ضرورت راه اندازی صنف ناشران کرمانشاهی، ناشران فعال تجلیل شدند

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین تجلیل از ناشران و خادمان نشر کرمانشاه که در محل این اداره کل برگزار گردید، گفت: خلا نبود صنف ناشران در این دیار به شدت احساس می گردد. این قشر سفیران فرهنگ هستند و با وجود تنگناهای اقتصادی، برای ایجاد صنف کوشش و حمایت می کنیم.

ضرورت راه اندازی صنف ناشران کرمانشاهی، ناشران فعال تجلیل شدند

بهرام فاضلی با تاکید بر اینکه با برگزاری نشست های انتقادی باید به ارتقا این صنعت یاری کرد، از ناشران به عنوان واسطه ای برای انتقال اندیشه نویسندگان و اهل قلم در جامعه یاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید همه برای ارتقای فرهنگ جامعه ورود و سرمایه گذاری نمایند، گفت: هزینه کردن در حوزه فرهنگ یک ارزش است و حتی موجب کاهش هزینه در اثر پیدایش آسیب های فرهنگی و اجتماعی می گردد.

شورای آنالیز کتاب های کردی ایجاد می گردد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، ایجاد شورای آنالیز کتاب های محلی و کردی را یکی از مهم ترین کارهای در دست اقدام مطرح کرد و گفت: این شورا مجوزی برای چاپ کتاب های محلی و کردی است و دریافت مجوز چاپ کتاب باید به عنوان یک مطالبه از سوی استان مطرح گردد.

این مسئول از راه اندازی دانشکده هنر در دانشگاه رازی کرمانشاه به عنوان یکی دیگر از پیگیری های در دست اقدام یاد کرد.

در ادامه این مراسم بعضی از فعالان حوزه نشر کتاب در استان به بیان دیدگاه ها و نکته نظرات خود برای ارتقای صنعت نشر استان پرداختند.

کتاب حلال مسائل است

در ادامه مدیر انتشارات سرانه در سخنانی بر مدیریت بازار چاپ و نشر و بر توسعه کتابخوانی تاکید نمود و گفت: برای این امر نباید تنها از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار داشت.

مهرداد مرادی از توسعه این فرهنگ به عنوان راهکاری برای بسیاری از مسائل جامعه یاد کرد.

کاهش تیراژ کتاب

گله مندی از کاهش تیراژ کتاب و کوشش برای ارتقا محتوا یکی دیگر از موضوعاتی بود که توسط سمیرا عظیمی مرام، مدیر مسئول انتشارات ماهتاب غرب در این مراسم مطرح شد.

در ادامه سعید شرافتی زنگنه، مدیر نشر دیباچه گفت: ضعیف بودن فرهنگ کتابخوانی یکی از عواملی است که موجب نبود حمایت از نویسنده و ناشر در کرمانشاه شده است.

وی اضافه نمود: هر ارگانی می تواند در ارتقا این فرهنگ سهیم باشد، به مقوله ورود کند و حمایت اقتصادی از ناشران راهکاری برای کاهش دغدغه های این قشر و بالا رفتن کیفیت کار است.

در ادامه عدنان مرادی، مدیر انتشارات آرو شهرستان پاوه بر بالا رفتن کیفیت جلد کتاب های فاخر تاکید و از آن عاملی برای معرفی کتاب های خوب یاد کرد.

در سرانجام از ناشرانی که در سال گذشته سهم بسزایی در توسعه نشر استان داشتند، تجلیل شد.

مهرداد مرادی انتشارات سرانه، سعید شرافتی زنگنه انتشارات دیباچه، محمود لعل آبادی انتشارات طاقبستان، داراب گلچین انتشارات گلچین ادب، نیکزاد بخش انتشارات تلیاب، هرمز بیگلری انتشارات کرمانشاه، سمیرا عظیمی مرام انتشارات ماهتاب غرب، عدنان مرادی انتشارات آرو، لیلا امینی انتشارات دانشیاران برتر، محمدجواد معراجی انتشارات باغ ابریشم، ندا بهرامی انتشارات دانشگاه رازی، مهدی شهسواری انتشارات پویا پژوهش، مریم کرمی انتشارات رایان، از جمله ناشران برگزیده این مراسم بودند.

همچنین از فرح عراقی همسر مرحوم جعفر کازرونی مدیر پیشکسوت و فقید انتشارات چشمه هنر و دانش که خود از زمره نویسندگان استان است، تقدیر شد.

در این مراسم از پوستر سومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمانشاه (جایزه استاد یدالله بهزاد کرمانشاهی) رونمایی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1680

به "ضرورت راه اندازی صنف ناشران کرمانشاهی، ناشران فعال تجلیل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت راه اندازی صنف ناشران کرمانشاهی، ناشران فعال تجلیل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید