یک مشکل بزرگ، هوش مصنوعی زبان شناسان را هم فریب می دهد

به گزارش بهترین مقاله، متخصصان زبانشناسی کوشش می نمایند تا وجه تمایزی میان متون فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی و متون نوشته شده به وسیله انسان پیدا نمایند.

یک مشکل بزرگ، هوش مصنوعی زبان شناسان را هم فریب می دهد

تینا مزدکی: بر اساس مطالعه ای که اخیراً به وسیله استادیار دانشگاه فلوریدا جنوبی صورت گرفته است، حتی متخصصان زبان شناسی باید برای تشخیص نوشته های فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی و نوشته های انسان کوشش نمایند.

این یافته ها که در مجله Research Methods in Applied Linguistics منتشر شده است، نشان می دهد که متخصصان زبان شناسی از مجلات برتر دنیای تنها در 39 درصد مواقع می توانند به طور دقیق بین متون هوش مصنوعی و متون حاصل دست نویسنده انسان تمایز قائل شوند.

متیو کسلر، محقق گروه زبان های دنیا در USF گفت: ما فکر کردیم اگر کسی می تواند نوشته های فراوری شده به وسیله انسان را شناسایی کند، قطعا از افرادی است که در زبان شناسی، کار خود را صرف مطالعه الگوهای زبان و دیگر جنبه های ارتباط انسانی نموده است.

کسلر، با همکاری کاسال، استادیار زبان شناسی کاربردی در دانشگاه ممفیس، 72 متخصص زبان شناسی را موظف کرد تا به آنالیز انواع چکیده های تحقیقاتی برای معین اینکه آیا آنها به وسیله هوش مصنوعی نوشته شده اند یا انسان ها، بپردازند.

از هر متخصص خواسته شد تا چهار نمونه نوشتاری را آنالیز کند. هیچ کدام به درستی هر چهار مورد را شناسایی نکردند و این در حالی بود که 13 درصد همه آنها را اشتباه گرفتند. کسلر به این نتیجه رسید که بر اساس یافته ها، اساتید نمی توانند بین نوشته افراد یا نوشته هایی که به وسیله یک مدل زبان مبتنی بر هوش مصنوعی مانند ChatGPT نوشته شده است، تمایز قائل شوند.

علیرغم کوشش کارشناسان در استفاده از دلایل منطقی برای قضاوت در خصوص نمونه های نوشتاری در این پژوهش، مانند شناسایی بعضی ویژگی های زبانی و سبکی، آنها تا حد زیادی با نرخ شناسایی 38.9 درصد ناموفق بودند.

بر این اساس، کسلر و کاسال به این نتیجه رسیدند که با توجه به اینکه هوش مصنوعی معمولاً اشتباهات گرامری را انجام نمی دهد، اگر در بعضی موارد از انسان بهتر نباشد، می تواند ژانرهای کوتاه را بهتر و به خوبی انسان ها بنویسد.

کسلر می گوید:برای متون طولانی تر، هوش مصنوعی به عنوان توهم و نوعی ایجاد محتوا شناخته می گردد، به همین علت تشخیص این که متن به وسیله هوش مصنوعی فراوری شده است را آسان تر می نماید.

منبع: scitechdaily

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 شهریور 1402 بروزرسانی: 19 شهریور 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2298

به "یک مشکل بزرگ، هوش مصنوعی زبان شناسان را هم فریب می دهد" امتیاز دهید

1 کاربر به "یک مشکل بزرگ، هوش مصنوعی زبان شناسان را هم فریب می دهد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک مشکل بزرگ، هوش مصنوعی زبان شناسان را هم فریب می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید