افزایش جوجه ریزی در آبان ماه، مرغ مقرون به صرفه می گردد؟

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، محمد علی کمالی سروستانی مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین شرایط بازار مرغ اظهار کرد: برآوردها حاکی از آن است که فرایند جوجه ریزی آبان بهتر از مهر ماه خواهد بود .

افزایش جوجه ریزی در آبان ماه، مرغ مقرون به صرفه می گردد؟

وی اضافه کرد: هم اکنون عرضه مرغ بواسطه آنکه مرغداران منتظر اعلام رسمی قیمت هستند، با تاخیر در حال اجرا است که امیدواریم هر چه سریع تر قیمت ها اعلام گردد.

کمالی سروستانی با اشاره به اینکه قیمت 31 هزار تومانی مرغ گرم در دستور کار است، بیان نمود: قیمت 31 هزار تومانی به ازای فروش هر کیلو مرغ در حال بحث است، اما ابلاغ نشده که امیدواریم هر چه سریع تر تکلیف مرغ زنده و گرم معین گردد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه قیمت مصوب فعلی به ازای هر کیلو مرغ زنده 17 هزار و 100 تومان و مرغ گرم 24 هزار و 900 تومان است، اما کارگروه تنظیم بازار استان ها تصمیماتی متناسب با استان های خود اتخاذ کردند که این تصمیمات در بازار تهران بی تاثیر نیست.

به گفته وی، اگر کارگروه تنظیم بازار هر چه سریع تر به تصمیم واحدی برسند و قیمت نو را اعلام نمایند تا عرضه مرغ در شبکه صورت بگیرد، التهابات قیمت در بازار به سرانجام می رسد.

کمالی سروستانی قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را 8 هزار تومان اعلام نمود و گفت: جوجه یکروزه کماکان بالاتر از نرخ مصوب بدست مرغدار می رسد.

وی درباره آخرین شرایط جوجه ریزی ها بیان نمود: بنابر آمار در مهرماه 106 میلیون قطعه جوجه ریزی اجرا شده و پیش بینی می گردد که جوجه ریزی آبان به 117 تا 120 میلیون قطعه می رسد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ تهران نداریم، گفت: در حال حاضر عرضه مرغ خارج از شبکه زیاد است که با اصلاح قیمت از عرضه مرغ خارج از شبکه جلوگیری می گردد.

وی درباره آخرین شرایط تامین نهاده های دامی بیان نمود: دولت بیش از 40 درصد هزینه های فراوری مرغ را بصورت یارانه مستقیم می دهد و مابقی از بازار آزاد تامین می گردد که با این وجود تمامی این مسائل قیمت تمام شده را تحت تاثیر قرار می دهد.

کمالی سروستانی ادامه داد: گرچه سامانه بازارگاه سهمیه فراورینمایندگان را به موقع اعلام می نماید، اما نهاده با تاخیر بدست مرغدار می رسد که تمامی این مسائل هزینه تمام شده فراوری را افزایش می دهد.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی در سرانجام با اشاره به دلایل صف های طولانی خرید مرغ با نرخ مصوب توضیح داد: مرغ بعد از کشتارگاه در سایه ضعف در نظارت به درستی در شبکه توزیع نمی گردد که در نهایت افزایش عرضه خارج از شبکه منجر به تشکیل صف های طولانی دریافت خرید می گردد.

منبع: خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1877

به "افزایش جوجه ریزی در آبان ماه، مرغ مقرون به صرفه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جوجه ریزی در آبان ماه، مرغ مقرون به صرفه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید