موتور سیکلت عجیبی که موتور آن در چرخ عقبش قرار گرفته است!

به گزارش بهترین مقاله، شرکت فنلاندی Verge Motorcycles در حال آماده شدن برای آغاز فراوری یکی از منحصر به فردترین موتورسیکلت های برقی است که تا به حال وارد بازار شده است. این موتور سیکلت برقی که TS نام دارد، یک ویژگی منحصر به فرد دارد: چرخ عقب بدون هابل.

موتور سیکلت عجیبی که موتور آن در چرخ عقبش قرار گرفته است!

به گزارش خبرنگاران، یک ویدئوی جالب از نحوه عملکرد این موتور سیکلت نیز منتشر شده است که نشان می دهد چگونه Verge توانسته قلب یک موتور سیکلت را در یک چرخ جای دهد.

موتور الکتریکی موتور سیکلت در لاستیک عقب آن قرار داده شده است. قسمت مرکزی سیستم به وسیله یک بازوی شناور پشتیبانی می گردد و قسمت بیرونی نیز به گونه ای می چرخد که گویی در راستا حرکت می نماید. رینگ چرخ عقب دارای آهنربا های الکترومغناطیسی است که با حرکت موتور، یکدیگر را دفع می نمایند و سبب چرخش قسمت بیرونی رینگ و راهنمایی موتور به سمت جلو می شوند.

این چرخ با یک شکاف در وسط آن طراحی شده است. این نوع طراحی دو هدف را دنبال می نماید: افزایش خنک نماینده و کاهش وزن چرخ. به گفته این شرکت تسمه یا گیربکس TS را بسیار کارآمد می نماید. این موتور می تواند قدرت 107 اسب بخار و گشتاور دیوانه نماینده 1000 نیوتن متر را ارائه دهد. نمی توان هیچ ماشین دوچرخی را پیدا کرد که قدرت و گشتاور آن حتی به نصف این رقم نزدیک گردد؛ این موتور سیکلت فقط با هایپرخودرو های برقی مانند بوگاتی یا ریماک نور قابل مقایسه است.

از سایر مشخصات این موتور سیکلت فوق العاده می توان به حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت و برد 300 کیلومتر در شهر و 200 کیلومتر در بزرگراه اشاره نمود. قیمت این مور سیکلت 23681 دلار است که با توجه به ویژگی هایش قیمت عجیبی نیست. فراوری آن قرار است سال جاری شروع گردد.

منبع: thenextweb

منبع: فرارو
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2088

به "موتور سیکلت عجیبی که موتور آن در چرخ عقبش قرار گرفته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موتور سیکلت عجیبی که موتور آن در چرخ عقبش قرار گرفته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید