نحوه نصب شیر میکس تصفیه اب

به گزارش بهترین مقاله، دستگاه های تصفیه آب با فیلتر کردن بیش از حد، ممکن است املاح معدنی آب را از بین ببرند و همین امر موجب تغییر در طعم آب می گردد؛ تا جایی که مزه آب تصفیه شده به ذائقه بیشتر افراد خوش نمی آید. اما با نصب شیر میکس تصفیه اب می توان این مشکل را رفع کرد.

نحوه نصب شیر میکس تصفیه اب

البته بعضی از دستگاه های تصفیه که به روش اسمز معکوس بالای 98 درصد املاح را از آب جدا می نمایند، از یک فیلتر در قسمت انتهایی استفاده می نمایند که به آن فیلتر مینرال می گویند. وظیفه این فیلتر اضافه کردن یون های معدنی مورد احتیاج بدن به آب است.

اما از آنجا که تمامی دستگاه های تصفیه مجهز به این فیلتر نیستند، با نصب شیرمیکس تصفیه آب، می توان معایب آب تصفیه شده را رفع کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا به این نکته بپردازیم که شیر میکس چیست و سختی اب چگونه باید تنظیم شود؟

بعلاوه اگر برای لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان و نصب دستگاه تصفیه و شیر میکس احتیاج به مشاوره و خدمات دارید می توانید از طریق تماس با شماره 1471 و ثبت سفارش در صفحه لوله کشی آب ساختمان با متخصصان خبرنگاران در تماس باشید.

نکات کلیدی

  • شیر میکس تصفیه آب تنظیم نماینده میزان سختی آب در محدوده ای است که ما برای آن تعریف می کنیم.
  • از شیر میکس تصفیه اب نمی توان در مناطقی که آب کثیفی دارند استفاده کرد.
  • اگر شیر یک طرفه شیر میکس تصفیه اب خراب شود آب به عقب برمی شود و ممکن است باعث خرابی فیلترها شود.

شیر میکس تصفیه اب یا تنظیم نماینده سختی آب (TDS Blend Valve) چه وظیفه ای دارد؟

شیر میکس تصفیه آب تنظیم نماینده میزان سختی آب در محدوده ای است که ما برای آن تعریف می کنیم. شما می توانید در دو مدل پلاستیکی و فلزی شیر میکس تصفیه آب را بخرید.

شیر تنظیم املاح یا شیر میکس معمولا در بالای فیلتر ممبران قرار می گیرد. نحوه کار شیر میکس تصفیه آب را با توجه به محل قرارگیری آن می توان به راحتی درک کرد.

زمانی که شیر میکس تصفیه آب باز می شود، آب با سختی بالا که هنوز از فیلتر ممبران عبور ننموده با آبی که از فیلتر ممبران عبور نموده ترکیب می شود. به همین صورت روند متعادل سازی سختی آب صورت می پذیرد.

(برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعویض فیلتر ممبران تصفیه آب کلیک کنید.)

نحوه نصب شیر میکس تصفیه آب

نحوه بستن شیر میکس تصفیه اب فلزی یا پلاستیکی تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ اما نوع فلزی آن در تنظیم پذیری، عملکرد بهتری دارد. بعضی از تولیدنمایندگان برای جلوگیری از مخلوط شدن آب تصفیه نشده با آب تصفیه شده شیر میکس را روی دستگاه تصفیه آب قرار نمی دهند.

در چنین حالتی شما باید خودتان شیر میکس تصفیه آب را به دستگاه اضافه کنید. برای این کار شما به یک شیر میکس تصفیه آب، میزانی لوله و 2 عدد سه راهی احتیاج دارید.

محاسبه رایگان هزینه لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان!

همان طور که در بالا اشاره کردیم، شیر میکس تصفیه آب در بالای فیلتر ممبران واقع شده است که از دو سر آن دو عدد لوله خارج می شوند و هرکدام به قسمتی از مسیر متصل می شوند. لوله ای که قبل از شیر میکس قرار می گیرد باید همان لوله ای باشد که پیش از لوله ورود آب به فیلتر ممبران نصب می شود.

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که لوله حتما باید بعد از پمپ و شیر برقی به مسیر اضافه شود. لوله خروجی از شیر میکس تصفیه آب نیز باید به لوله خروج آب از فیلتر ممبران متصل شود.

چگونه با استفاده از شیرمیکس سختی آب را تنظیم کنیم؟

برای تنظیم سختی TDS آب دستگاه تصفیه آب خانگی ممکن است این سوال در فکر شما ایجاد شود که شیر میکس تصفیه اب باید باز باشد یا بسته؟ در پاسخ این سوال باید گفت که ضروری است اول شیر میکس تصفیه آب و شیر مخزن را کامل ببندید، بعد از آن از شیر برداشت میزانی آب بردارید تا از طریق دستگاه سختی سنج آب، بتوانید میزان سختی آن را میزان بگیرید.

اکنون که از میزان سختی آب آگاه هستید باید شیر میکس تصفیه آب را خلاف جهت علامت روی شیر بچرخانید تا میزانی آب تصفیه نشده به مسیر اضافه شود.

در این مرحله دوباره میزان سختی آب را میزان بگیرید، این کار را باید تا زمانی که به سختی آب مورد نظر خود برسید و در واقع تنظیم شیر میکس تصفیه آب را انجام داده باشید باید ادامه دهید.

برای مثال اگر میزان سختی آب قبل از ورود به فیلتر 300 باشد و بعد از عبور از فیلتر ممبران 30 باشد. شما می توانید با اضافه کردن میزانی آب تصفیه نشده از طریق شیر میکس تصفیه آب میزان سختی آن را به 80 برسانید.

معایب شیر میکس تصفیه اب

یکی از اصلی ترین معایب شیر میکس تصفیه اب این است که از آن نمی توان در مناطقی که آب کثیفی دارند استفاده کرد. در چنین مناطقی در واقع برترین راه چاره برای تصفیه آب استفاده از فیلتر مینرال است.

یکی دیگر از معایب شیر میکس تصفیه اب این است که پس از مدتی ممکن است این شیر دچار مشکل شود. این مشکل می تواند مربوط به خراب شدن شیر یک طرفه باشد یا از بین رفتن مغزی شیر مطرح باشد. البته ضروری است که برای مراقبت از دستگاه تصفیه آب و استفاده بهینه از آن هواگیری دستگاه تصفیه آب را انجام دهید.

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان با تیم خبرنگاران

اگر شیر یک طرفه شیر میکس تصفیه اب خراب شود آب به عقب برمی شود و ممکن است باعث خرابی فیلترها شود. بعلاوه اگر مغزی شیر میکس تصفیه آب خراب باشد، آب تصفیه نشده ممکن است به آب تصفیه شده اضافه شود و به صورت کلی دیگر استفاده از دستگاه تصفیه آب تاثیر چندانی ندارد.

بیشتر بخوانید: آموزش نصب دستگاه تصفیه آب

جمع بندی

شیر میکس تصفیه اب یکی از برترین راه چاره ها برای افرادی است که به طعم آب تصفیه شده عادت ندارند یا نمی خواهند تمامی املاح موجود در آب از بین برود.

استفاده از این نوع شیر برای مناطقی که آب کثیفی دارند توصیه نمی شود، اما در مناطقی که دارای آب شهری هستند استفاده ازشیر میکس تصفیه اب می تواند بسیار مفید باشد.

سوالات متداول

شیر میکس تصفیه آب چیست؟

شیر میکس تصفیه آب در واقع آب تصفیه نشده را به آب تصفیه شده اضافه می نماید و میزان سختی آب را متعادل می نماید.

شیر میکس تصفیه آب چند نوع است؟

شیر میکس تصفیه آب در دو نوع پلاستیکی و فلزی وجود دارد که چندان تفاوتی با همدیگر ندارند و تنها مزیت نوع فلزی آن، تنظیم پذیری بهتر در زمان نصب است.

اگر مغزی شیر میکس خراب شود، چه تأثیری در عملکرد آن دارد؟

اگر مغزی شیر میکس تصفیه آب خراب باشد، آب تصفیه نشده ممکن است به آب تصفیه شده اضافه شود و به صورت کلی دیگر استفاده از دستگاه تصفیه آب تاثیر چندانی ندارد.

منبع: آچاره
انتشار: 20 دی 1401 بروزرسانی: 20 دی 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2199

به "نحوه نصب شیر میکس تصفیه اب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نصب شیر میکس تصفیه اب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید