استفاده از ظرفیت های ملی برای توسعه اتوبوس برقی ایران ساخت ، شبکه ای از 27 شرکت دانشی و خلاق شکل می گیرد

به گزارش بهترین مقاله، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی تحولات فناورانه صنعت حمل ونقل را چشمگیر دانست و گفت: باید با اتکا به توان داخلی و نوآوری ها، ایران را هم پای این تحولات پیش ببریم.

استفاده از ظرفیت های ملی برای توسعه اتوبوس برقی ایران ساخت ، شبکه ای از 27 شرکت دانشی و خلاق شکل می گیرد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی گفت: چند سالی است که صنعت حمل و نقل دچار تحولات جدی شده و فناوری ها این حوزه را دگرگون نموده اند. 4 فناوری خودرو های برقی، خودرو های متصل، خودرو های خودران و خودرو های اشتراکی مهم ترین آن ها هستند.

وی اضافه نمود: برای فراوری اتوبوس های برقی با دانشگاه تهران همکاری داشتیم تا شکاف فناورانه ایران با دیگر کشور ها را پر کنیم. این پروژه مزیت هایی، چون کاهش آلاینده ها و تلفات جاده ای را برای کشور به همراه دارد. بخش توسعه قوای محرکه این طرح با همکاری شرکت مانا و زرین خودرو اجرایی شد.

به گفته منطقی، موتور های تراکشن الکتریکی، ژنراتور، گیربکس تک سرعته درایو های کششی، باتری پک های هوشمند، سیستم توان کمکی و اینورتر ها، سیستم توزیع انرژی الکتریکی، سیستم های متعدد خنک کاری، همه ساخت داخل و بومی سازی شده است. اتوبوس پایه هم متعلق به شرکت صنایع زرین خودرو است که در اصفهان فراوری می گردد.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر 5 شرکت دانش بنیان و خلاق در این پروژه مشارکت مستقیم و 12 شرکت دیگر مشارکت غیرمستقیم دارند. قرار بر این است که شبکه ای از 27 شرکت دانش بنیان و خلاق در توسعه پروژه و فراوری انبوه آن نقش داشته باشند؛ بنابراین به کارگیری ظرفیت ملی در اجرای پروژه از ویژگی های برجسته آن است.

وی بعلاوه اعلام کرد: در تفاهم نامه ای که میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شهرداری به امضا رسیده است 200 اتوبوس برقی در کشور با اتکا به توان داخلی به فراوری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1734

به "استفاده از ظرفیت های ملی برای توسعه اتوبوس برقی ایران ساخت ، شبکه ای از 27 شرکت دانشی و خلاق شکل می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت های ملی برای توسعه اتوبوس برقی ایران ساخت ، شبکه ای از 27 شرکت دانشی و خلاق شکل می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید