حضور 132 روستا از مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، معصومه فرجی، معاون فرهنگی و رسانه ای این اداره کل با بیان اینکه داوری جشنواره بر اساس شاخص های متعددی به انجام می رسد، گفت: ارزیابی فعالیت هر روستا بر اساس نیازهای محلی، آئین های بومی و ارزش های دینی، ملی و همچنین جلب مشارکت مردمی و پشتیبانی دستگاه های اجرایی برای تأمین هزینه ها و سرمایه گذاری از مؤلفه های مهم داوری جشنواره است.

حضور 132 روستا از مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط ناشی از کرونا، فعالیت های فرهنگی با سختی بیشتری همراه شده ولی علاقمندان به مطالعه توانستند با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی، با خلاقیت های ویژه، با همراهی و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل کتابخانه های عمومی استان، بخشداری ها و دهیاری ها به انتشار فرهنگ مطالعه پرداختند.

فرجی یکی از مهم ترین اهداف جشنواره را گسترش، توسعه و ترویج تقویت برنامه های کتابخوانی و تقویت زیر ساخت های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی و آبادی هایی عشایری مطرح کرد و شرح داد: فعالیت های فرهنگی روستا نظیر جشنواره ها، مسابقات کتاب خوانی و مشارکت مردم در این برنامه ها از شاخص های این جشنواره است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اشاره نمود: جشنواره روستاهای دوستدار کتاب نخستین بار در سال 1393 راه اندازی شد که هرساله روستاهای مازندران در این جشنواره با کسب رتبه های ممتاز برگزیده می شوند.

وی ادامه داد: در جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب 10 روستا برگزیده و 10روستا نیز مورد تقدیر قرار می گیرند و به هر یک از روستاها و آبادی های عشایری دوستدار کتاب جوایزی تا سقف500 میلیون ریال اهدا می گردد.

این جشنواره توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی، ستاد شهرها و روستاهای دوستدار کتاب و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شده است.

این رقابت با مشارکت دستگاه ها و نهادهای مختلفی اعم از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، سازمان فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، یونسکو و نهادهای دیگر همکار برگزار می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1488

به "حضور 132 روستا از مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور 132 روستا از مازندران در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید