مقایسه A10 ،A01 و A10s؛ ارزان ترین گوشی های سامسونگ که ارزش خرید دارند

به گزارش بهترین مقاله، ارزان ترین گوشی های سامسونگ که می توان در بازار موبایل پیدا کرد، سه برادر یعن A10 ،A01 و A10s هستند که خرید آن ها بودجه دو تا دو و نیم میلیونی لازم دارد. با چنین بودجه ای نباید انتظار زیادی از گوشی داشته باشید. برای همین خیلی ها ترجیح می دهند سراغ خرید گوشی های دست دوم بروند و حتی از شعاع 100 متری این سه گوشی رد نشوند. با این حال بررسی فهرست پرفروش ترین گوشی ها در فروشگاه های آنلاین نشان می دهد این سه برادر حرف های زیادی برای گفتن دارند. طوری در بین گوشی های سامسونگ، Galaxy A10s بیشترین مشتری را به خود جذب کرده است.

مقایسه A10 ،A01 و A10s؛ ارزان ترین گوشی های سامسونگ که ارزش خرید دارند

به گزارش خبرنگاران، نتایج جستجوی اینترنتی کاربران گوگل نشان می دهد بعد از سامسونگ Galaxy A50 نوبت به خانواده A10 می رسد تا بیشترین جستجوی اینترنتی در بین گوشی های سامسونگ را از آن خود کند. برای همین بررسی مشخصات این سه گوشی ارزان قیمت آنقدر ها هم بی معنا نیست و حتی ممکن است نظرتان را برای خرید گوشی ها گران تر عوض کند و شما را به صرفه جویی در هزینه ها دعوت کند. بررسی مشخصات این سه گوشی نشان می دهد سامسونگ Galaxy A10s با اینکه 500 هزار تومان گران تر از A01 است، اما خرید آن صرفه بیشتری دارد. چراکه تقریبا در تمام جزئیات نسبت به رقبایش رجحان دارد.

مقایسه قیمت گوشی های A10 ،A01 و A10s

ارزان ترین گوشی های سامسونگ بین دو تا دو میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارند. برنده این رقابت سامسونگ Galaxy A01 است که حدود سه ماه است وارد بازار شده و در حال حاضر دو میلیون تومان فروخته می شود. در برخی فروشگاه های قیمت آن به دو میلیون و 150 هزار تومان می رسد.

سامسونگ Galaxy A10 به سختی در بازار پیدا می شود و فروشنده های چندانی ندارد و تقریبا از بهمن ماه به بعد شاهد جای خالی آن در ویترین موبایل فروشی های هستیم. هر چند همچنان می توان این گوشی را در برخی فروشگاه های آنلاین پیدا کرد که آن را دو میلیون و 250 هزار تومان قیمت گذاری می کنند. در طرف مقابل سامسونگ Galaxy A10s کلی در بازار موبایل برو بیا دارد. قیمت آن حدود دو میلیون و 500 هزار تومان است و در صدر گوشی های پرفروش فروشگاه های آنلاین قرار گرفته است.

حافظه کدام گوشی بهتر است؟

سامسونگ Galaxy A01 از نظر حافظه داخلی چند گام از رقبایش عقب افتاده است. حافظه داخلی این گوشی تنها 16 مگابایت است که بخشی از آن توسط برنامه های سیستم عامل اشغال می شود و حافظه چندانی برای کاربر باقی نمی ماند. دو رقیب دیگر یعنی A10 و A10s هر دو حافظه 32 گیگابایتی دارند. چنین حافظه ای آنچنان در بین گوشی ها امروزی رقم بالایی به حساب نمی آید، اما با توجه به قیمت پایین، توقعمان هم باید پایین بیاید. این مورد درباره حافظه RAM این سه گوشی هم صادق است. هر سه آن ها رم دو گیگابایتی دارند که در مقایسه با دیگر گوشی ها چندان مناسب به نظر نمی رسد. در صورت خرید A01، A10 و A10s باید دور بازی ها و برنامه های حجیم را خط بکشید و خودتان را برای هنگ کردن گاه و بی گاه گوشی آماده کنید.

سامسونگ A01

صفحه نمایش کدام گوشی بزرگتر است؟

در بین سه گوشی ارزان قیمت سامسونگ، Galaxy A01 صفحه نمایش کوچکتری دارد. اندازه صفحه این گوشی 5.7 اینچ است و نسبت صحفحه نمایش به بدنه 75 درصد است. A10 و A10s هر دو صفحه نمایش 6.2 اینچی دارند. با این تفاوت که ابعاد بدنه A10s کمی بزرگتر است که باعث شده نسبت صفحه نمایش آن کمتر و 80 درصد باشد. این رقم برای A10 حدود 82 درصد است. دو گوشی سامسونگ A10 و A10s دقیقا هم وزن یکدیگر هستند. هر دو 168 گرم وزن دارند و کمی سنگین تر از A01 با وزن 149 گرم به نظر می رسند.

دوربین کدام گوشی بهتر است؟

مزیت A10s نسبت به A10، دوربین اصلی دوگانه آن است که باعث می شود عکس های این گوشی عمق بهتری داشته باشند. با این وجود رزولوشن دوربین هر سه گوشی یکسان و 13 مگاپیکسل است. در این زمینه A10 با دوربین تکی خود از دو رقیب دیگر عقب مانده است. مقایسه دوربین سلفی این سه گوشی یک امتیاز دیگر برای سامسونگ Galaxy A10s به همراه دارد. کیفیت دوربین سلفی این گوشی هشت مگاپیکسل است و A10 و A01 هر دو دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی دارند.

بررسی دیگر ویژگی های A01، A10 و A10s

به گزارش خبرنگاران، سامسونگ Galaxy A10s دارای حسگر اثر انگشت در پشت گوشی است. حسگری که در دو گوشی A10 و A01 به چشم نمی خورد. از مزیت های A01 می توان به ورژن جدیدتر سیستم عامل اشاره کرد. این گوشی اندورید 10 است و دو گوشی دیگر از اندوروید 9 استفاده می کنند. البته این موضوع خلل چندانی در عملکرد آن ها ایجاد نخواهد کرد. از نظر ظرفیت باطری، گوشی Galaxy A10s می تواند چهار هزار میلی آمپر انرژی را در خود ذخیره کند و این یعنی یک پاوربانک 10 هزار میلی آمپری به اندازه دو بار شارژ کامل A10s ظرفیت دارد.

باطری A10 حدود سه هزار و 400 میلی آمپری و باطری A01 حدود سه هزار میلی آمپری است. این یعنی اگر گوشی سامسونگ Galaxy A01 بخرید تقریبا هر شب باید آن را به شارژ بزنید. تازه اگر استفاده تان از باطری گوشی زیاد باشد، ممکن است A01 در میانه روز شما را باطری خالی تنها بگذارد.

منبع: فرارو
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 956

به "مقایسه A10 ،A01 و A10s؛ ارزان ترین گوشی های سامسونگ که ارزش خرید دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه A10 ،A01 و A10s؛ ارزان ترین گوشی های سامسونگ که ارزش خرید دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید