بنزین و گازوئیل در چین ارزان می شود

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: دولت چین به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، قصد دارد برای چهارمین بار از ابتدای سال جاری میلادی قیمت بنزین و گازوئیل در داخل این کشور را کاهش دهد.

بنزین و گازوئیل در چین ارزان می شود

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از شینهوا، چین احتمالا به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، قیمت بنزین و سوخت دیزل داخلی خود را کاهش خواهد داد.

بر این اساس قیمت خرده فروشی بیش از 100 یوان (16 دلار) در هر تن پایین خواهد آمد. در صورت تایید، این کاهش اولین کاهش قیمت از خاتمه ماه مارس و چهارمین مورد در سال جاری میلادی به شمار می رود.

انتظار می رود که کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی که نهاد عالی تنظیم کننده مقررات اقتصادی چین است روز دوشنبه بیانیه ای در این خصوص صادر کند. بر اساس مکانیزم قیمت گازی نفت در چین، در صورتی که تغییرات عمده ای در قیمت های بازار جهانی پدید آید، قیمت می تواند هر 10 روز کاری یکبار تغییر کند.

قیمت نفت خام هفته گذشته به دلیل تصمیم اوپک مبنی بر عدم کاهش تولید کاهش یافت.

روز شنبه، قیمت نفت برنت پس از 3 جلسه متوالی کاهش، به حدود 63 دلار برگشت اما همچنان پایین تر از قیمت بالای 65 دلار بود که روز 2 ژوئن به ثبت رسیده بود.

قیمت نفت خام در هفته های اخیر نسبت به پایین ترین قیمت ها در ماه ژانویه افزایش یافته و به کاهش شدید شش ماهه خاتمه داده است.

اما به گفته لی یان، تحلیلگر بازار نفت، با توجه به تصمیم اوپک، نشست آینده فدرال رزرو آمریکا و احتمال توافق بر سر برنامه هسته ای ایران، احتمال کاهش قیمت نفت دور از ذهن نیست.

9

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 592

به "بنزین و گازوئیل در چین ارزان می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنزین و گازوئیل در چین ارزان می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید