کدر شدن مو؛ علل و راهکار

به گزارش بهترین مقاله، برخی اوقات متوجه می شوید که موهای شما براقی و درخشندگی خود را از دست داده و مانند گذشته نیست. کدر شدن موها دلیل های متعددی می تواند داشته باشد. در قدم اول باید آن دلیل معین گردد، موهای کدر ممکن است به دلیل صدمه به لایه کوتیکول مو، خشکی یا چربی زیاد، نور آفتاب، شنا کردن در آب دارای کلر استخرها،

کدر شدن مو؛ علل و راهکار

کدر شدن مو؛ علل و راهکار

برخی اوقات متوجه می شوید که موهای شما براقی و درخشندگی خود را از دست داده و مانند گذشته نیست. کدر شدن موها علت های متعددی می تواند داشته باشد. در قدم اول باید آن علت تعیین گردد، موهای کدر ممکن است به علت صدمه به لایه کوتیکول مو، خشکی یا چربی زیاد، نور آفتاب، شنا کردن در آب دارای کلر استخرها، استفاده بیش از حد از حالت دهنده های الکتریکی مانند سشوار و صاف کننده های حرارتی، بی رنگ کردن زیاد و یا نامناسب، فر کردن موها، صاف کردن موها و رنگ کردن آنها باشد. گاهی هم موها به علت استفاده از موس، ژل، اسپری، شامپو و نرم کننده ها کدر می شوند. موهای کدر ممکن است با بیماری های داخلی و یا کمبودهای تغذیه ای هم همراه باشد. اما برای برگشت دوباره براقی و درخشندگی موها چه کاری می توانید انجام بدهید. اگر موها صدمه دیده اند، شما برای برگشت دایمی براقی و حالت درخشان طبیعی آنها چاره ای ندارید مگر آنکه منتظر رشد موهای سالم باشید. در صورت لزوم می توانید از شامپوهای مخصوص موهای آسیب دیده و یا نرم کننده ها بعد از شامپو کردن بهره ببرید.

ژل، موس و اسپری های براق کننده برای بازگرداندن درخشندگی به موها به طور موقت می توانند مورد استفاده باشند. استفاده از مواد چرب یا شبه چربی هم موها را درخشان و براق می نماید. اگر به علت استفاده از محصولات بهداشتی مخصوص مو از چربی آنها رنج می برید، برای یک یا دو هفته از یک شامپوی فاقد نرم کننده و ملایم برای رفع کردن چربی به جای مانده بهره ببرید تا موها دوباره براق و شفاف شوند. اگر شک دارید که مشکل شما ممکن است به علت کمبود تغذیه ای یا بیماری داخلی باشد، با یک متخصص پوست مشورت کنید. به نظر می رسد علت صدمه به موهای شما خواننده گرامی شنای روزانه در آب دارای کلر بوده که خشکی مو و ژولیدگی زیاد و ظاهر تیره و غیرشفاف را موجب شده است. استفاده از شامپوی ملایم و استفاده از نرم کننده بعد از هر بار شامپو کردن به شما توصیه می گردد.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1822

به "کدر شدن مو؛ علل و راهکار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدر شدن مو؛ علل و راهکار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید