جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1398 بندر ترکمن برگزار گردید

به گزارش بهترین مقاله، جلسه هماهنگی ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 1398 شهرستان ترکمن با حضور فرماندار شهرستان ترکمن، مدیر میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد برگزار گردید.

جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1398 بندر ترکمن برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ترکمن، این جلسه شنبه 4 اسفند ماه 97 با حضور الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان، محمد نصیری رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و مدیران دستگاه های اجرایی و اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان ترکمن در محل سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

ارائه کلیپ و پاور پوینت نوروز 97 ، گزارش آمار مقایسه ای نوروز 97 نسبت به 96 توسط دبیر ستاد، ابلاغ دستورالعمل ستاد اجرای خدمات سفر ویژه نوروز 98 توسط دبیر ستاد از برنامه های اجرا شده در این جلسه بود.

الیاس هیوه چی فرماندار شهرستان ترکمن در این نشست گفت: با توجه به بازتاب برگزاری نوروزگاه ها در سال های گذشته و همچنین تاکیدات استاندار محترم در مورد افزایش کمی و کیفی این جشنواره ها در شهرستان ها ، سال جاری نیز نوروزگاه ها با همکاری فرمانداری و بخشداری با توان بیشتر برگزار می گردد.

او با بیان این که رشد و توسعه شهرستان مستلزم فراهم سازی بستر های رشد اقتصاد توریستی است، اضافه کرد: شهرستان ترکمن ظرفیت های تاریخی و طبیعی خوبی برای جذب گردشگر و توریست دارد که باید از آن ها به خوبی بهره برد.

فرماندار گفت: تعطیلات نوروزی فرصت خوبی برای جشنهای ملی نوروزگاه و معرفی آداب، رسوم و فرهنگ منطقه است که باعث فروش صنایع دستی و محصولات بومی و رونق مالی منطقه می گردد و همه دستگاههای عضو ضمن آمادگی و ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران باید جهت ماندگاری مسافران و گردشگران تدابیر لازم و برنامه ریزی دقیق داشته باشند.

او زیباسازی شهر، بویژه مداخل ورودی شهر و روستاها، خط کشی معابر اصلی، چمع آوری موانع ایزاعی سطح خیابانهای اصلی و فرعی، رصد روشنایی معابر اصلی و فرعی شهر و روستاها، جلوگیری از کنده کاری معابر در اسفند ماه بویژه از 15 اسفند، اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم توسط ستاد اسکان شهرستان، حضور پررنگ تر پلیس راه و هدایت و رانندگی در سطح خیابانهای اصلی و رصد و توجه ویژه به توزیع درست و بموقع ارزاق عمومی از جمله مسایلی است که توسط کمیته های مختلف ستاد تسهیلات سفر شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد.

نصیری مدیر میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری شهرستان ترکمن با اشاره به بهره مندی از تمام ظرفیت ها برای معرفی استان و شهرستان ترکمن به مسافران و گردشگران گفت: اداره کل میراث فرهنگی ,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران نسخه آنلاین اپلیکیشن گردشگری را رونمایی کرد که تمام جاذبه ها و مشخصات استان و شهرستان ترکمن در آن معرفی و جانمایی شده است و روی گوشی های اندروید و آی او اس هموطنان قابل دریافت است.

نصیری رئیس ستاد تسهیلات سفر شهرستان با توجه به سابقه فعالیت ستاد خدمات سفر شهرستان گفت: انتظار داریم مجموعه دستگاههای حاضر در جلسه و ادارات مرتبط بیش از گذشته با هم هماهنگی و تعامل داشته باشند.

همچنین در این جلسه ضمن بیان نقطه نظرات حاضرین در مورد برنامه ریزی ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در مورد برگزاری جشن نوروزگاه شهری و روستایی بحث و مصاحبه شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 289

به "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1398 بندر ترکمن برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 1398 بندر ترکمن برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید