برنامه کاندیداها در خصوص آموزش و پرورش پوپولیستی و شعاری بود

به گزارش بهترین مقاله، دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: برنامه های مطرح شده از سوی کاندیداها در مورد حذف کنکور، معیشت معلمان و رتبه بندی فرهنگیان بیشتر پوپولیستی و شعاری بوده و برنامه دقیقی از سوی آنها ارائه نشده است.

برنامه کاندیداها در خصوص آموزش و پرورش پوپولیستی و شعاری بود

زادمهر دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، گفت: وزیر آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باید یک فرد تحول گرا و تحول خواه باشد؛ اما مطمئنا تحول در سیستمی که در طی 40 سال گذشته در آموزش و پرورش شکل گرفته هزینه دارد و در مقابل معیشت، اجرای سند تحول، حذف کنکور، تغییر نظام ادارای آموزش و پرورش و اجرای رتبه بندی مقاومت می نماید.

وی با بیان اینکه تحول در آموزش و پرورش نیازمند شهامت و جسارت است، اضافه نمود: گزینه وزارت آموزش و پرورش باید اعتقاد جدی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش داشته باشد. مضاف بر این مسئله ای که مهم است اعتقاد جدی رئیس جمهور دولت سیزدهم به مسئله آموزش و پرورش است چرا که هم اکنون رئیس جمهور مثلا به دانشگاه فرهنگیان که از ارکان مهم آموزش و پرورش است، اعتقادی ندارد.

زادمهر با تاکید بر اینکه رئیس جمهور منتخب هزینه در آموزش و پرورش را باید سرمایه تلقی کند، اضافه نمود: برای اینکه بتوانیم در دولت آینده شاهد بعضی تغییرات و تحولات در آموزش و پرورش باشیم این مجموعه نیازمند سرمایه گذاری بزرگ و بلند است.

دبیر سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه مسائل مطرح شده در مورد حذف کنکور، معیشت معلمان، رتبه بندی فرهنگیان بیشتر پوپولیستی و شعاری بوده و برنامه دقیقی از سوی کاندیدا ها ارائه نشده است، گفت: کاندیدا ها صرفا از حذف کنکور و یا اجرای طرح رتبه بندی و بهبود معیشت معلمان سخن می گویند، اما هیچ برنامه ای برای اجرای این طرح ها ارائه نمی دهند. با این وجود ضرورت دارد که نمایندگان کاندیدا ها در عرصه حضور پیدا نمایند و جوابگوی سوالات در مورد برنامه های نامزد ها باشند.

زادمهر اولین اولویت آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین در تمام ابعاد و ارکان آموزش و پرورش و بخش های زیر مجموعه آن دانست و اضافه نمود: اولویت دوم در آموزش و پرورش بهبود شرایط معیشت و اقتصاد معلمان است. با این وجود ضرورت دارد که سازمان مالی وزارت آموزش و پرورش برای سازماندهی منابع درآمدزای این وزارتخانه تشکیل گردد.

وی توجه ویژه به مدارس خارج از کشور و توجه به مسائل فرهنگی را از دیگر اولویت های آموزش و پرورش برشمرد و توضیح داد: متاسفانه امروز دوره های ضمن خدمت در آموزش و پرورش به محلی برای درآمدزایی سازمانی خارجی تبدیل شده است و عملا ارزش اضافه نموده خاصی برای معلمان ایجاد نمی نماید با این وجود ضرورت دارد سیستم دوره های ضمن خدمت متحول گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1701

به "برنامه کاندیداها در خصوص آموزش و پرورش پوپولیستی و شعاری بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه کاندیداها در خصوص آموزش و پرورش پوپولیستی و شعاری بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید