مرمت و نصب درهای چوبی خانه تاریخی صدوری کاشان

به گزارش بهترین مقاله، معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان و سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان از مرمت و نصب درهای چوبی خانه تاریخی صدوری با اعتباری بالغ بر 650میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اطلاع داد.

مرمت و نصب درهای چوبی خانه تاریخی صدوری کاشان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ صبح امروز 6 آبان ماه، مهران سرمدیان سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان، با تاکید بر اینکه خانه تاریخی صدوری یکی از خانه تاریخی معروف کاشان است عنوان نمود: پاک سازی، تمیزکاری و رنگ زدایی درهای چوبی این خانه تاریخی، با اعتباری بالغ بر 650میلیون ریال از محل اعتبارات ملی اجرا شده است.

سرمدیان، این بنا را متعلق به دوره قاجار دانست و اضافه نمود: این خانه در محله پنجه شاه کاشان بنا شده که در گذشته بخشی از مجموعه تاریخی عطارها بوده که وجه تسمیه فعلی آن مربوط به آخرین مالک آن یعنی خاندان صدوری است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان همچنین ادامه داد: این خانه مشتمل بر دو حیاط می باشد و با تعداد 12 اتاق به سبک معماری گودال باغچه بنا شده و از نکات جالب توجه در مورد این خانه، وجود حمام به عنوان یکی از فضاهای خدماتی خانه است که سال ها پیش در هنگام مرمت از زیر آوار نمایان شد.

سمیه فرهادی، مسئول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشان نیز در همین زمینه عنوان نمود: از جمله ویژگی های این بنا می توان به سادگی و بی آلایشی همراه با خلاقیت و هنرنمایی معمارانه در ساخت و فضاسازی و نیز بهره گیری از حیاط مرکزی و استفاده از مصالح بومی اشاره نمود.

فرهادی تاکید نمود: پاکسازی، تمیزکاری و رنگ زدایی درب های چوبی، مرمت و استحکام بخشی، ساخت، بازسازی و نصب در و پنجره های چوبی با طرح سنتی از اقدامات مهم این پروژه مرمتی است.

خانه تاریخی صدوری در تاریخ 19 خرداد ماه سال 1395 با شماره 31215 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 40

به "مرمت و نصب درهای چوبی خانه تاریخی صدوری کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت و نصب درهای چوبی خانه تاریخی صدوری کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید