دو هفته تعطیلی لیگ برتر به خاطر 135 دقیقه بازی، لزوم اصلاح آیین نامه لیگ والیبال

به گزارش بهترین مقاله، حضور نماینده ایران در مسابقات والیبال باشگاه های جهان پس از قهرمانی در آسیا، افتخاری در کارنامه هر تیم به شمار میرود اما تعطیلی لیگ و قبول ریسک مصدومیت بازیکنان کمکی در هیچ شرایطی، منطقی نیست.

دو هفته تعطیلی لیگ برتر به خاطر 135 دقیقه بازی، لزوم اصلاح آیین نامه لیگ والیبال

به گزارش خبرنگاران، سرمربی تیم ملی والیبال ایران معتقد است از خودگذشتگی او و برخی همکارانش در مورد اعزام تیم فولاد سیرجان به مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان، جای تقدیر و تشکر دارد. بهروز عطایی می گوید: باشگاه های خصوصی، خیلی لطف کردند و از خودگذشتگی به خرج دادند تا بازیکنان کلیدی و اصلی خود را در اختیار تیم سیرجان قرار دهند.

تیم والیبال فولاد سیرجان با قرض گرفتن بازیکنان تیم های پیکان، شهرداری ارومیه و هراز و با تکیه بر بندی غیر متعارف از آیین نامه لیگ برتر، راهی برزیل شد تا با غول های باشگاهی جهان دست و پنجه نرم کند.

نتیجه ای که شاگردان سعید رضایی مقابل این تیم های پرستاره و پرمهره گرفتند، برای همه قابل پیش بینی بود. سیرجان، بازی اول خود را در عرض 70 دقیقه به سادا کروزیرو برزیل واگذار کرد و در بازی دوم مقابل ترنتینو نیز پس از 65 دقیقه، 3 بر صفر بازنده از زمین خارج شد.

این یعنی، قانون حمایتی سازمان لیگ از قهرمان لیگ برتر که بازیکنان تیم ها را مقید می کند در مسابقات آسیایی و جهانی برای تیم سابق خود بازی کنند، تنها 2 ساعت و 15 دقیقه برای تیم سیرجان مفید بود. به عبارت دیگر، تعطیلی دو هفته ای لیگ برتر، فقط با خاطر این بود که کننده ایران پس از سفری طولانی به برزیل، 135 دقیقه بازی کند و برگردد. در واقع اگر بازیکنان کمکی هم به تیم سیرجان اضافه نمی شدند، این تیم نمی توانست نتیجه ای بدتر از 3 بر صفر کسب کند.

حضور کننده ایران در مسابقات باشگاه های جهان پس از قهرمانی در آسیا، به خودی خود، افتخاری در کارنامه هر تیم به شمار میرود و قطعا هیچ کارشناس و منتقدی، مخالفتی با آن ندارد اما تعطیلی لیگ و قبول ریسک مصدومیت بازیکنان کمکی در هیچ شرایطی، منطقی نیست.

فدراسیون والیبال برای فصل آینده قطعا باید این قانون عجیب را از آیین نامه سازمان لیگ حذف کند تا هم به کننده ایران در مسابقات بین المللی با بهره گیری از بازیکنان تحت قراردادش هویت ببخشد و هجمه ها علیه خود و قهرمان لیگ را کم کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 دی 1400 بروزرسانی: 24 دی 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1932

به "دو هفته تعطیلی لیگ برتر به خاطر 135 دقیقه بازی، لزوم اصلاح آیین نامه لیگ والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو هفته تعطیلی لیگ برتر به خاطر 135 دقیقه بازی، لزوم اصلاح آیین نامه لیگ والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید