همکاری نزدیک و هوشمندانه ای را با ایران دنبال می کنیم

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران، گروه بین الملل - زهرا ظفرجویان: الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی امروز خود با خبرنگاران بین المللی در باکو به پرسش های خبرنگاران در حوزه های مختلف پاسخ داد.

همکاری نزدیک و هوشمندانه ای را با ایران دنبال می کنیم

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران در مورد دورنمای همکاری های ایران و آذربایجان که دارای مشترکات تاریخی و فرهنگی زیادی می باشند و اثرات مثبت این همکاری ها بر ثبات منطقه ای و رفاه مردم منطقه گفت: ما همکاری نزدیک و هوشمندانه ای را با ایران را دنبال می کنیم. وی ادامه داد: من می دانم که شرکت های ایرانی آماده مشارکت در بازسازی مناطق تخریب شده از جنگ هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: به تازگی یک هیئت عالی رتبه آذربایجانی نیز ملاقاتی از ایران داشته است تا موضوع همکاری های ما در مناطق مرزی دو کشور و سد خدا آفرین را مورد بحث و مصاحبه قرار دهد.

رئیس جمهور آذربایجان گفت که ما آماده همکاری هستیم و برای پروژه هایی هم که مورد همکاریمان هستند، بودجه اختصاص داده ایم.

الهام علی اف در ادامه گفت که وی چندی پیش شخصاً از مناطق مرزی ایران و آذربایجان ملاقات نموده است و معتقد است که در این مناطق می توان با همکاری همدیگر فرصت های تجاری و مالی زیادی را ایجاد کرد.

وی همچنین با اشاره به کوریدور زنگه زور و مسئله حمل و نقل گفت: این کریدور می تواند برای ایران هم مفید باشد و ایران می تواند از آن بهره مند گردد.

رئیس جمهور آذربایجان در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در مورد وجود بعضی گزارش ها مبنی بر حضور بعضی گروه های تروریستی در منطقه در جریان جنگ قره باغ با انتقاد از سوال خبرنگاران آن را نوعی اتهام زنی قلمداد کرد و گفت: هیچ گزارش مستدلی در این خصوص وجود ندارد!

علی اف خطاب به خبرنگاران گفت: شما به گزارش کدام کشورها استناد می کنید؟ خبرنگاران در پاسخ گفت که گزارش های بعضی رسانه های کشورهای منطقه حکایت از این مسئله دارند که از بردن نام آن کشورها معذورم.

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه گفت: در جریان آزادسازی مناطق اشغالی هیچ تروریست خارجی وجود نداشته اند و این یک داستان ساختگی است.

در انتهای مصاحبه خبرنگاران در شرح سوال خود گفت: آقای رئیس جمهور فکر کنم در مورد سوال من سو برداشتی صورت گرفت. منظور من وجود تروریست ها از سوی آذربایجان نبوده است بلکه منظورم گزارش هایی در مورد حضور گروه هایی مانند گروه های تروریستی وابسته به داعش و مانند آن در منطقه بود.

الهام علی اف بعد از شنیدن شرحات خبرنگاران دو مرتبه از شفاف سازی وی تشکر کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1543

به "همکاری نزدیک و هوشمندانه ای را با ایران دنبال می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری نزدیک و هوشمندانه ای را با ایران دنبال می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید