تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و اصناف تهران امضا شد

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران آنلاین:شهرداری تهران و اتاق اصناف تهران با هدف پویائی و رونق اقتصادی فعالیت های صنفی شهر تهران، توسعه کیفی اصناف به ویژه واحدهای دانش بنیان و ساماندهی پهنه های کسب و کار، عصر شنبه دوم شهریور تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و اصناف تهران امضا شد

پیروز حناچی، شهردار تهران بعدازظهر شنبه میزبان قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران بود تا یک تفاهم نامه همکاری به مدت 3 سال، میان مدیریت شهری پایتخت و اتاق اصناف تهران منعقد شود.

اتخاذ سیاست های مربوط به حمایت از مشاغل در شهرهای توسعه یافته از جمله کلانشهر تهران، از مهم ترین اولویت های توسعه مدیریت شهری محسوب می شود.

تهران مهم ترین مرکز اقتصادی و تجاری کشور است. مدیریت مطلوب شهر نیازمند نظم بخشی و ساماندهی کاربری های صنفی موجود بوده که بخش مهمی از فضا و سیمای شهر را به خود اختصاص داده و فعالیت آنها بر شهر و شهروندان تاثیرات گسترده ای دارد.

از سوی دیگر، الزام توانمندسازی مشاغل شهری با تاکید بر شکوفائی و رونق اقتصادی، ساماندهی واحدهای صنفی ناسازگار با رویکرد توسعه پایدار شهری و برخورداری از مزایای کارکرد مشاغل در شهر و دسترسی آسان به خدمت در قالب مدیریت جامع شهری اجتناب ناپذیر است.

با هدف انسجام بخشی این امور و تقویت تعاملات بین بخشی و ایجاد ساختار سیستماتیک و روابط سازمانی، بهره مندی از ظرفیت های سازمانی متقابل، استفاده از تجارب قبلی، مطالعات و فرصت ها و پتانسیل های کارشناسی در تحقق اهداف و با عنایت به نتایج مذاکرات جلسه مشترک مدیران در خصوص تعیین رئوس این همکاری، تفاهم نامه همکاری بین اتاق اصناف تهران و شهرداری تهران منعقد شد.

موضوع تفاهم نامه؛ تاکید بر توسعه کیفی اصناف

به گزارش شهرنوشت، ارتقاء و افزایش همکاری ها و تعاملات مناسب و موثر در پیشبرد اهداف و ماموریت های مشترک سازمانی طرفین و پویائی و رونق اقتصادی فعالیت های صنفی شهر تهران، توسعه کیفی اصناف به ویژه واحدهای دانش بنیان و ساماندهی پهنه های کسب و کار از مهم ترین موضوعات این تفاهم نامه است.

مهم ترین موضوع های مطرح شده در این تفاهم نامه عبارتند از:

- بهره گیری از ظرفیت های متقابل در پویایی و رونق اقتصادی شهر

- ایجاد بانک های اطلاعاتی مشترک و همسوئی در بهره گیری از داده های موجود در چارچوب قوانین و مقررات

-همکاری و هماهنگی لازم در جهت اجرائی کردن مباحث طرح های جامع و تفصیلی، بازبینی و بازنگری ضوابط جاری مورد عمل همچنین استفاده از ظرفیت های حقوقی و قانونی شورای اسلامی شهر تهران و سایر مبادی مرتبط و کمک به اجرای طرح جامع صنوف و مصوبات شورای اسلامی شهر تهران

-استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود طرفین در افزایش مشارکت و رفع مسائل.

مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ امضاء، 3 سال است که در صورت توافق برای انعقاد قرارداد و برای تحقق موضوع های تخصصی زمان اجرای قرارداد تابع شرایط و تعهدات مندرج در متن آن خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 269

به "تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و اصناف تهران امضا شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و اصناف تهران امضا شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و اصناف تهران امضا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید