تصاویر جدیدی از فیلم قهرمان منتشر شد؛ فرهادی جهانی فیلم می سازد

به گزارش بهترین مقاله، رسانه بین المللی وَنتی فِر ضمن گفت وگو با اصغر فرهادی پیرامون فیلم قهرمان و جهان آثار او، چند تصویر تازه را هم از نهمین ساخته فرهادی منتشر کرده است.

تصاویر جدیدی از فیلم قهرمان منتشر شد؛ فرهادی جهانی فیلم می سازد

قهرمان یکی از بارزترین فیلم های غیرانگلیسی زبان امسال است که تا چند ماه دیگر در آمریکا و اروپا روی پرده خواهد رفت و آمازون استودیوز حساب ویژه ای روی موفقیت این فیلم ایرانی باز کرده است. قهرمان از تاریخ 17 دی (7 ژانویه 2022) در آمریکا اکران می شود و از روز 1 بهمن (21 ژانویه) هم در دسترس کاربران سرویس آنلاین آمازون پرایم قرار می گیرد. به این ترتیب می بایست طی پاییز و تا پیش از انتشار فیلم تازه اصغر فرهادی در آمازون پرایم، شاهد اکران قهرمان در سینماهای ایران هم باشیم.

به خاطر پخش کننده بین المللی قدرتمند قهرمان و محبوبیت فیلم های فرهادی در سراسر جهان طی هفته های اخیر رسانه های زیادی درباره نهمین فیلم او نوشته اند. به تازگی وَنتی فِر گفت وگوی خود با فرهادی را منتشر کرده که در آن، این کارگردان چهل ونه ساله ایرانی از برتولت برشت نمایشنامه نویس، کارگردان تئاتر و شاعر آلمانی و آکیرا کوروساوا، فیلم ساز سرشناس ژاپنی به همراه اینگمار برگمان، کارگردان برجسته سوئدی به نام منابع الهام خود در فیلم سازی یاد کرده است.

فرهادی در بخشی از گفت وگوی خود از دلایل محبوب بودن آثارش در سراسر جهان گفته است: شباهت های مردم در سراسر جهان، بیشتر از تفاوت های آن هاست. اساس کار ما در سینما، احساسات انسانی است. او معتقد است که صحبت کردن از احساسات و نقاط اشتراک انسان ها سبب دیده شدن یک اثر هنری در کشورهای مختلف می شود.

فرهادی در این مصاحبه درباره ایده مرکزی قهرمان می گوید: مردم و رسانه ها می خواهند که یک فرد در هر لحظه مطابق تصور عموم و غالب رفتار کند، مثل یک قهرمان… آن فرد باید تلاش کند تصوری را که جامعه از او دارد، برآورده کند. در جای دیگری از این مقاله به نقل از فرهادی در خصوص زبان جهانی فیلم هایش -که تنظیم کننده مصاحبه در مقدمه به آن اشاره دارد- آورده شده است: من هرگز تلاش نکرده ام که زبان بین المللی در آثارم داشته باشم. اما در ژاپن، سوئد یا سایر نقاط جهان مردم به فیلم های من واکنش نشان می دهند. این به من نکته مهمی را یادآور می شود: اینکه محلی بودن و جهانی بودن در تضاد باهم نیستند. یعنی روبه روی یکدیگر قرار ندارند.

در تصاویر تازه فیلم قهرمان که در مطلب وَنتی فِر قرار گرفته اند، می توانیم اصغر فرهادی (احتمالا در پشت صحنه قهرمان) و شخصیت های محوری فیلم را ببینیم. این تصاویر زیبا اطلاعات داستانی یا نکته تازه و خاصی را در خود جای نداده اند.

طی سال های اخیر آکادمی اسکار به فیلم ها، کارگردانان و حتی فیلم نامه نویسان غیر آمریکایی روی خوش نشان داده است. به نام نمونه در سال 2019 بونگ جون-هو با فیلم انگل در این رویداد حسابی خوش درخشید و سال گذشته هم توماس وینتربرگ دانمارکی به خاطر فیلم دور دیگر نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردانی بود، به همین علت با در نظر گرفتن واکنش ها و نقدهای مثبت منتشر شده برای فیلم قهرمان در حاشیه جشنواره کن، می توان به موفقیت فرهادی در مرنام اسکار پیش رو خوش بین بود.

خلاصه داستان قهرمان به این شرح است: مرد جوانی به نام رحیم به خاطر بدهی که نمی توانسته بپردازد، در زندان است. او طی دو روز مرخصی اش، تلاش می کند که طلبکار خود را قانع کند تا از شکایتش در ازای پرداخت مبلغ کمتری، صرف نظر کند. اما اوضاع آن طور که وی انتظار دارد پیش نمی رود… از این فیلم برای نخستین بار در بخش رقابتی جشنواره کن 2021 رونمایی شد که توانست جایزه بزرگ هیأت داوران را از آن خود کند.

منبع: VanityFair

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1796

به "تصاویر جدیدی از فیلم قهرمان منتشر شد؛ فرهادی جهانی فیلم می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر جدیدی از فیلم قهرمان منتشر شد؛ فرهادی جهانی فیلم می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید