هم نسل های علی شاد در چه حالند؟؛ از اشکان اشتیاق تا ترلان پروانه

به گزارش بهترین مقاله، برخی از بازیگران جوانی که این روز ها شاهد نقش آفرینی آن ها در فیلم یا سریال ها هستیم، از دوران کودکی پا به عرصه بازیگری گذاشته و تا امروز حضور فعالی در این عرصه داشته اند.

هم نسل های علی شاد در چه حالند؟؛ از اشکان اشتیاق تا ترلان پروانه

به گزارش خراسان، علی خرسند، مهدی قربانی، ترلان پروانه، اشکان اشتیاق و ارسلان قاسمی چهره هایی هستند که کودکی آن ها را با فیلم و سریال های مختلفی به یاد داریـم. گرچه هرکدام از این بازیگران راستا متفاوتی را در عرصه بازیگری دنبال کردند، اما حضور پررنگ و فعال در زمینه بازیگری نقطه اشتراک آن هاست. به بهانه بازی علی خرسند در یاغی اثر محمد کارت، نگاهی داشتیم به کارنامه این پنج بازیگر پُرکار.

علی خرسند

فیلم مـیـم مثل مـادر سـاخـتـه مـانـدگـار رسـول ملاقلی پور واسطه معرفی علی خرسند به دنیای بازیگری بـود. خرسند در 10 سـالـگـی در این فیلم نقش کودکی را بازی کرد که دچار مسائل تنفسی بود. معصومیت چهره و بازی خوب این بازیگر در چنین نقش سختی، او را در مرکز توجه همگان قرار داد. او پس از این فیلم در آثار سینمایی دیده شد و سال 87 در سریال سرزمین کهن اثـر کمال تبریزی ایفای نقش کرد. پخش این مجموعه به عنوان اولـیـن سـریـال این بازیگر در 17 سالگی می توانست پیروزیت تازه ای را در کارنامه او رقم بزند، اما این سریال توقیف شد. خرسند پس از این مجموعه با بازی در کیمیا و دیوار به دیوار حضورش را در تلویزیون ادامه داد. این بازیگر در سال های اخیر از تلویزیون فاصله گرفته و در سینما و نمایش خانگی مشغول کار است. او پس از همکاری پیروز با محمد کارت در شنای پـروانـه در اولین سریال کارت یاغی، نقش جوانی عاشق پیشه و جنوب شهری را تجربه نموده است. با توجه به عملکرد او در قسمت اول احتمالا پس از می خواهم زنده بمانم بار دیگر در شبکه نمایش خانگی شاهد یکی از بازی های خوب او خواهیم بود. راستای که خرسند در سینما و تلویزیون طی نموده نشان می دهد می توان به عنوان یکی از امید های آینده سینمای ایران روی او حساب کرد.

ترلان پروانه

یکی از بازیگرانی که در دوران کودکی حضور پررنگی در فیلم و سریال ها داشت، ترلان پـروانـه است. او زمانی که حدودا هشت ساله بود با مجموعه هایی مانند خوش غیرت، جایزه بزرگ و شبی از شب ها در تلویزیون دیده شد و در فیلم های سینمایی نیز نقش کودک قصه را بازی می کرد. پروانه در این آثار نقش مهم و ویژه ای نداشت و جزو نقش های اصلی یا مکمل نبود. او در سنین نوجوانی توانست با سریال تا ثریا و فیلم آهوی پیشونی سفید و تقریبا از 17 سالگی به بعد در فیلم هایی مانند فـراری، آهوی پیشونی سفید 2 و 3، مصائب شیرین 2، رویای سهراب، گربه سیاه و علف زار نقش های پررنگ تر و مهم تری را ایفا نماید. این بازیگر پُرکار با شرکت و بازی در مسابقات و سریال ها، در مدیوم نمایش خانگی هم حضور داشـتـه. ترلان پـروانـه با وجود کـارنـامـه طـولانی اش هنوز نتوانسته بازیگر چندان پیروزی در سینما و تلویزیون باشد.

اشکان اشتیاق

اشکان اشتیاق در سنین نوجوانی کار خود را با تلویزیون شروع کـرد و به واسطه آثـاری مانند سـیـب خـنـده، دنیای شیرین و زیر آسمان شهر شناخته شد. این بازیگر که با مجموعه های کمدی به چهره مشهوری تبدیل شده بود، راستا خـود را همچنان در سنین جوانی با سریال های کمدی ادامه داد و معمولا نقش پسر جوان خانواده را برعهده داشت. سه در چهار، سـه دونـگ سه دونگ، نقطه سر خـط، دردسـرهـای بزرگ، زوج یا فرد، آخر خط و بوتیمار از سریال های کارنامه او هستند. این بازیگر فیلم مهمی در کارنامه سینمایی کوتاهش ندارد و بیشتر به عنوان بازیگر تلویزیون شناخته می گردد.

ارسلان قاسمی

ارسلان قاسمی نیز مـوقـعـیـتـی تقریبا مـشـابـه ترلان پـروانـه دارد. او در سنین تـقـریـبـا 9،8 سالگی در سریال در چشم باد و یوسف پیامبر بازی کرد و به واسطه ظاهرش مورد توجه نهاده شد. این بازیگر در سن نوجوانی با سریال فاصله ها، تا ثریا و هوش سیاه فعالیت اش را در تلویزیون ادامه داد و نقش سخت و پیچیده ای را برعهده نداشت. او در جوانی نیز با مجموعه هایی مانند تعطیلات رویایی، از یاد ها رفته، یاور و دردسر های شیرین در قاب تلویزیون دیده شد. ارسلان قاسمی در فیلم های سینمایی هـم بـازی کـرده، اما انـتـخـاب هـای او فیلم هایی نـبـوده انـد که دستاوردهای مهمی را نصیب او نمایند، بنابراین نمی توان این بازیگر نسبتا پُرکار را جزو چـهـره هـای مـوفـق امـروز در سینما و تلویزیون دانست.

مهدی قربانی

مهدی قربانی نیز مانند علی خرسند ایـن شانس را داشت که با فیلم مهمی وارد سینما گردد. او سـال 94 در اولـیـن تـجـربـه بازیگری جلوی دوربین، در فیلم ابد و یک روز ساخته سعید روستایی ایفای نقش کرد و با ستاره هایی مانند پیمان معادی و نوید محمدزاده همبازی شد. او در 13 سالگی به خوبی از پس ایفای نقش خود در این فیلم برآمد و پس از آن به یکی از انتخاب های کـارگـردانـان سینما بـرای شخصیت های نوجوان تبدیل شد. قربانی پس از فیلم روستایی در بیست و یک روز بعد ساخته محمدرضا خردمندان نقش اصلی را بازی کرد. هرچند که این بازیگر کارنامه بلندبالایی ندارد، اما پیروز شده با حضور در تنگه ابوقریب، غلامرضا تختی و روز صفر کارنامه قابل دفاعی داشته باشد، با این حال نمی توان جایگاه او و کیفیت بازی اش را با علی خرسند یکی دانست. مهدی قربانی آخرین بار با سریال پرمخاطب خاتون حضور پیروزی در شبکه نمایش خانگی داشت، امـا بـازی او در این مجموعه جزو بازی های خوبش نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2092

به "هم نسل های علی شاد در چه حالند؟؛ از اشکان اشتیاق تا ترلان پروانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم نسل های علی شاد در چه حالند؟؛ از اشکان اشتیاق تا ترلان پروانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید