روبات هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند

به گزارش بهترین مقاله، یک شرکت مخابراتی روز گذشته و در کنگره جهانی موبایل از دو روبات مجهز به فناوری 5G رونمایی کرد که قادر به برقراری ارتباط با یکدیگر بودند.

روبات هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند

روز گذشته شرکت مخابراتی ورایزون از 2 روبات در کنگره جهانی موبایل رونمایی کرد که از فناوری نسل پنجم اینترنت همراه و رایانش اج موبایل (mobile edge computing) برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند.

رایانش اج با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و یادگیری ماشینی انبوهی از اطلاعات جمع آوری شده در محل (محیط کارخانه، دکل نفتی یا فضای اداری) را تحلیل می نماید و نیازمند نوعی از فرایند سریع انتقال اطلاعات است که فقط سیگنال های 5G آن را فراهم می نمایند.

ریما قریشی مدیر ارشد استراتژی ورایزنون در این مراسم گفت: هنگامیکه بیش از یک روبات در محیطی فعالیت می نمایند، مشکلاتی به وجود می آید زیرا آنها فقط ماشین هستند و نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند. فناوری 5G یاری می نماید تا ربات ها با یکدیگر و بعلاوه دستگاه های مختلف ارتباط برقرار نمایند.

روبات های متصل به اینترنت و هوشمندتر برای کارآمدتر کردن اتوماسیون در فضای کارخانه، نظارت از راه دور و کاهش هزینه ها ضروری هستند.

در این مراسم دو روبات روی صحنه حاضر شدند که یکی از آنها شبیه سگ و دارای 4 پا بود و جی جی نام داشت. ربات دیگر بدنه ای جعبه ای شکل و مکیل نام داشت. این ربات مجهز به چرخ بود.

به گفته قریشی برای آموزش به ربات ها، مهندسان به طور ناگهانی جلوی آنها می پریدند، ربات های دیگر را به راستا حرکت آنها می فرستادند یا جعبه هایی را در راستاشان پرتاب می کردند. البته در این فرایند هیچیک از مهندسان یا روبات ها آسیبی ندیدند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1753

به "روبات هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات هایی که با یکدیگر ارتباط برقرار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید