هرج و مرج در اعلام قیمت مسکن

به گزارش بهترین مقاله، هرج و مرج در اعلام قیمت های پیشنهادی فروش مسکن در نبود اطلاعات و آمار موثق و رسمی به حدی افزایش یافته که بعضی از فروشندگان واحدهای قدیمی با سن بنای دو رقمی به راحتی قیمت های اعلامی خود را نزدیک فایل های نوساز در همان محله اعلام می نمایند.

هرج و مرج در اعلام قیمت مسکن

به گزارش دنیای اقتصاد، در شرایطی که بازار مسکن با کمبود فروشنده و به عبارت دقیق تر کمبود عرضه روبه روست، مالکان آپارتمان های قدیمی با سن بنای 15 سال به بالا واحدهای بعضا بازسازی شده یا حتی نیازمند بازسازی خود را با قیمتی حول و حوش سطح قیمت آپارتمان نوساز در همان محله نزد واسطه ها فایل می نمایند و امید دارند در نبود فایل کافی، معدود خریداران حاضر در بازار مسکن به این قیمت ها تن دهند.

متقاضیان خرید مسکن باید با هوشیاری کامل و تحقیق میدانی وسیع از ارزش واقعی املاک فروشی موجود در بازار آگاه شوند و در انجام معامله از عجله پرهیز نمایند. چراغ راهنمای بازار که همان گزارش میانگین قیمت مسکن در منطقه ها مختلف است، مدتی است خاموش شده و اصلا چیزی برای استناد وجود ندارد که به واسطه آن بتوان از سطح واقعی قیمت های ثبت شده در معاملات قطعی اطلاعاتی دریافت کرد. در این شرایط قیمت های پیشنهادی آپارتمان های چند ساله بدون توجه به ارزش ذاتی آنها که به طور معمول 20 تا 30درصد زیر قیمت نوساز است، معین و اعلام می گردد. از این رو دقت مضاعف در آنالیز ارزش ریالی املاک این روزها اهمیت مضاعفی پیدا نموده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2250

به "هرج و مرج در اعلام قیمت مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هرج و مرج در اعلام قیمت مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید