بازار سرپوشیده ارومیه بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر است

به گزارش بهترین مقاله، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: بازار سرپوشیده ارومیه بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر است که دارای جذابیت های معماری، تاریخی و هنری بسیار است.

بازار سرپوشیده ارومیه بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، در این باره اظهار کرد: بازار ارومیه همانند دیگر بازارهای سنتی ایران در مجموعه بافت قدیمی شهر قرار گرفته و این بازار که بر اساس نیازهای اجتماعی و مالی مردم ارومیه در عصر خود شکل گرفته، دارای معماری خاصی است که با اندک تفاوت هایی که برگرفته از فرهنگ هر گوشه از ایران است.

او با بیان اینکه یکی از ویژگی های مهم و قابل ذکر این مجموعه تاریخی می توان به سادگی آن اشاره نمود، توضیح داد: با وجود تفاوت هایی که از لحاظ فرم در طاق ها، چشمه و گنبدهای بازار مشاهده می گردد، هیچ گونه تنوعی از حیث تکنیک هنری مثل کاشی کاری، سنگ کاری و درب های قدیمی پرکار چوبی در بازار دیده نمی گردد.

جباری بیان نمود: مجاورت بازار ارومیه با مسجد جامع شهر بر زیبایی معماری بازار و اهمیت آن تاثیر گذاشته و سردر ورودی اصلی بازار ارومیه از سمت مسجد اعظم، از زیباترین ویژگی های قدیمی شهر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: اراضی آزادسازی شده که مورد بحث است و به دنبال جذب سرمایه گذار بوده و هر فرد که بخواهد در آن محوطه ساخت و ساز کند باید ضوابط اداره کل میراث فرهنگی را رعایت کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 341

به "بازار سرپوشیده ارومیه بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار سرپوشیده ارومیه بخشی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید