کالریهای موجود در چای سبز

به گزارش بهترین مقاله، چای سبز مدتهای مدیدی است که با کاهش وزن و مجموعه ای از فوائد سلامتی بخش در ارتباط بوده است. اجازه دهید به کالریهای موجود در یک فنجان چای سبز به وسیله این مقاله نگاهی بیاندازیم.

کالریهای موجود در چای سبز

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

چای سبز مدتهای مدیدی است که با کاهش وزن و مجموعه ای از فوائد سلامتی بخش در ارتباط بوده است. اجازه دهید به کالریهای موجود در یک فنجان چای سبز به وسیله این مقاله نگاهی بیاندازیم.

چای سبز از میان اشکال مختلف چای کمترین عمل پردازش بر روی آن انجام می گردد و به جهت خواص سلامتی بخش فراوان از آن تعریف می گردد. از آنجا که حداقل پردازش بر روی آن اجرا شده، محتوای کاتچین پلی فنول آن دست نخورده مانده و این همان چیزی است که به خواص تغذیه ای بالای آن نسبت داده می گردد.

کالریهای موجود در چای سبز

کالری موجود در چای سبز صفر می باشد. بله واقعیت دارد! این چای هیچ کالری به بدن شما نمی افزاید. این بدان معناست که می توانید به هر مقدار که دوست دارید بدون افزودن هیچ گونه کالری، از این چای نوش جان کنید. با این حال، چنانچه چای خود را شیرین نمایید، مقدار کالری بدیهی است که صفر نخواهد بود. اما چنانچه از شیرین نماینده های بدون کالری بهره ببرید، فنجان چای سبز شما باز هم برابر با صفر خواهد بود.

چیزی که حتی شگفت انگیزتر است این می باشد که مصرف چای سبز به افزایش مقدار سوخت و ساز بدن یاری می کند. مقدار یا سرعت سوخت و ساز مقداری است که در آن بدن ما کالری می سوزاند. نوشیدن 3 یا 4 فنجان چای سبز دیده شده است که سرعت سوخت و ساز را تا 4% در 24 ساعت افزایش می یابد. کاتچین و پلی فنولهای موجود به اسم افزایش دهنده های سوخت و ساز عمل نموده در نتیجه، مقدار کالریهای سوزانده شده به وسیله بدن افزایش می یابد.

فوائد سلامتی بخش

یاری به کاهش وزن

مصرف چای سبز مقدار سوخت و ساز بدن را افزایش داده، در نتیجه، منجر به سوزاندن کالریهایی بیشتر از معمول می گردد. علاوه بر آن، کاتچین موجود در این چای از حرکت گلوکز به درون سلولهای چربی جلوگیری می کند. در نتیجه این چای به اسم تنظیم نماینده گلوکز عمل نموده و از افزایش ناگهانی قند خون پس از صرف وعده غذایی جلوگیری می کند. بعلاوه از ذخیره چربی جلوگیری می کند. با این حال، جهت مشاهده هرگونه تغییر، ضروری است که این چای را برای مدت زمان طولانی مصرف نموده و بعلاوه احتیاج است آن را با رژیم غذایی متعادل و سالم همراه سازید.

فرایند پیری را آهسته می سازد

مصرف منظم این چای می تواند تا حدی آغاز نشان های دردناک پیری مانند چین و چروک، لکهای ناشی از افزایش سن و غیره را آهسته سازد. بر اساس آزمایشی که به وسیله محققانی از تایوان، ایالات متحده و ژاپن بر روی موش اجرا شده، تعیین شد که چای سبز دارای خواصی است که می تواند فرایند پیری را آهسته سازد.

کاهش خطر ابتلا به سرطان

آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، به ویژه اپیگالوکتشین گالات (EGCG) مانع از رشد سلولهای سرطانی در بدن می گردد. در واقع، بعلاوه سلولهای سرطانی را بدون آسیب رساندن به بافتهای سالم از بین می برد. در نتیجه مصرف این چای می تواند خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

مبارزه با آلرژی

افراد زیادی با آلرژیهای مختلفی همانند آلرژی به گرده، آلرژی به گرد و غبار، آلرژی به مغزهای گیاهی و غیره دست و پنجه نرم می نمایند. بر اساس تحقیقات اجرا شده به وسیله محققان ژاپنی، چای سبز به کاهش آغاز پاسخهای آلرژیک در بدن یاری می کند. آنها دریافتند که آنتی اکسیدانهای موجود در این نوع چای، به اسم مانعی بر سر راه فرایندهای بیوشیمایی دخیل در آغاز پاسخهای آلرژیک عمل می نمایند.

به منظور برخورداری از این فوائد، ضروری است که چای سبز را به طور منظم مصرف کنید. بنا به گفته ای، اهمیت دارد به خاطر داشته باشید که چای سبز نوعی معجون سحر و جادو نیست و حفظ یک شیوه زندگی سالم از اهمیت زیادی برخوردار است.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های متخصص این شاخه علمی در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1852

به "کالریهای موجود در چای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کالریهای موجود در چای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید