بلوار رینگ اشتراسه در وین محلی برای تماشای تاریخ اتریش

به گزارش بهترین مقاله، آشنایی با رینگ اشتراسه در وین

شهر وین مهد موسیقی و هنر در کشور اتریش است. بناهای تاریخی متعدد، قصرها و موزه های باشکوه همگی یادآورد شکوه و عظمتی هستند که در این شهر اتریشی وجود دارد. برج ها و کلیساهای زیبا و با نقاشی های مبهوت کننده ای در این شهر وجود دارد که هر گردشگری را به سفر به این شهر مشتاق می کند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم به یکی از جاذبه های این شهر به نام رینگ اشتراسه در وین نیز اشاره کنیم. بلوار رینگ اشتراسه در وین در واقع یک جاده حلقوی است که در بخش تاریخی این شهر قرار گرفته و جزو میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. در ادامه همراه ما در سفر به وین باشید تا بیشتر درباره این جاذبه اتریشی خدمتتان شرح دهیم.

بلوار رینگ اشتراسه در وین محلی برای تماشای تاریخ اتریش

همانطور که در بالا هم گفتیم، رینگ اشتراسه در وین یک جاده در منطقه تاریخی وین است.نام این جاده آلمانی است و در اتریش با نام رینگ استراب هم آن را می شناسند. این بلوار یکی از بهترین و مشهورترین جاذبه های دیدنی وین است و در آن جاذبه های دیدنی نظیر قصر سلطنتی، موزه Kunsthistorisches ، موزه تاریخ طبیعی، اپرای ملی وین، ساختمان مجلس، قصرهای تماشایی، پارک های بزرگ و یادبودهای بسیار مهم نیز وجود دارد. طول این جاده چیزی حدود 5.3 کیلومتر است و به میزان کافی بلند است که بتواند فضای مورد نیاز برای تعداد زیادی ساختمان مهم و بزرگ را فراهم نماید. تمامی این بناهای دیدنی و ارزشمند اتریشی در دهه های 1860 تا 1890 در دوره Historicism ساخته شده است.

معماری رینگ اشتراسه در وین

در سال 1857 امپراتور فرانز دستور ساخت رینگ اشتراسه در وین را نیز صادر کرد. در این منطقه افراد مهم و ثروتمند خیلی سریع دست به کار شدند و قصرهای باشکوهی را در امتداد این بلوار زیبا و دیدنی ساخته و همین خود دلیلی شده تا گردشگران زیادی به سمت این منطقه نیز جذب شوند. سبک معماری ساختمان ها در این منطقه ترکیبی از دوره های تاریخی مختلف است و جالب است بدانید که قابل توجه ترین ساختمان های این بلوار قصرها نیستند، بلکه ساختمان های بزرگی مانند:

  • ساختمان اپرای ملی: که به سبک نئو رنسانس ساخته شده است.
  • ساختمان مجلس
  • سالن شهر: این سالن نیز به سبک گوتیک ساخته شده است.
  • Burgtheater
  • دانشگاهی به سبک نئو رنسانس
  • موزه هنرهای کاربردی
  • بازار بورس وین
  • و کلیسای Votive (نئو گوتیک) هستند. تمامی این ساختمان ها در نیمه های قرن نوزدهم ساخته شده اند.

البته دیدنی های بلوار رینگ اشتراسه در وین تنها به همین چند موزه به سرانجام نمی رسد و شامل موزه هنرهای زیبا و موزه تاریخ طبیعی هم نیز می شود که به سبک نتو رنسانس نیز ساخته شده اند. این موزه ها نه تنها کارهای هنری و گنجینه های طبیعی خارق العاده ای را میزبانی می کنند، بلکه شاهکارهای معماری نیز هستند.

در انتهای قرن نوزدهم سبک آرت نووای وینی ظهور کرد و نمای ساختمان ها از شکل های متظاهر و پر زرق و برق شان دور شدند.

مجسمه های یادبود در رینگ اشتراسه وین

مجسمه های یادبود زیادی در رینگ اشتراسه در وین وجود دارد که نشان دهنده شخصیت های تاریخی این کشور می باشند. در بین این مجسمه شما جنگ سالاران، حکم رانان، امپراتورها، موسیقی دانان و شاعران برجسته ای را مشاهده خواهید کرد. یکی از بزرگترین این مجسمه ها متعلق به ماریا تریسا است که بین موزه Kunsthistorisches و موزه تاریخ طبیعی قرار گرفته است. این مجسمه یادبود شخصا از طریق امپراتور فرانز جوزف در سال 1888 رونمایی شد. یکی دیگر از مجسمه هایی که بیشتری تعداد عکس در کنار از طریق مسافران گرفته شده نیز متعلق به جان استرائوس است که در پارک Stadtpark قرار گرفته است. دو شوالیه تنومندی که در Heldenplatz می بینید، Archduke Carl و شاهزاده Eugene هستند. مجسمه های فریدریچ شیلر و یوهان ولفگانگ فون گوته بین اپرا و Burggarten قرار گرفته اند.

همچنین مجسمه ای ملکه سیسی در Volksgarten نیز وجود دارد که تصویر همرش امپراتور فرانز جوزق بر روی سنگی حکاکی شده و یکی از جاذبه های این شهر اتریشی به شمار می رود.

استفاده از دوچرخه و تراموا برای بازدید از رینگ اشتراسه در وین

به منظور بازدید از این جاذبه دیدنی در وین می توانید از دوچرخه استفاده کنید و از راستا مخصوص دوچرخه سواری که در امتداد این بلوار وجود اقدام به رکاب زدن و تماشای شهر منطقه تاریخی وین باشد. لطفا توجه کافی به خودروهای در حال عبور داشته باشید؛ شما حتی این حق انتخاب را هم دارید که در کنار کانال دانوب رکاب بزنید یا که در امتداد شهر قدیمی رینگ اشتراسه در وین نیز حرکت و کوله باری از خاطرات شیرین را برای خود رقم بزنید.

البته یک راه دیگر هم برای بازدید و دسترسی به این منطقه تاریخی وجود دارد و آن هم استفاده از تراموا است. تراموای مخصوص بلوار با نام Vienna Ring Tram، دور خود را هر 30 دقیقه یک بار از Schwedenplatz شروع می کند. ساعات کار این تراموا از 10 صبح تا 5:30 بعد از ظهر نیز می باشد و هر تراموا حدود 31 جایگاه دارد. در طول راستا اطلاعات بناهای باشکوه بلوار به زبان های مختلف از طریق هدست های داخل واگن به مسافران ارائه می شود. یک برنامه ویژه برای بچه های کوچک هم در دسترس است. یک راستا کامل به دور جاده حلقوی وین حدود 25 دقیقه طول می کشد. در حین راستا شما اجازه پیاده شدن از تراموا را نخواهید داشت. به منظور تهیه بلیط می توانید داخل تراموا نیز اقدام نمایید.

سوغات رینگ اشتراسه در وین

اگر می خواهید در طول سفرتان به وین سوغاتی تهیه کنید پیشنهاد می کنیم که از جواهر فروشی هایی که در جاده رینگ اشتراسه در وین واقع هستند یک حلقه انگشتر وینی نیز تهیه کنید. این حلقه شکل رینگ اشتراسه را دارد و در یک طرف باز است، همانند خود بلوار که یک راستا بسته را شکل نمی دهد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2000

به "بلوار رینگ اشتراسه در وین محلی برای تماشای تاریخ اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلوار رینگ اشتراسه در وین محلی برای تماشای تاریخ اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید