فلفلی: بازگرداندن انگیزه به بازیکنان فوتبال پنج نفره زمان بَر است

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران، تیم ملی فوتبال پنج نفره از جمله تیم های غایب در کاروان اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک توکیو بود که با وجود کسب سهمیه از ترکیب این کاروان کنار گذاشته شد.

فلفلی: بازگرداندن انگیزه به بازیکنان فوتبال پنج نفره زمان بَر است

ملی پوشان فوتبال پنج نفره ایران مهرماه سه سال پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (تایلند) و صعود به فینال آن رقابت ها برای پارالمپیک توکیو صاحب سهمیه شدند با این حال از اعزام به توکیو بازماندند.

بر همین اساس آنها طی یک سال گذشته به غیر از دو ملاقات محبت آمیز ای که دو ماه پیش در جزیره کیش با روسیه داشتند، هیچ اردو و تورنمنت رسمی دیگری را تجربه نکردند و تا یک سال آینده و برگزاری بازی های پاراآسیایی در چین هم رویداد دیگری نخواهند داشت.

با این شرایط شاگردان جواد فلفلی در تیم ملی فوتبال پنج نفره باید برای این دوره بازی های پاراآسیایی آماده شوند. این مربی تاکید دارد با توجه به مسائلی که پیرامون پارالمپیک و حذف از این بازی ها برای بازیکنان تیمش شکل گرفت، آنها از شرایط روحی و آرمانی همیشگی فاصله گرفته اند به خصوص که در کل از رویدادهای دیگر هم دور بودند.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که تیمش در بازی های پاراآسیایی 2022 شرکت کند و بتواند قهرمانی در این بازی ها را تکرار کند.

جواد فلفلی در مصاحبه با خبرنگاران با یادآوری اینکه بازی های پاراآسیایی شهریورماه سال آینده به میزبانی چین برگزار می گردد، گفت: البته هنوز در خصوص فوتبال پنج نفره و حضور این رشته در بازی های پاراآسیایی مطرح نشده اما بعید است اینبار هم این رشته را حذف نمایند.

وی با یادآوری قهرمانی تیم ملی فوتبال پنج نفره در بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون کره جنوبی اعلام کرد: برای بازی های پاراآسیایی اندونزی کشور میزبان این رشته را حذف کرد اما با توجه به جایگاهی که خودِ چینی ها در فوتبال پنج نفره دارند، بعید است این بار هم چنین تصمیمی بگیرند.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره با بیان اینکه در صورت برگزاری قطعی رقابت های این رشته در بازی های پاراآسیایی تیمش شانس حضور ترکیب کاروان ایران را دارد، یادآور شد: برای بازی های پارالمپیک هم حق تیم مان اعزام بود کمااینکه مسئولان کاروان بعد از کنار گذاشتنمان و حتی بعد باز بازی ها به نوعی نسبت به حذف فوتبال پنج نفره ابراز پشیمانی کردند. به هر حال حق ما اعزام به توکیو بود و با اقدام غیرمنصفانه ای که صورت گرفت، تیم ضربه سنگینی متحمل شد.

فلفلی تاکید نمود: بازیکنان فوتبال پنج نفره به خاطر حذف شدن از بازی های پارالمپیک به لحاظ روحی متحمل ضربه سنگینی شدند. با شروع بازی ها و برگزاری مسابقات بازهم به هم ریختند به خصوص با نتایجی که رقم خورد؛ ژاپنی ها با آن برنامه کامل و گسترده ای که داشتند حتی نتوانستند از گروه شان بالا بیایند، تایلند همه ملاقاتهایش را واگذار کرد و آرژانتین هم اگرچه نایب قهرمان شد اما مثل همواره نبود.

این مربی با اشاره به اسم سومی مراکش در پارالمپیک توکیو گفت: این در حالی است که همواره و در تمام تورنمنت ها تیم ایران برنده رقابت با مراکش بود. در هر صورت رقم خوردن بعضی نتایج در پارالمپیک، ضربه روحی حذف از این بازی ها را برای ملی پوشان پارالمپیک تازه و حتی سنگین تر کرد. آنها مثل همواره با انگیزه نیستند و بازگرداندن این فاکتور روحی مهم به آنها زمان بَر است.

وی تاکید نمود: با همه اینها به اسم سرمربی تیم ملی و در خصوص بازی های پاراآسیایی به نتیجه ای غیر از قهرمانی فکر نمی کنیم اگرچه امروز قهرمان شدن در آسیا هم آسان نیست اما ما می رویم تا از اسم سال 2014 دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره در خصوص شروع به کار تیمش برای حضور در بازی های پاراآسیایی گفت: کمیته ملی پارالمپیک هزینه اردوهای تیم ها را پرداخت می نماید و شاید برنامه و مبنای این کمیته شروع کار از بهمن ماه باشد اما با توجه به شرایط که در میان بازیکنان وجود دارد، ترجیح می دهم زودتر و مثلا از آبان ماه تمرینات را شروع کنیم. در هر صورت برنامه ما آماده است و هر زمان بخواهند آن را ارائه می دهم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 مهر 1400 بروزرسانی: 3 مهر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1817

به "فلفلی: بازگرداندن انگیزه به بازیکنان فوتبال پنج نفره زمان بَر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلفلی: بازگرداندن انگیزه به بازیکنان فوتبال پنج نفره زمان بَر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید