سکوت فیفا در واکنش به شایعه خطرناک حذف از جام جهانی

به گزارش بهترین مقاله، در شرایطی که تنها یک ماه دیگر تا آغاز مسابقات جام جهانی 2022 قطر به جای مانده است، برگزاری این رقابت ها تحت تاثیر حاشیه سازی برای تیم ملی ایران و درخواست برای حذف این تیم از مسابقات قرار گرفته است.

سکوت فیفا در واکنش به شایعه خطرناک حذف از جام جهانی

چند روز پیش بود که یک کمپین با ارسال نامه ای به فدراسیون دنیای فوتبال (فیفا)، خواستار کنار گذاشتن تیم ملی فوتبال ایران از جام دنیای شدند؛ آن هم در شرایطی که تمام برنامه ریزی ها برای برگزاری این مسابقات اجرا شده است.

این درخواست رسمی، بازتاب زیادی در رسانه های مختلف دنیا داشته است؛ به ویژه رسانه های کشور انگلیس که نخستین حریف ایران در مسابقات جام دنیای محسوب می گردد. ایران در این دوره از رقابت ها با انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است و در نخستین بازی، روز 30 آبان به مصاف انگلیس خواهد رفت.

شبکه فوتبال دیلی روز گذشته درخواست برای حذف تیم ملی ایران را در یکی از بخش های خبری خود گفت. مجری این برنامه، با اشاره به کوشش ها برای کنار گذاشتن ایران از جام دنیای، تاکید نمود که این شبکه، تماس هایی با فیفا برای پیگیری این موضوع گرفته شده است، ولی این تماس ها از سوی فیفا بدون پاسخ مانده است.

واکنش فدراسیون فوتبال؛ ورود فیفا مجاز نیست

از سوی دیگر مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال ایران به صورت رسمی به درخواست این کمپین واکنش نشان داد و تاکید نمود که ورود به این مسائل قانونی نیست.

نبی با بیان اینکه تیم های انگلیس و آمریکا به خاطر نتایج خوب ایران در کمپ اتریش برابر سنگال و اتریش در پی حاشیه سازی برای تیم ملی هستند، گفت: ورود فیفا به این مباحث مجاز نیست و ما هم به این صحبت ها توجهی نداریم.

به نظر می رسد این حجم از حاشیه سازی علیه تیم ملی ایران تنها با پاسخ جدی و زودهنگام از سوی فیفا و موضعگیری قاطع این نهاد به سرانجام می رسد؛ آن هم در حالی که فرصت چندانی تا آغاز مسابقات باقی نمانده است و تیم ملی باید از دو هفته دیگر اردوی آماده سازی خود را استارت بزند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 مهر 1401 بروزرسانی: 29 مهر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2164

به "سکوت فیفا در واکنش به شایعه خطرناک حذف از جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت فیفا در واکنش به شایعه خطرناک حذف از جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید