15 کاری که باید در سفر به تانزانیا انجام دهید!

به گزارش بهترین مقاله، امروز به تانزانیا سفر می کنیم. کشوری حیرت انگیز که در شرق آفریقا قرار گرفته است.اگر چه زمانی که پا به تانزانیای آفریقا برای گشتن می گذارید لیستی بسیار طویل برای سیاحت در آنجا وجود دارد اما ما لیستی کوتاه تر را طی سفر 4 روزه برایتان انتخاب کردیم تا با شما به گردشی اکتشافی در سفر به تانزانیا برویم. حیوانات منحصر بفرد و زیبای این منطقه را می نگریم، دیدنی های تانزانیا را ببینیم و پس از گذارندن شبی فوق العاده در ادوگاه های مخصوص آفریقایی با درخت سوسیس دیدار می کنیم. سفر امروز را به هیچ عنوان از دست ندهید.

15 کاری که باید در سفر به تانزانیا انجام دهید!
  1. منطقه زندگی 5 حیوان بزرگ آفریقا

اگر برای لذت بردن از تفریحاتی با رنگ و بویی آفریقایی، سفر به تانزانیا را انتخاب نموده اید، بدون شک یکی از کار هایی که انجام خواهید داد مشاهده منطقه زندگی 5 حیوان بزرگ این دیار است. منطقه ای که در آن 5 حیوان بزرگی که سخت ترین نوع شکار با پای پیاده را دارند، در آنجا قرار گرفته اند. این گروه بومی شامل فیل آفریقایی، پلنگ، شیر، بوفالوی آفریقایی و کرگدن گریزپا می شوند.

  • دیدنی مهاجرت کل یالدار ها

محل مهاجرت سالیانه کل یالدار ها مکانی است که مهاجرت گله های حیوانات از پارک ملی سرنگتی به سمت علفزار های سبز حفاظت شده ماسائی مارا اتفاق می افتد. تعداد این کل یالدار ها به حدود 1 میلیون تخمین زده می گردد به اضافه هزاران حیوان دیگر. این تغییر مکان بزرگ قدرتمند است و تنها علتی سفر بسیاری از گردشگر هایی است که سفر به تانزانیا را تجربه مینمایند.

  • چشم انداز زانو زدن یک گراز زگیل دار

در حین سفر به تانزانیا و سفر اکتشافی به آفریقا گرازهای زگیل دار به آسانی پیدا می شوند. اما من در طی سفر 4 روزه ام تنها یکی از آن ها را دیدم که با پای جلویی اش زانو زده بود و این حالت را برای خوردن علفهایی از روی زمین به خود گرفته است، زیرا گردن آن ها کوتاه است و پاهایشان بلند. او به خوبی با زانو های پینه بسته اش کنار آمده.

  • به پرند نگری بروید

یکی از کارهای فوق العاده سفر اکتشافی من به آفریقا و جهانگردی دیدنی تنوع باورنکردنی پرندگان بود که در این ناحیه به چشم می خوردند آن هم با بیشتر از 1000 گونه. بعضی از پرندگانی را که می توانید بیابید عبارتند از: درنای تاج دار خاکستری، ماهی خورک مالاشیت، مرغ ریشوی زرد و قرمز و دارکوب نوبیونی. هیچ موقع تا قبل از سفرم به تانزانیا نمی فهمیدم که چرا مردم برای تفریح به پرنده نگری می روند. اما اکنون علت آن را به خوبی درک می کنم.

  • در سفر اکتشافی تان به وسیله بالن هایی زیبا و رنگارنگ به آسمان بروید

آیا می توانید چشم انداز وسعت سرنگتی را از بالای یک بالن تصور کنید؟ در سفر به تانزانیا و سفر اکتشافی با بالن ها شما را لحظاتی در بالای آسمان شناور خواهند کرد. جایی که می توانید شاهد حیات وحش از چشم اندازی کاملا متفاوت شوید.

  • شرکت در پایکوبی قبیله ای خوش آمد گویی ماسائی مارا

طی سفر به تانزانیا و سفر اکتشافی ام با رنگ و بویی آفریقایی، ما تصمیم گرفتیم تا یک قبیله ماسائی را دیدار کنیم. که بلا فاصله با پایکوبی دوست داشتنیشان مورد خوش آمد گویی ساکنان قرار گرفتیم ، که شامل آوازی آمیخته با پرش به سمت بالا به وسیله مردان و اجرای حرکات قدرتمند و ریتمیک به وسیله زنان بود. من هم به مرکز گروه آورده شدم تا در آداب و رسوم آن ها شرکت کنم.

  • یک استخر پر از اسب آبی ببنید.

احتمالا شما در مواجهه با یک یا دو اسب آبی در هنگام رانندگی در سفرتان به لرزه بیافتید. ولی یکی از چیز های منحصر بفرد تری که حین این سفر می بینید، یک گله اسب آبی فعال در حال گل بازی در آب است. در استخر اسب های آبی در مرکز سرنگتی با 200 چهره تاثیرگذار برخورد خواهید کرد.

  • در منطقه حفاظت شده انگورونگورو بایستید

دهانه آتشفشانی انگورونگورو تنها یک مکان عالی برای دیدنی 5 حیوان بزرگ آفریقا نیست و علاوه بر تاثیر متعاقب مردمان ماسائی مارا روی آن، نکته فوق العاده این مکان این است که شما فرصت این را دارید که در کنار یک دهانه آتشفشانی بایستید و از دیدنی های تانزانیا لذت ببرید. اطمینان حاصل کنید که هیچ حیوانی در نزدیکیتان کمین ننموده باشد و این کار را با کمی خطرپذیری خودتان انجام دهید. بعد از پذیرش این خطر پذیری، من توانستم ایستادن در کنار این دهانه آتشفشانی را که جز لیست کار های مجذوب کنندهم در این سفر بود، تیک بزنم.

  • به چادر نشینی در کمپ های پر زرق و برق سرنگتی بروید

بعد از یک روز گرد و خاکی طولانی در سفر اکتشافی تانزانیا در پارک ملی سرنگتی، برای تجربه کردن یک کمپینگ لوکس یک اردوگاه از اوسوکوپو رزرو کردیم. و شبی رو تجربه کردیم که زرق و برق طبیعت با دنیای لوکس و مدرن امروزی پیوند خورده بود. شما کیلومتر ها از اردوگاه های دیگر فاصله دارید و در بیرون چادر، صحرایی است که حیوانات وحشی در آن می دوند و زندگی طبیعیشان جریان دارد. اگر قصد دارید که حتما یک شب چادر نشینی کنید این چادرهای پر زرق و برق برترین نوع چادرنشینی در آفریقا هستند.

  • به چشم های یک فیل راست آج خیره شوید

فیل های آفریقایی مانند سکه های رایج ولی بدون هیچ ارزش خاص یک کشور، در تانزانیا هستند و بی شک از دیدنی های تانزانیا هستند. اما من فقط فیل های نوع راست آج را در دریاچه انگورونگورو مشاهده کردم. آج های این گونه از فیل ها به علت کسلیم موجود در علف های این منطقه بیشتر از فیل های دیگر آفریقا رشد می نماید.

  • عکس برداری از بغل کردن گهواره ای یک میمون دم کوتاه

شما میمون های دم کوتاه را در تمام طول سفر اکتشافی تان مشاهده خواهید کرد، مثل نشستنشان بر روی میز های پیک نیک استراحتگاه ها و بعضی هم در حال پریدن بر روی کاپوت ماشین لند کروزتان. اما پیدا کردن مادری که کودکش را بغل نموده و او را تیمار می نماید چشم انداز ای مخصوص است. بسیار مخصوص.

  • غرش شیر را بشنوید

بدون شنیدن صدای غرش یک شیر سفر اکتشافی شما به تانزانیای آفریقا کامل نخواهد شد. آن ها به آسانی نعره می زنند برای گفت و گو با شیر های دیگر و یا برای ترساندن شکارشان تا او را راحت تر شکار نمایند.

  • بغل کردن گور خر ها را ببینید

در حین سفر اکتشافی به آفریقا، یک چشم انداز حیات وحش وجود دارد که هیچ موقع کم اهمیت نخواهد شد. و آن چشم انداز بغل کردن گورخر هاست. این چشم انداز شیرین به راحتی از خاطر ها محو نمی گردد. من در پارک ملی سرنگتی، انگورونگورو و تارانگیر نگاه اجمالی به آن ها انداختم. اگرچه این دقایق ممکن است از زبان انسان هیچ چیزی توصیف نگردد جز لطافت. البته این گورخر ها یکدیگر را بغل نمی نمایند بلکه از یکدیگر در مقابل شکارچیان اطرافشان محافظت می نمایند که هنوز هم کاری قابل ستایش است.

  • میمون های وروت را بشناسید

این میمون ها که با نام میمون های وروت مشهور هستند به خاطر قیافه و رنگ بدنشان که به دست مادر طبیعت آفریده شده سوژه ای مجذوب کننده برای دیدن هستند و از دیدنی های تانزانیا هستند.

  • یک درخت سوسیس ببینید!

این درخت عجیب و غریب، که با نام درخت سوسیس معروف است، دارای میوه های طویل است که از شاخه های درخت آویزان می گردد که شبیه به سوسیس هستند و از دیدنی های تانزانیا هستند. و نکته جالب درباره آن ها پنهان کردن دم حیواناتی مانند پلنگ و یا شیر است درست زمانی که یکی از آن ها روی شاخه های این درختان در حال استراحت هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 10 بهمن 1401 بروزرسانی: 10 بهمن 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2210

به "15 کاری که باید در سفر به تانزانیا انجام دهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 کاری که باید در سفر به تانزانیا انجام دهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید