دوره های آموزشی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی برگزار گردید

به گزارش بهترین مقاله، در سال جهش فراوری، معاونت فرهنگی، اجتماعی،گردشگری سازمان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در مسجد روستای گلشن نمود.

دوره های آموزشی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی برگزار گردید

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی،در سال جهش فراوری، معاونت فرهنگی، اجتماعی،گردشگری سازمان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی در مسجد روستای گلشن نمود.

براین اساس دوره آموزشی فوق در راستای اجرای تفاهم نامه این سازمان با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برپا شد و مدرسین دوره فوق فنون و روش های جدید طراحی و ساخت صنایع دستی با موضوع حصیر را به صورت رایگان به شرکت کنندگان آموزش دادند.

بنابراین گزارش به شرکت کنندگان دوره آموزشی فوق گواهی نامه حضور از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اعطاء می گردد و در عین حال به منظور حمایت از آموزش دیدگان دوره فوق در قالب تفاهم نامه سازمان با صندوق کارآفرینی امید تسهیلات بانکی کم بهره با سود چهار درصد پرداخت می گردد.

تکمیل کننده برنامه آموزشی و حمایتی سازمان منطقه آزاد انزلی به منظور توانمندسازی جوامع ملی، خرید تضمینی محصولات فراوری شده است، طرحی که براساس آن صنایع دستی که توسط هنرمندان و افراد آموزش دیده چنین دوره هایی با بازاریابی سازمان به درآمدزایی و فروش ختم می گردد.

لازم به ذکر است اجرای طرح آموزشی فوق به عنوان پایلوت حمایت از مشاغل بومی و محلی در سطح استان در دستور کار این سازمان قرار گرفته و براساس آن بسته های حمایتی،تشویقی و آموزشی مرتبط با صنایع دستی و دیگر مشاغل در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و افزایش توانمندی های اشتغالزایی و صادراتی با تکیه بر توانمندی های جوامع محلی به اجرا درمی آید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1264

به "دوره های آموزشی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی برگزار گردید" امتیاز دهید

1 کاربر به "دوره های آموزشی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی برگزار گردید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره های آموزشی صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی برگزار گردید"

1 دیدگاه

محسن جهاندیده چوبری 19 دی 1401

این طرح در سال 1399 عملیاتی شد و در روستای گلشن اجرا گردید
اما دستمزد مربی حصیربافی که به حدود 200 نفر آموزش دادند تا بتوانند گواهی مهارت فنی و حرفه ای بگیرند، هنوز پرداخت نشده است.
توضیح اینکه به پشتوانه همین آموزش و دریافت گواهی مهارت فنی و حرفه ای و کارت شناسایی صنعتگری سازمان منطقه آزاد انزلی، حدود 150 نفر توانستند از صندوق کارآفرینی امید تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند و...

پاسخ به محسن جهاندیده چوبری
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید