راهنمایی هایی برای سفر به باتومی گرجستان

به گزارش بهترین مقاله، یکی از نخستین تصمیمات پس از دوران زمامداری اصلان آباشیدز (Abashidze) در گرجستان غربی، تبدیل کردن باتومی به مرکز گردشگری مجذوب کننده در قالب یک پروژه تا حد زیادی قابل قبول و موفقیت آمیز بود. در این پروژه، پارک - بلوارهای قدیمی ساحل و بخش قدیمی شهر به طور کامل نوسازی شده و سازه های معماری جدیدی از جمله تعداد زیادی برج های چشم نواز به صورت یک جنگل شهری در باتومی ایجاد شد. به این ترتیب شهر باتومی به یکی از مجذوب کننده ترین شهر های گردشگری و اقامت گاهی در حاشیه دریای سیاه تبدیل شد که به ویژه در فصل تابستان می توانست میزبان ضیافت های بزرگی باشد. با خبرنگاران همراه باشید و بعضی از دیدنی های این شهر آشنا شوید:

راهنمایی هایی برای سفر به باتومی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

بنای مدیئا (Medea Monument)

در میدان (Evropasmoedani) مجسمه دیوید خامالادزه (David Khmaladze) واقع شده است که در سال 2007 میلادی و به وسیله شهردار باتومی پرده برداری شد. شهردار این شهر در این مراسم از دیوید خامالادزه به عنوان فردی یاد کرد که گرجستان را به اروپا نزدیکتر نموده است. ساخت این مجسمه برای شهر باتومی هزینه ای در حدود یک میلیون لاری در بر داشت.

میدان (EvropasMoedani)

این میدان به عنوان پهناورترین میدان قاره اروپا شناخته شده و بنای زیبای (belle époque) در حاشیه آن واقع شده است. مشابه یک ساختمان قدیمی موجود در این محل و دقیقا مانند آن ساخته شده است. در این میدان یک آب نمای زیبا با فواره های موزیکال نیز وجود دارد که برای بچه ها و به ویژه در عصرهای تابستانی بسیار مجذوب کننده است. در این میدان بعلاوه مجسمه دیوید خامالادزه (David Khmaladze) واقع شده است که در سال 2007 میلادی و به وسیله شهردار باتومی پرده برداری شد. شهردار این شهر در این مراسم از دیوید خامالادزه به عنوان فردی یاد کرد که گرجستان را به اروپا نزدیکتر نموده است.

علی و نینو

مجسمه های متحرکی با ارتفاع 7 متر از جنس فلز که نشان دهنده یک مرد و یک زن بوده و به وسیله (Tamar Kvesitadze) ساخته شده و در سطح دنیا و پس از انتشار رمانی عاشقانه با نام علی و نینو معروفیت یافت. این مجسمه مدرن همانطور که گفته شد برگرفته از داستانی غم انگیز و نوستالژیک است. به طوریکه علی و نینو که از دو کشور و فرهنگ متفاوت عاشق هم دیگر می شوندو با وجود مسائل و اختلافات فراوان برای عشق خود می جنگند و به هم می رسند اما با آغاز جنگ از هم دور شده و با مرگ علی در جنگ برای همواره این عشق به جدایی ختم می گردد. زیبایی مجسمه به هنگام تاریکی و در شب با نور آبی که از خود ساطع می نماید، بسیار مجذوب کننده و چشم گیر است.

پارک 6 می (6 Maisi Park)

در پارک 6 می ، یک دریاچه، یک پارک دلفین های (dolphinarium) بسیار مدرن که نمایش های آن 45 دقیقه به طول انجامیده و بلیط آن 12 لاری بوده و ساعات اجرای نمایش نیز ساعت 3 و 6 عصر روزهای سه شنبه و یک شنبه است، واقع شده اند. در این محل یک باغ وحش کوچک نیز وجود دارد که در آن جانوران مختلفی از سراسر دنیا و حیوانات بومی گرجستان به نمایش گذاشته شده و ورودیه آن 2 لاری است و از ساعت 11 صبح تا 8 شب فعالیت می نماید. در پارک دلفین ها بعلاوه شما می توانید در کنار دلفین ها شنا کنید که برای این کار باید هزینه 150 لاری برای افراد بالای 18 سال و 100 لاری برای زیر 18 سال بپردازید و مدت زمان شنا نیز 15 دقیقه خواهد بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2051

به "راهنمایی هایی برای سفر به باتومی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی هایی برای سفر به باتومی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید