چطور از فرودگاه شنزن چین به مرکز شهر برویم؟

به گزارش بهترین مقاله، حمل و نقل فرودگاه شنزن | شنزن Airport Transportation

شنزن شهری مدرن و نسبتا تازه تاسیس است که امروزه به یکی از قطب های مالی چین و منطقه تبدیل شده است. این شهر یکی از مناطق آزاد تجاری مشهور چین است و بازرگانان بسیاری از سرتاسر دنیا برای کسب و کار به این شهر سفر می نمایند. سیستم حمل و نقل فرودگاه شنزن بسیار مدرن و پیشرفته است و رفت و آمد در این شهر به سهولت انجام می گردد. با توجه به اهمیت مالی شهر شنزن، در این مطلب تصمیم گرفتیم گزینه های حمل و نقل فرودگاه شنزن را به شما معرفی کنیم. اگر بلیت هواپیمایتان به مقصد این فرودگاه است با استفاده از این مطلب می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور از فرودگاه شنزن چین به مرکز شهر برویم؟

دسترسی از فرودگاه شنزن به مرکز شهر

فرودگاه بین المللی شنزن بن که شنژن نیز نامیده می گردد در فاصله 32 کیلومتری شمال غربی مرکز شهر شنزن قرار گرفته است. همان طور که گفتیم شهر شنزن از اهمیت بازرگانی و اقتصادیی بالایی برخوردار است و افراد بسیاری برای کسب و کار و سفر کاری به این شهر سفر می نمایند. از فرودگاه شنزن با کشتی می توان به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ رسید، به همین دلیل مسافران تور چین دو فرودگاه می توانند به راحتی به فرودگاه دیگر جابجا شوند. شرکت های هواپیمایی مثل ایرچاینا، کرین ایر (Korean Air)، شنزن ایرلاینز (شنزن Airlines) و تای ایرآسیا (Thai AirAsia) پروازهای منظمی را در این فرودگاه انجام می دهند. از آنجا که شهر شنزن و همین طور فرودگاه آن عمر زیادی ندارند، از ابتدا با زیرساخت های استاندارد مهندسی ساخته شده اند. به همین دلیل حمل و نقل فرودگاه شنزن از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و تمام مناطق شهر را پوشش می دهد. اگر به شنزن سفر می کنید با استفاده از قطار، اتوبوس، تاکسی، کشتی و مترو می توانید به مرکز شهر و مناطق دیگر شهر بروید. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم. پس از مطالعه این مطالب می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید انتخاب کنید.

تاکسی

در فرودگاه شنزن سه نوع تاکسی به ارائه خدمات می پردازند: تاکسی های آبی، قرمز و سبز. تاکسی های قرمز و آبی در سرتاسر شهر نیز فعالیت می نمایند و از تاکسی های سبز کرایه بیشتری دریافت می نمایند. در مقایسه، تاکسی های آبی از تاکسی های قرمز ارزان تر هستند. شما با استفاده از هر سه این تاکسی ها می توانید به مرکز شهر شنزن بروید. با این حال این موضوع را به خاطر داشته باشید: درست است که تاکسی های سبز از همه ارزان تر هستند اما احتمال کلاه گذاشتن سر مسافران و دریافت مبلغ بیشتر وجود دارد. همچنین تاکسی های سبز در مناطق خاصی از مرکز شهر اجازه تردد ندارند، بنابراین اگر هتل و مقصدتان در این مناطق است ممکن است از سوار کردن شما خودداری نمایند.

پیشنهاد ما به شما استفاده از تاکسی های قرمز یا آبی است. با استفاده از تاکسی در مدت زمان 45 دقیقه یا بیشتر (بسته به شدت ترافیک) می توانید به مقصدتان برسید.

اتوبوس

اگر ازدحام و شلوغی مترو کلافه تان می نماید می توانید از سرویس شاتل فرودگاه برای رفتن به مرکز شهر بهره ببرید. تمام اتوبوس ها از خروجی های فرودگاه مسافران را سوار می نمایند و به سمت مناطق مختلف در مرکز شهر شنزن می رسانند. جهت فرودگاه تا شهر با اتوبوس حدود 45 الی 1 ساعت طول می کشد. در فرودگاه شنزن اتوبوس های مختلفی با جهتهای متفاوت حضور دارند.

  • اتوبوس شماره 330B به سمت ترمینال Longgang City Terminal حرکت می نماید و از ساعت 7 صبح تا 2 بامداد فعال است.
  • اتوبوس شماره 330C به ایستگاه راه آهن شمال شنزن (شنزن North Railway Station) حرکت می نماید و از ساعت 8 صبح تا 8 شب به جابجایی مسافران می پردازد.
  • اتوبوس خط 2 به ایستگاه راه آهن شنزن در نزدیکی مرز هنگ کنگ حرکت می نماید و از ساعت 7:45 دقیقه صبح تا 10 شب فعال است.
  • خط شماره 5 از ساعت 6:30 صبح تا 10 شب مسافران را از فرودگاه سوار می نماید و به ایستگاه راه آهن Guangming می رساند.

مترو

شبکه متروی شنزن (aka subway) بسیار مدرن، ارزان و کارآمد است و یکی از بهترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه شنزن به شمار می رود. مسافران به وسیله صفحه نمایش لمسی دستگاه های اتوماتیک می توانند به راحتی بلیت خریداری نمایند. اکثر ایستگاه های مترو از ساعت 6:30 دقیقه صبح تا 11 شب فعالند و پذیرای مسافران هستند. خط شماره 11 که به نام خط فرودگاه نیز مشهور است از دو قسمت فرودگاه عبور می نماید و در نهایت مسافران را به قلب منطقه تجاری شنزن می رساند. با استفاده از مترو می توانید در مدت زمان 45 دقیقه به ایستگاه مرکزی شنزن در مرکز شهر برسید.

خط شماره 11 در هر ساعت 120 کیلومتر را طی می نماید و سریع ترین خط در شبکه مترو به شمار می رود. این خط در سال 2011 افتتاح شده است و 50% سریع تر از سایر خطوط مترو حرکت می نماید. در بخش بیزنس کلاس این مترو فضای کافی برای قرار دادن چمدان و جایگاه هایی راحت تر وجود دارد. بلیت استاندارد 3 برابر ارزان تر از کلاس بیزنس است، اما طبعا جمعیت بیشتری سوار این بخش می شوند و معمولا شلوغ و پرازدحام است. در جهت برگشت به شهر نیز در بعضی ایستگاه های منتخب، امکان چک-این در همان ایستگاه ابتدایی برای مسافران وجود دارد.

سرویس سفارش آنلاین اتومبیل

سرویس های سفارش آنلاین تاکسی مثل دیدی (Didi) و اوبر (Uber) در فرودگاه شنزن نیز فعال هستند. این شرکت ها کیفیت بهتری از تاکسی را به مسافران ارائه می نمایند و ارزان تر از تاکسی های فرودگاه هستند. با این حال این تاکسی ها اجازه فعالیت داخل محوطه فرودگاه را ندارند. بنابراین اگر تصمیم دارید با استفاده از اپلیکیشن این شرکت ها تاکسی سفارش دهید باید به مکانی خارج از فرودگاه بروید. به همین دلیل این گزینه ممکن است برای بعضی مسافران سخت باشد.

منبع: thatsmags.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 306

به "چطور از فرودگاه شنزن چین به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه شنزن چین به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید