برترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل کجاست؟

به گزارش بهترین مقاله، دکوراسیون منزل، تاثیر زیادی بر روحیه و شادی اعضای خانواده دارد. کارشناسان می گویند چیدمان نامناسب منزل، می تواند باعث تشویش، استرس و حتی افسردگی گردد.

برترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل کجاست؟

تلویزیون، یکی از اصلی ترین وسایل زندگی و به نوعی نقطه ثقل منزل است. معمولا افراد وقت زیادی را مقابل تلویزیون سپری می نمایند، بنابراین نحوه چیدمان تلویزیون و توجه به جایگاه تلویزیون در پذیرایی ، اهمیت زیادی دارد. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان برترین مکان قرارگیری میز تلویزیون می پردازیم.

برترین مکان قرارگیری میز تلویزیون

انتخاب جایگاه مناسب این وسیله، ضمن زیباتر شدن دکوراسیون منزل، در روحیه و حفظ سلامتی چشم ها نقش دارد.

نکات مهم در قرارگیری تلویزیون در پذیرایی

  • رعایت ارتفاع مناسب و استاندارد از سطح زمین تاثیر مهمی روی سلامتی دارد. اگر تلویزیون بالاتر از حد معمول باشد، در طولانی مدت باعث گردن درد و آرتروز گردن می گردد. ارتفاع قرارگیری تلویزیون باید به مقدار ای باشد که خط دید دیدنگر، درست وسط صفحه نمایش دستگاه بیفتد. ارتفاع یک فرد نشسته روی کاناپه، به طور میانه 105 سانتی متر است.
  • تلویزیون باید از منبع نور فاصله داشته باشد، بنابراین تلویزیون را جلوی پنجره نگذارید چون پنجره ضد نور است و باعث تار و تیره شدن تصویر و آسیب به چشم می گردد.
  • تلویزیون نقطه کانونی است و بهتر است جایی قرار بگیرد که از تمام نقاط خانه، دید داشته باشد. مبل ها و صندلی ها، نباید پشت به تلویزیون چیده شوند.
  • برترین حالت برای دیدن، زاویه مستقیم است. بنابراین بهتر است مبلمان را روبه روی تلویزیون بچینید تا فضایی راحت و صمیمی ایجاد گردد. در نشیمن های مستطیلی، برترین جا برای قرارگیری این وسیله، عرض اتاق است چون فضای مناسبی برای دیدن فراهم می گردد.
  • فاصله مبلمان تا تلویزیون، باید طوری باشد که به چشم ها آسیبی نرسد. در حالت استاندارد، فاصله دیدنگر تا صفحه نمایش، باید دوونیم برابر قطر صفحه نمایش باشد.
  • بهتر است تلویزیون در فضاهای پر رفت وآمد مثل نزدیک در ورودی یا در آشپزخانه نباشد تا وقت دیدن، آرامش بیشتری داشته باشید و اعضای خانواده بتوانند به راحتی رفت وآمد نمایند.
  • بهتر است تلویزیون نزدیک شومینه یا منبع گرما نباشد، چون در سرما معمولاً برای دیدنی فیلم کنار منبع گرما می نشینید و در نتیجه عدم رعایت فاصله استاندارد با صفحه نمایش، به چشم هایتان آسیب می زند.

برای نصب تلویزیون دیواری چه نکاتی را رعایت کنیم؟

اگر خانه کوچکی دارید، اگر می خواهید فضای نشیمن خلوت باشد یا اگر کودک نوپا دارید، می توانید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. نصب تلویزیون روی دیوار باعث صرفه جویی در هزینه ها و فضای نشیمن می گردد. محل مناسب نصب تلویزیون روی دیوار جایی دور از نور و رفت وآمد است، تا هم کیفیت تصویر حفظ گردد و هم وقت دیدن آرامش داشته باشید. مهم ترین نکته در خصوص جای تلویزیون دیواری، رعایت ارتفاع استاندارد از سطح زمین است. ارتفاع تلویزیون از سطح زمین، باید منطبق با خط دید باشد وگرنه باعث آسیب به گردن می گردد. بنابراین نصب تلویزیون بالای شومینه درست نیست، چون هم باعث گردن درد می گردد و هم تلویزیون از گرما آسیب می بیند.

برای تزئین تلویزیون روی دیوار، می توانید از یک قاب متناسب با دکوراسیون منزل بهره ببرید تا با کمترین هزینه، دیوار زیبایی داشته باشید. بعلاوه می توانید اطراف تلویزیون را قفسه بندی کنید تا فضایی برای قرارگیری وسایل جانبی فراهم گردد. برای اینکه خانه خود را زیبا کنید به مطلب زیباترین چیدمان برای ورودی منزل شما سر بزنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب جای مناسب جاکفشی در خانه کجاست؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 اسفند 1401 بروزرسانی: 28 اسفند 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2231

به "برترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جا برای قرارگیری تلویزیون در منزل کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید