7 تصویر از تغییرات لندن در 100 سال گذشته

به گزارش بهترین مقاله، گذشت زمان باعث ایجاد تغییر در بسیاری از امور از جمله چهره و بافت شهرها می گردد و شهر لندن نیز از این قاعده مستثنی نیست.

7 تصویر از تغییرات لندن در 100 سال گذشته

اگر شما هم از علاقه مندان به بازدید از چهره تاریخی شهر لندن هستید، می توانید با سر زدن به Expedia UK تصاویری از 14 منطقه مرکز بریتانیا نظیر وایت هال (Whitehall)، کلپ هام (Clapham)، استاک ول (Stockwell)، چیپ ساید (Cheapside) و بریکستون (Brixton) را دیدن کنید. بعلاوه تصاویری از منطقه ها دیگر مانند کوونت گاردن (Covent Garden)، پیکادلی سیرکس (Piccadilly Circus)، خیابان آکسفورد، وست مینستر ابی (Westminster Abbey) و هارودز (Harrods) به نمایش گذاشته شده است. لازم به ذکر است تصاویر شهر لندن در 100 سال گذشته با استفاده از تکنولوژی تصویر خیابانی گوگل تهیه شده است که فرایند تغییر شهر را به نمایش می گذارد. هدف اصلی Expedia از انجام این پروژه معرفی و نگاهی اجمالی به زیبائی ها و جاذبه های تاریخی شهر لندن بوده است. پس اگر علاقه مند هستید تا سفری کوتاه به گذشته داشته و از تصاویر شهر لندن در 100 سال گذشته بازدید کنید، در ادامه با خبرنگاران همراه شوید!

در سال 1904، میدان آکسفورد همچون امروز شلوغ و پرتردد بوده ولی ساختمان ها و وسائط نقلیه کاملا دستخوش تغییر شده اند.

امروزه محدوده خیابان هارودز مملو از فروشگاه ها نظیر Carphone Warehouse است در حالی که در سال 1904 در محل فعلی این فروشگاه، مغازه نانوائی وجود داشته است.

امروزه هاید پارک (Hyde Park) زیبائی و شکوه خود در سال های دهه 1920 را ندارد.

حتی کوونت گاردن نیز در طول سال ها تغییر نموده است. تصویر زیر متعلق به سال 1905 میلادی است.

خیابان فلیت (Fleet) همچنان چشم انداز باشکوه کلیسای سنت پل را حفظ نموده است ولی پلی که در تصویر متعلق به سال 1980 رویت می گردد، امروزه وجود ندارد. یکی دیگر از بناهای تاریخی موجود در تصویر نیز امروزه به فروشگاه تلفن همراه و کافه صنعتگران تغییر کاربری داده است.

مغازه های کوچک خیابان پیکادلی سیرکس در سال 1949، جای خود را به برندهای معروفی مانند Gap داده اند و به واسطه این فروشگاه های بزرگ این خیابان امروزه به مرکزی تجاری تبدیل شده است.

با توجه به شکل ساختمان ها و شرایط حمل و نقل، خیابان چیپ ساید دچار تغییر شگرفی شده است. تصویر قدیمی متعلق به سال 1909 است.

منبع: کجارو / businessinsider
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2085

به "7 تصویر از تغییرات لندن در 100 سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 تصویر از تغییرات لندن در 100 سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید