موج بیزینس کوچینگ در کسب وکارهای ایرانی

به گزارش بهترین مقاله، یزینس کوچینگ یک رابطه خلاقانه میان کوچ و مراجع و یا اعضای تیم است که تمام تمرکز آن روی هماهنگ شدن اهداف و ارزش های فردی و سازمانی می باشد که از این طریق می توان ارتقاء و بهبود عملکرد افراد را رقم زد و به اهداف جامه عمل پوشاند.

موج بیزینس کوچینگ در کسب وکارهای ایرانی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام وب سایت مس چی، بیزینس کوچ می تواند به فرد یا تیم ها کمک کند تا به اهداف خود دست یابند. هدف بیزینس کوچینگ دستیابی به نتایج قابل ارزیابی است که در همان ابتدای یک برنامه کوچینگ تعریف می شوند.

فدراسیون بین المللی کوچینگ، کوچینگ را یک همکاری و شراکت بین کوچ و مراجع، در یک فرایند مبتنی بر فکر و خلاقیت تعریف می نماید که در آن مراجع از حداکثر پتانسیل شخصی و حرفه ای خود استفاده می نماید.

ارزش افزوده ای که یک کوچ کسب وکار (بیزینس کوچ) در شرکت یا سازمان شما ایجاد می نماید بر هیچ کس پوشیده نیست. کوچ کسی نیست که دانش و تجربه آکادمیک خود را در اختیار شما بگذارد تا آموزش ببینید و توصیه های وی را انجام دهید. کوچینگ کسب وکار در عین دارا بودن دانش و تجربه فنی اما ابتدا شرایط فرد یا سازمان را ارزیابی می نماید و جهت مختص شما که بهترین جهت برای رسیدن به اهدافتان است را ترسیم می نماید و شما را تا مقصد همراهی می نماید. مدل ارتباط افراد یک سازمان با یکدیگر و همچنین رویارویی با چالش ها را تغییر می دهد و به شما یاد می دهد در مواجهه با آن ها چطور بیاندیشید و پاسخی برای آن بیابید.

یک بیزینس کوچ به طور متفاوتی شما را هدایت می نماید. او با پرسش سؤالاتی در سطوح بالاتر، شمارا به جواب هایی بهتر از خودتان می رساند!

بعضی از کارهای بیزینس کوچ در سازمان

  • کمک به صاحب کسب وکار برای تعیین کردن اهداف قابل ارزیابی
  • صاحب کسب وکار در طراحی یک برنامه استراتژیک برای رسیدن به اهداف کمک می نماید
  • حمایت و پشتیبانی صاحبان کسب وکار برای عبور از موانع موجود بر سر راه رسیدن به اهداف

ابزارهای اصلی کوچینگ عبارت اند از:

کوچینگ یک روش خوش ساختار برای مطرح کردن پرسش هایی که درنهایت مراجع را به سوی یک راه حل رهنمون می سازد. تکنیک های کوچینگی اغلب برای انگیزه دادن و گسترده کردن چشم اندازهای مربوط به یک پروژه یا سِمت شغلی کاربرد دارند.

کوچینگ فردی

کوچ از ابزارهایی نظیر بصیرت و نظارت بهره می گیرد تا به افراد کمک کند، به نقاط قوت خود بیشتر واقف شوند و برای رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی نمایند. کوچ باید بی طرف باشد، یک همراه واقع گرا و استراتژیک که به شما کمک می نماید به اهدافی برسید که بر سر آن توافق نموده بودید.

هدف از ابزارهای توسعه محور در کوچینگ؛

  • هم راستا کردن توسعه فردی با تغییرات سازمانی
  • حمایت و پشتیبانی از تیم ها و افراد به منظور توسعه و گسترش سازمان ها و تیم ها
  • پشتیبانی از تیم ها و افراد برای رسیدن به اهداف توسعه محور در حیطه کسب وکار
  • اعتماد، هسته اصلی یک رابطه کوچینگی باکیفیت است.

کوچینگ تیمی

کوچینگ تیمی فرآیندی است که طی آن از تیم حمایت می گردد تا به اهداف خود دست یابد. همچنین به اعضای تیم کمک می نماید تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند. جوهره کوچینگ تیمی، توسعه فردی و آموزش مهارت های کوچینگ است که اعضای تیم در حین کار تیمی دریافت می نمایند. کوچینگ تیمی هم به مانند کوچینگ فردی احتیاجمند ارزیابی است. کوچینگ تیمی در کسب وکار بر روی توسعه افرادی تمرکز دارد که با یکدیگر همکاری می نمایند یا این که قرار است در یک بازه زمانی طولانی مدت باهم کار نمایند.

کوچینگ تیمی در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

  • هدف گذاری تیم ها، رسیدن به آن ها، تعیین کردن اهداف جدید
  • توسعه فردی و حرفه ای اعضای تیم
  • حل وفصل کردن منازعات، جروبحث های درگرفته میان اعضای تیم و ایجاد روحیه همکاری و کار تیمی.
  • توانایی تغییر دادن نگرش و رفتار اعضای تیم
  • افزایش هوش احساسی اعضای تیم
  • رسیدن به نتایج قابل ارزیابی
  • تعیین کردن اهداف تیمی و فردی
  • افزایش راندمان و بهره وری
  • بهبود و ارتقای ارتباطات درون و برون سازمانی
  • افزایش خودباوری و ...

اطلاعات تکمیلی

نتایج حاصل از بیزینس کوچینگ برای مدیران و کارمندان واضح و تعیین خواهد بود. مدیر در نقش کوچ به مانند مربی ورزشی عمل می نماید اما به جای آن که روی رقابت و مسابقه متمرکز گردد، روی این مسئله تمرکز دارد که برای تقویت توانمندی های فردی به چه چیزهایی احتیاج است، چه اهدافی باید تعیین شوند و فرد باید خود را مسئول نتایج به دست آمده بداند. کوچ به تیم ها و افراد کمک می نماید تا موانعی را که اجازه نمی دهند عملکرد خود را بهبود بخشند، درک نموده و از سر راه بردارند. نتایج کوچینگ ممکن است شامل ارتقای عملکرد کاری، بهبود کار تیمی و کاهش جروبحث ها و مشاجرات گردد. وقتی کوچینگ بتواند تعادل و هماهنگی خوبی میان اهداف و ارزش های فردی و سازمانی برقرار کند، رضایت فرد از شغلش افزایش می یابد و تعهد و وفاداری او به سازمان بیشتر می گردد.

نتیجه گیری

یک تصور غلط وجود دارد که کوچینگ فقط در کسب وکارهایی که در بحران هستند و یا در بازارسازی به مشکل خوردند کاربرد دارد ولی در حقیقت یک از ویژگی های بیزینس کوچینگ، رشد سازمان ها و خروج از بحران و حل مشکلاتی از این قبیل است و فرقی نمی نماید کسب وکارتان کوچک باشد یا بزرگ، به صورت محلی فعالیت می کنید یا بین المللی، کوچینگ همیشه در نقش تسهیلگر به رشد سازمان شما کمک می نماید.

کوچینگ کسب وکار درواقع راهی است برای ارزیابی بیزینس تان در ابعاد حرفه ای و از نگاه یک فرد متخصص که نسبت به مدل کسب وکار شما دید کوچینگی داشته و از جوانب کار مطلع است، قابلیت و پتانسیل های افراد مجموعه را به بهترین شکل ارتقا می دهد و تصویر واضح تری از هدف و چشم انداز واقعی به شما می دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 616

به "موج بیزینس کوچینگ در کسب وکارهای ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج بیزینس کوچینگ در کسب وکارهای ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید