اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار برگزار می گردد

به گزارش بهترین مقاله، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: اولین اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند، سال آینده در چابهار برگزار خواهد شد.

اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار برگزار می گردد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

علیرضا جلال زایی، روز 10 آذر 98 در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: راه اندازی کمپین گردشگری سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم براساس آمار به دست آمده از مکان های اقامتی و ناوگان حمل و نقل زمینی و هوایی، سبب رشد گردشگری این استان شده است.

او اضافه کرد: کمپین گردشگری برای نخستین بار با شعار سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم در استان راه اندازی شد و تاکنون در پنج استان کشور شامل یزد، خراسان شمالی، اصفهان، تهران و قزوین کار خود را شروع نموده که با استقبال بی نظیری روبرو شده است.

براساس آمار به دست آمده از ظرفیت هتل های سیستان و بلوچستان، حمل و نقل و انتهاه های استان، فرودگاه ها و… حضور گردشگران پس از راه اندازی این کمپین ها در استان رشد خوبی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با رایزنی های خوبی که انجام شده بود، برای اولین بار در کشور روز جهانی گردشگری 6 مهرماه امسال در سیستان و بلوچستان برگزار گردید و با بازخوردهای خوبی روبه رو شد که این امر نشان دهنده نگاه ویژه به این استان است.

او اعلام کرد: همچنین از 760 رویدادی که از سوی معاونان گردشگری 31 استان کشور به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شد، هفت رویداد در تقویم گردشگری ثبت که یک رویداد از این استان با عنوان اولین همایش فرهنگ ساحل نشینان کشور در چابهار ثبت شد.

جلال زایی اضافه کرد: هدف این اجلاس گردشگری و تجاری است و مهمترین آیتم آن مراودات اجتماعی است که فرهنگ کشورهای حاشیه اقیانوس هند را به هم معرفی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: ایران با یک سوم جمعیت جهان به وسیله حاشیه اقیانوس هند هم مرز است و این استان مبدا ورودی بسیاری از گردشگران است که قصد دارند وارد کشور شوند که این امر ظرفیت های خوبی را در سیستان و بلوچستان ایجاد خواهد نمود.

او اضافه کرد: علاوه بر این برگزاری اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار باعث معرفی جاذبه های خاص سیستان و بلوچستان به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به جهان خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین در مورد ماشین هایی که به طور غیرقانونی سوخت جابه جا می نمایند، گفت: این اداره کل طرحی را ارائه کرد که براساس آن کسانی که کار جابه جایی سوخت به صورت غیرمجاز انجام می دهند بتوانند مجوز موقت بوم گردی دریافت نمایند و بر مبنای آن مجوز سوخت نیز خواهند گرفت که با این طرز نگاه ها تغییر می نماید و مجوز سوخت به صورت قانونمند به میزان حضوری که گردشگر وارد استان نمایند، دریافت می گردد.

تصویر ذهنی از سیستان و بلوچستان تغییر نموده است

سیدمجتبی میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اعلام کرد: تصویر ذهنی که در نگاه مردم سال ها نسبت به این استان نقش بسته بود با یاری رسانه ها تغییر کرد و امروز با تمام کوشش های انجام شده توانسته ایم تنها 20 درصد جاذبه های سیستان و بلوچستان را معرفی کنیم و 80 درصد آن باقی مانده است که باید با تمام توان در این زمینه کوشش کرد.

او گفت: باید فانوس گردشگری دریایی را در ایران روشن کنیم زیرا این مهم یاری زیادی به گردشگری و معرفی کشور خواهد نمود.

او اضافه کرد: ظرفیت حاشیه اقیانوس هند یاری می نماید تا با بخش مهمی از جهان آشنا شویم و امروز چاره ای نداریم جز اینکه ایران جدید را با استفاده از سواحل مکران بسازیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در سال 1400 بهترین گردشگری این استان را خواهیم ساخت.

آریا نارویی معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: در طول سال 30 تا 35 موافقت اصولی برای تاسیسات گردشگری در استان صادر می گردد و اخیرا کسانی که قصد ورود به این حوزه را دارند باید اهلیت سنجی شوند.

او گفت: از سال گذشته تاکنون 54 پروژه در حجم سرمایه گذاری 7470 میلیارد ریال در کل استان اجرایی شده که عمدتا مربوط به سیستان، زاهدان و چابهار است.

رونمایی از کتاب هایی با موضوع میراث فرهنگی در سیستان و بلوچستان

مهدی ارباب نیا معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اعلام کرد: تا انتها امسال چندین کتاب در حوزه میراث فرهنگی رونمایی خواهد شد.

او گفت: هجدهمین فصل حفاری شهرسوخته با همکاری دانشگاه سالنتو ایتالیا در حال برگزاری است و پرونده آسبادها به عنوان چهارمین اثر استان در حال پیگیری ثبت جهانی است.

تاکنون 9 اثر ناملموس از سیستان و بلوچستان ثبت ملی شده و از سال 98 تاکنون سه اثر طبیعی به ثبت ملی رسیده و 2 اثر دیگر نیز در دست اقدام است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حوزه غیرمنقول نیز چهار اثر برای دفاع داریم و پرونده دو پل در استان نیز برای ثبت در آثار ملی دفاع خواهند شد.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 590

به "اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجلاس وزرای گردشگری کشورهای حاشیه اقیانوس هند در چابهار برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید