جهانگردی ضربه بزرگی از بسته شدن مرز های کشور ها خورده است

به گزارش بهترین مقاله، به نقل از travel daily news سازمان جهانی گردشگری دریافته که 83 درصد مقاصد گردشگری در اروپا اعلام نموده اند که مرزهایشان به صورت کامل به روی گردشگران بین المللی بسته است. این نسبت در آمریکا 80 درصد، در آسیا و اقیانوس آرام 70 درصد، در خاورمیانه 62 درصد و در آفریقا 57 درصد است.

جهانگردی ضربه بزرگی از بسته شدن مرز های کشور ها خورده است

ویروس کرونا تمام دنیا را در معرض تعطیلی کامل قرار داد. تحقیقات جدید سازمان دنیای گردشگری نشان می دهد که 100 درصد مقاصد دنیای همچنان محدودیت های سفر را اعمال و اجرا می نمایند و 72 درصد آنها نیز مرز های خود را به صورت کامل به روی دنیاگردی بین المللی بسته اند.

آژانس تخصصی دنیاگردی سازمان ملل از زمان شروع بحران شیوع ویروس کرونا تا به امروز خبر های مربوط به این بیماری را پیگیری نموده است و تحقیقات اخیر این آژانس نشان می دهد در حالی که بحث در خصوص اقدامات اولیه احتمالی برای برطرف محدودیت ها در حال اجرا است، 100 درصد مقاصد گردشگری در سراسر دنیا محدودیت های سفر مربوط به شیوع ویروس کرونا را برای گردشگران بین المللی اعمال و اجرا می نمایند.

براساس این تحقیقات 156 کشور از میان 217 مقصد گردشگری، مرز های خود را به صورت کامل روی گردشگران بین المللی بسته اند. تحقیقات جدید سازمان دنیای دنیاگردی نشان می دهد که هیچ مقصدی تا به امروز محدودیت های مسافرتی را برنداشته یا کاهش نداده است.

زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان دنیای گردشگری گفت:دنیاگردی ضربه بزرگی از بسته شدن مرز های کشور ها و قرنطینه خانگی مردم خورده است. سازمان دنیای گردشگری از دولت ها می خواهد در شرایطی که برطرف محدودیت های سفر به نظر امن باشد، به موقع و مسئولانه برای برطرف محدویت ها کوشش نمایند.

او تأکید کرد:دنیاگردی به ویژه در کشور های در حال توسعه یک امر حیاتی برای میلیون ها نفر است. بازکردن در های دنیا به روی دنیاگردان باعث می گردد فعالان عرصه گردشگری بتوانند نقش اساسی خود را در پیشبرد توسعه پایدار از سر بگیرند.

لازم به ذکر است سازمان دنیای گردشگری با همکاری سازمان های بین المللی، دولت های ملی و بخش خصوصی درصدد حمایت از بهبودی مسئولانه و به موقع گردشگری است.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1013

به "جهانگردی ضربه بزرگی از بسته شدن مرز های کشور ها خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگردی ضربه بزرگی از بسته شدن مرز های کشور ها خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید