ایران عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به چین تنگ نموده است، تهران رقیب سخت واشنگتن در صادرات نفتی

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: یک خبرگزاری انگلیسی گزارش داده ایران با فروش نفت ارزان تر و با کیفیت تر به چین، عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به این کشور آسیایی که از بزرگترین مشتری های بازار انرژی دنیا است تنگ نموده است.

ایران عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به چین تنگ نموده است، تهران رقیب سخت واشنگتن در صادرات نفتی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری انگلیسی رویترز گزارش داده ایران با فروش نفت ارزان تر و با کیفیت تر به چین، عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به این کشور آسیایی که از بزرگترین مشتری های بازار انرژی دنیا است تنگ نموده است.

رویترز در این گزارش در روز یکشنبه 27 جولای می نویسد آمریکا پس از 40 سال برای اولین بار میخواهد اقدام به صادرات نفت خام کند و در این میان با رقیبی سرسخت به نام ایران روبرو شده است.

در حالی که بعضی کشورهای خریدار نفت مانند ژاپن و کره جنوبی تمایل دارند نفت خام آمریکا را خریداری نمایند، چین با توجه به قراردادهای سالانه با ایران انتظار نمی رود در کوتاه مدت از این کشور نفت بخرد.

صادرات نفتی ایران از زمان کاهش تحریم ها علیه این کشور پس از توافق موقت ژنو با رشد 30 درصودی به 1.25 میلیون تا 1.3 میلیون بشکه در روز رسیده که بخش اعظم آن از پارس جنوبی راهی چین می گردد.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 425

به "ایران عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به چین تنگ نموده است، تهران رقیب سخت واشنگتن در صادرات نفتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران عرصه را برای ورود نفت خام آمریکا به چین تنگ نموده است، تهران رقیب سخت واشنگتن در صادرات نفتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید