ترندهای طرح و رنگ بازار ایران در تابستان 57

به گزارش بهترین مقاله، اینها سه مدل از بهترین خودروهای وارداتی موجود در ایران در روزهای نزدیک به انقلاب بودند. خودروهایی که شاید در مقابل راحتی و ابعاد بزرگ محصولات آمریکایی حرف چندانی برای گفتن نداشتند اما دینامیک بهتر، پایداری بالاتر، کارایی و مصرف مناسب تر و ابعاد شهری تر آنها چشم خریداران را گفته بود.

ترندهای طرح و رنگ بازار ایران در تابستان 57

آن روزها که ماشین های آمریکایی خودروهای معمول و مونتاژی بازار ایران بودند، پژو فرانسه، ب.ام.و و بنز آلمان و برخی تولیدات ژاپنی نظیر تویوتا و مزدا هنوز برای خریداران در رده ای پایین تر از کادیلاک، بیوک، لینکلن و پونتیاک بودند. طرح های انقلابی این سه خودرو اما در برابر خودروهای خشن آمریکایی یک چیز را ثابت می کند.

اینکه اروپایی ها و بعدا ژاپنی ها درک بهتری از مفهوم خودرو در آن عصر داشتند. درکی که به فاصله یک دهه عمده سهم بازار برندهای آمریکایی را به واسطه موتورهای حجیم، مصرف بالا، هزینه نگهداری زیاد و ابعاد نامناسب برای عبور و مرور شهری به حساب خودروسازان اروپایی و آسیایی واریز کرد.

یک نکته جالب آن دوره بازار ایران هم رنگ است. قرمز، سبز و طلایی از بهترین رنگ هایی هستند که زمانی به وفور در ایران از سوی خریداران انتخاب می شدند ولی امروزه دیگر از بازار حذف شده اند و جای خود را به سیاه، سفید و نقره ای داده اند.

منبع: دیوار
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 336

به "ترندهای طرح و رنگ بازار ایران در تابستان 57" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترندهای طرح و رنگ بازار ایران در تابستان 57"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید