تصاویر دیدنی Wellcome Images از تاریخ پزشکی

به گزارش بهترین مقاله، وبسایت یک پزشک : Wellcome Images یکی از غنی ترین و بی همتاترین بایگانی های عکس را دارد که عمدتا در خصوص پزشکی، تاریخ اجتماعی، دانش زیستی و مراقبت های بهداشتی هستند. این عکس ها و تصاویر از مجموعه های کتابخانه های Wellcome، نقاشی های بودایی تبتی، متون سانسکریت باستانی روی برگ های نخل و کتاب های فارسی مصور، جمع آوری شده اند.

تصاویر دیدنی Wellcome Images از تاریخ پزشکی

به تازگی 100 هزار عکس نو از این مجموعه به صورت آنلاین و رایگان در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. در این مطلب تعدادی از این تصاویر را مشاهده می کنید:

- فرانسیسکو گویا -نقاش مشهور- پزشک ملکه اسپانیا در هیئت درازگوشی به تصویر کشیده است که نبض بیمار در حال مرگ را گرفته است!

- انگلیس دهه 1920 - در آن موقع از روشی به نام نوموتوراکس مصنوعی برای درمان بیماری سل استفاده می شد، موادی را به داحل حفره جنب (پلور) تزریق می کردند تا قسمت هایی از ریه را که در اثر عفونت کارایی خود را از دست داده اند، روی هم بخواباند.

- نقاشی آبرنگ یک جراج به نام چارلز بل از مجروحان نبرد واترلو - او که برای درمان بیمارانی با زحم های مهلک از لندن به بروکسل رفته بود، ضمن درمان بیماران، طرح هایی از نوع زخم آنها و شیوه جراحی آنها می کشید، این نقاشی در سال 1815 کشیده شده است:

- سال 1895 - یک بیمار مبتلا به جزام:

- یک بیمار مبتلا به سرطان استخوان بازوی راست (استئوسارکوم):

- سالن همایش های دانشکده پزشکی Montpellier فرانسه در دهه 1940:

- تصویری از سیستم شریانی در کتاب جراحی و تشریح منصوری:

- دلاک ایرانی و کشیدن دندان:

- بیمارستان شرکت نفت در آبادان:

- رودولف ویرشو در حال عمل جراحی مغز:

پ

منبع: برترین ها
انتشار: 27 مهر 1403 بروزرسانی: 27 مهر 1403 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2351

به "تصاویر دیدنی Wellcome Images از تاریخ پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر دیدنی Wellcome Images از تاریخ پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید