(تصاویر) حیات وحش پارک ملی گلستان

به گزارش بهترین مقاله، شیوع کرونا با وجود بروز مسائل متعدد در بخش های گوناگون، به دلیل زمینه سازی برای کاهش تردد و سفر به طبیعت و در نتیجه کم شدن مسافران و زباله ها، آرامش را به پارک ملی گلستان برگرداند که نتیجه آن شروع زایش حیات وحش این پارک جنگلی در سایه آرامش ناشی از نبود گردشگران و شکارچیان است.

(تصاویر) حیات وحش پارک ملی گلستان

مهدی تیموری، رییس پارک ملی گلستان گفت: آرامشی که برای طبیعت منطقه در نتیجه ممنوعیت تردد پدید آمده فرصت خوبی را برای زایش بهتر حیوانات فراهم نموده که به عنوان نمونه علاوه بر مشاهده چند روز گذشته تعداد قابل توجهی از توله خرس های قهوه ای، نخستین زایمان کل و بز در منطقه سولگرد این پارک ملی گزارش شد.

محیط بانان با همکاری جوامع محلی همیشه در حال کوشش برای افزایش آرامش پارک ملی گلستان در زمان زایش حیوانات هستند که در حدود 2 ماه اخیر شیوع ویروس کرونا این آرامش را بیش از پیش به ارمغان آورد.

با توجه به منابع آبی مناسب پارک ملی گلستان به دلیل افزایش بارش های پاییز و زمستان گذشته، کوشش محیط بانان و مشارکت همیاران محیط زیست در جلوگیری از تردد شهروندان، پیش بینی می گردد سال جاری جمعیت گونه های جانواری علف خوار مانند قوچ و میش، کل و بز و آهو و در چرخه طبیعی به دنبال آن گونه های گوشت خوار مانند خرس قهوه ای، پلنگ و گرگ در این پارک به بیش از 7 هزار راس برسد.

عکس: نورفتو

منبع: فرارو
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1686

به "(تصاویر) حیات وحش پارک ملی گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(تصاویر) حیات وحش پارک ملی گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید