حبیبی: شرایط بهتری نسبت به مسابقات انتخابی المپیک داریم، 18 روز لژیونرها کنارمان هستند

به گزارش بهترین مقاله، سرمربی تیم هندبال کشورمان گفت: اینکه در دور اول مسابقات قهرمانی آسیا به عنوان تیم اول یا دوم صعود کنیم می تواند کار ما را در مرحله بعد آسان تر یا دشوارتر کند.

حبیبی: شرایط بهتری نسبت به مسابقات انتخابی المپیک داریم، 18 روز لژیونرها کنارمان هستند

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

علیرضا حبیبی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد آمادگی تیم ملی هندبال جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: اولین مرحله اردو از یکشنبه هفته گذشته شروع و روز دوشنبه در تهران به انتها رسید. در این اردو 20 نفر از بازیکنان داخلی را از مجموعه بازیکنان قبلی و هم بازیکنان جدیدی که در لیگ خوب ظاهر شدند، دعوت کردیم و در پست هایی که احساس احتیاج به بازنگری وجود داشت، از بازیکنان جدید استفاده کردیم.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه در همان ابتدای اردو چند تن از بازیکنان دچار سرماخوردگی شدند و اردو را ترک کردند و اردو با 16 نفر ادامه داشت.

برخلاف انتظار بازیکنان بعد از ادامه لیگ و جام باشگاه ها آمادگی نداشتند

سرمربی تیم ملی هندبال کشورمان در مورد آمادگی بازیکنان گفت: بعد از مسابقات انتخابی المپیک یک ماه و اندی اردو تعطیل شد و در این مدت سپاهان و زاگرس در مسابقات باشگاه های آسیا بودند و سه هفته مسابقات لیگ برگزار گردید و بلافاصله بعد از آن اردوی آمادگی تیم برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا شروع شد. متاسفانه بر خلاف اینکه انتظار داریم بازیکنان حاضر در لیگ و یا جام باشگاه های آسیا آمادگی بهتری داشته باشند، این اتفاق نمی افتد و خیلی از بازیکنان که بعد از انتخابی المپیک درگیر لیگ و جام باشگاه ها بودند، تحت فشار بودند و مصدومیت دارند و زمانی برای استراحت نداشتند. بعلاوه یکی از بهترین بازیکنان خود را یعنی میلاد قلندری که در گوش راست بود به دلیل مصدومیت زانو در باشگاه های آسیا از دست دادیم.

وی اضافه کرد: به هر حال بر خلاف انتظار ما بازیکنان بعد از جام باشگاه ها و سه هفته از لیگ آمادگی لازم را نداشتند چون هم لیگ ما کیفیت لازم را ندارد و دو نماینده کشور ما در باشگاه های آسیا حضور موفقیتی نداشتند و کار در تیم ملی سخت تر است.

حبیبی یادآور شد: خوشبختانه در فرایند اردو بازیکنان در شرایط آمادگی بهتری قرار گرفتند و در طول این 11 روز بازیکنان را ارزیابی کردیم و با برگزاری بازی محبت آمیز درون تیم سطح فنی و تکنیکی آنها را سنجیدیم.

نوروزی نژاد در اردوی قطر حضور ندارد

وی در مورد حضور لژیونرها در مرحله دوم اردو گفت: فدراسیون از مدت ها قبل مکاتباتی با باشگاه های خارجی داشت و تعامل خوبی بین بازیکنان و فدراسیون و کادر فنی وجود دارد و بازیکنان لژیونر در قطر خواهند بود. فقط پویا نوروزی نژاد برای حضور در مرحله دوم اردو مشکل دارد چون باشگاه وی در 28 دسامبر بازی دارد که بازی مهمی هست. با مدیر باشگاه صحبت کردیم و گفت بعد از این مسابقه، نوروزی نژاد می تواند در تیم ملی باشد. وی به اردوی قطر نمی رسد ولی مسئله ای برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ندارد. بقیه بازیکنان در قطر هستند.

وی اضافه کرد: ما شرایط بهتری نسبت به انتخابی المپیک داریم چرا که در جریان این مسابقات تنها 3 لژیونر را داشتیم که روز قبل از مسابقات رسیدند ولی الان 18 روز بازیکنان را کنار هم داریم و 99 درصد از لژیونرها را همراه داریم و موقعیت و شرایط بهتر از مسابقات قطر است.

کوشش فدراسیون برای تدارک بازی محبت آمیز در دو هفته انتهای تمرینات

سرمربی تیم هندبال کشورمان در مورد بازی های تدارکاتی با تیم های خارجی گفت: بعد از اردوی قطر دو هفته فرصت داریم و این زمان اهمیت زیادی دارد تا چند مسابقه قوی را انجام دهیم و فدراسیون در حال رایزنی در این مورد است. در قطر 27 دسامبر با الاهلی قطر ملاقات خواهیم کرد و 28 و 29 دسامبر نیز دو بازی تدارکاتی با تیم ملی قطر داریم .

صعود به عنوان تیم اول یا دوم کار ما را در دور دوم آسان تر و سخت تر می نماید

حبیبی در مورد سطح مسابقات قهرمانی آسیا و شانس ایران برای رسیدن به مسابقات جهانی گفت: در مسابقات کویت 13 تیم حضور دارند و تیم ژاپن هم که به عنوان میزبان المپیک در مسابقات انتخابی حضور نداشت، در کویت حضور دارد. امارات، استرالیا، نیوزلند و چین نیز اضافه شدند. در مرحله اول با بحرین و نیوزلند هم گروه هستیم. از بحرین شناخت کافی داریم این تیم قهرمان مسابقات انتخابی المپیک بود. نیوزلند هم از اقیانوسیه در این گروه است و به عنوان تیم اول و یا دوم شانس صعود داریم ولی در دور دوم با حضور قطر، ژاپن، عربستان، کره، بحرین، امارات و کویت کار سخت است. اینکه در دور اول به عنوان تیم اول یا دوم صعود کنیم می تواند کار ما را در مرحله بعد آسان تر یا دشوارتر کند. ما باید از تیم ارزیابی داشته باشیم و با حداکثر توان در مسابقات شرکت کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 644

به "حبیبی: شرایط بهتری نسبت به مسابقات انتخابی المپیک داریم، 18 روز لژیونرها کنارمان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبیبی: شرایط بهتری نسبت به مسابقات انتخابی المپیک داریم، 18 روز لژیونرها کنارمان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید