تجربه بازارگردی در مشهد

به گزارش بهترین مقاله، شهر مشهد یکی از شهرهای جهانگردی ایران است که هر ساله تعداد زیادی جهانگرد به خاطر زیارت امام رضا (ع) به آن سفر می کنند. به دلیل رشد جهانگرد در این شهر امکانات تفریحی و جهانگردی آن نیز بهتر از میانگین شهرهای دیگر شده است.

تجربه بازارگردی در مشهد

هنگامی که بلیط هواپیما لحظه آخری مشهد را خریداری می کنید و به این شهر می روید علاوه بر زیارت امام رضا می توانید از رستوران های جذاب، پارک آبی، بازارها و مراکز خرید متعدد آن لذت ببرید.

اگر بخواهید به همه بازارهای شهر مشهد سر بزنید و یک برنامه بازار گردی برای خود بچینید، حداقل به یک هفته زمان نیاز خواهید داشت تا برنامه خود را عملی کنید. از بازارهای قدیمی این شهر مثل بازار رضا گرفته تا پاساژهای لوکس و مدرن و چند طبقه ، تنوعی از کالاهای مختلف را عرضه می کنند. اگر قصد سفر به این شهر زیارتی را دارید و می خواهید قبل از سفر از بازارهای مهم این شهر آگاه شوید و از آدرس و ساعات کار آن ها اطلاع کسب کنید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله بازارهای زیر را معرفی می کنیم:

· مجتمع الماس شرق

· بازار مرکزی

· مرکز خرید وصال

· مرکز خرید ویلاژ جهانگرد

· بازار رضا

· بازار گوهرشاد

· مرکز خرید خورشید

· مرکز خرید آرمان

مجتمع الماس شرق

یکی از جذاب ترین بازارهای مشهد را می توانید در اتوبان چراغی پیدا کنید. این پاساژ که معماری جذاب آن درون مایه های مذهبی به خود دارد (گنبد آبی رنگ)، علاوه بر یک مرکز خرید، مرکز تفریحی نیز به شمار می آید. مجتمع الماس شرق برای افرادی مناسب است که قصد خرید لباس های مردانه و زنانه را دارند. زائرینی که می خواهند سوغات سفر تهیه کنند هم می توانند از این مجتمع دیدن کنند.

اگر در حین خرید حوصله تان سر رفت و از مشاهده مغازه ها و قدم زدن در راهروهای این پاساژ خسته شدید می توانید به شهربازی و سینمای پنج بعدی آن بروید، از کافی شاپ قهوه سفارش بدید و از رستوران های آن غذا تهیه کنید. در این بازار مدرن، آکواریوم دریایی و عکاس خانه هم وجود دارد تا لحظات خوش و فرح بخشی را برای شما ایجاد کند. از ساعت 10 صبح تا 11 شب می توانید به این پاساژ (که در اتوبان چراغی، میدان خیام، بلوار خیام شمالی واقع شده است) مراجعه کنید.

بازار مرکزی

یکی دیگر از قدیمی ترین بازارهای مشهد که در نزدیکی حرم امام رضا قرار گرفته است، بازار مرکزی است. اگر قصد خرید سوغاتی های متنوع مشهد را دارید حتماً به این بازار بروید و از مغازه های آن دیدن کنید. از زرشک و زعفران گرفته تا تسبیح، عطرهای مشهدی، جانماز، مهر و انگشترهای عقیق در بازار مرکزی به فروش می رسد. برای دسترسی به این بازار به چهارراه شهدا بروید و وارد خیابانی شوید که به سمت حرم می رود. بازار مرکزی از ساعت 9 صبح تا 12 شب باز است.

مرکز خرید وصال

مرکز خرید وصال، یکی از مراکز خرید مدرن و زیبای شهر مشهد که مناسب تازه عروس و دامادها است. همان طور که از نام آن پیدا است، مرکز خرید وصال با این هدف ساخته شده که تمامی کالاهای مورد نیاز زوج های جوانی که قصد دریافت یک عروسی مجلل دارند را برآورده کند. کالاهای از قبیل طلا، لباس، پارچه، لوازم آرایشی برای عروس، آینه و شمعدان، کیف و کفش در این مرکز خرید به فروش می رسد.

اگر قصد خرید لباس، کفش و لوازم آرایشی را دارید حتماً به این پاساژ سر بزنید. این مرکز خرید 6 طبقه دارد و در آن امکانات تفریحی نظیر شهربازی سرپوشیده و موزه پروفسور بازیما وجود دارد. برای دسترسی به آن می توانید از 10 صبح تا 11 شب به آدرس آن (انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان) بروید. این پاساژ در کنار مجتمع تجاری الماس شرق قرار گرفته است.

مرکز خرید ویلاژ جهانگرد

یکی از جدیدترین مراکز خرید مشهد مرکز خرید ویلاژ جهانگرد است. با کمی وقت گذاشتن در راهروهای آن با تنوعی از برندهای مختلف روبرو خواهید شد و لذت بازارگردی در مشهد را تجربه خواهید کرد. اگر به دنبال خرید لباس، کیف و کفش هستید یا می خواهید شال و روسری بخرید، مرکز خرید ویلاژ جهانگرد مناسب شما است.

در مرکز خرید ویلاژ جهانگرد امکانات تفریحی مناسبی وجود دارد. هایپرمارکت برای زمانی که می خواهید خوراکی بخرید، سینما برای زمانی که از خرید خسته شده اید و می خواهید با دوستان یا خانواده تان فیلم ببینید، فودکورت برای زمان گرسنگی و شهربازی برای زمانی که کودکتان بی قراری می کند و نمی توانید با آسودگی خرید کنند. برای مراجعه به این مرکز خرید باید از ساعت نه و نیم تا 12 شب به آدرس آن به نشانی ابتدای جاده طرقبه، ویلاشهر مراجعه کنید.

بازار رضا

یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر مشهد، بازار رضا است. نامی که همه ما حداقل یک بار به گوشمان خورده و احتمالاً هر بار که با خرید بلیط لحظه آخری هواپیما به مشهد رفته ایم تا از حرم امام رضا دیدن کنیم، از داخل این بازار عبور کرده ایم. این بازار در نزدیکی حرم امام رضا قرار گفته است و همسایه دیوار به دیوار صحن حرم محسوب می شود. کالاهای متنوعی در بازار رضا به فروش می رسد، از لباس های مردانه و زنانه و بچه گانه گرفته تا تسبیح، انگشتر و جانمازهای زیبا. اگر می خواهید برای نزدیکان خود سوغاتی بخرید، حتما از این بازار دیدن کنید. این بازار سنتی از 9 صبح تا 12 شب باز است.

بازار گوهرشاد

یکی از بازارهای معروف شهر مشهد، بازار گوهرشاد است. برای خرید لوازم با کیفیت خانه و آشپزخانه خود می توانید به این بازار مراجعه کنید. بازار گوهرشاد چندین طبقه دارد و تنوعی از اجناس را می توانید در آن پیدا کنید. لوازم برقی، لوازم التحریر، اسباب بازی، عطر، ادکلن، پارچه، بلور و کریستال بخشی از کالاهای است که در این بازار به فروش می رسد. برای خرید از این بازار باید به بلوار شهید صادقی (سازمان آب) بروید. این پاساژ مابین میدان راهنمایی و چهارراه شش صد دستگاه قرار گرفته است. ساعات خرید از این مرکز، از 10 صبح تا یک و نیم بعد از ظهر و از چهار و نیم بعد از ظهر تا ده شب است.

مرکز خرید خورشید

اگر می خواهید در یکی از لوکس ترین مراکز خرید مشهد بازارگردی کنید حتماً به مرکز خرید خورشید سر بزنید. در این پاساژ 9 طبقه انواع برندهای معروف مثل دیامون، کوتون، منگو و کت را می توانید پیدا کنید. با کمی قدم زدن در این پاساژ متوجه لوکس بودن فضا و مغازه های آن خواهید شد. کیف، کفش، البسه و لوازم آرایشی کالاهایی هستند که در مرکز خرید خورشید به فروش می رسند.

قرارگیری این مرکز خرید در خیابان احمد آباد، که یکی از شلوغ ترین خیابان های شهر مشهد است باعث شده که روزانه تعداد زیادی به آن سر بزنند. برای رسیدن به این پاساژ باید به خیابان احمد آباد، مابین بلوار ابوذر غفاری و بلوار رضا بروید.

مرکز خرید آرمان

مرکز خرید آرمان یکی از جدیدترین مراکز خرید شهر مشهد که در نزدیکی حرم امام رضا قرار گرفته است. در این پاساژ مدرن می توانید کالاهایی نظیر لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار و ادویه جات را خریداری کنید. طراحی داخلی این پاساژ بسیار جذاب و چشم نواز است و لذت قدم زدن در آن را دو چندان می کند.

برای افرادی که با خرید بلیط تهران به مشهد سفر کرده اند و می خواهند اوقات خوشی در مراکز خرید این شهر زیارتی اوقات خوشی را تجربه کنند، مرکز خرید آرمان گزینه مناسبی خواهد بود. برای دسترسی به این پاساژ لوکس باید از ساعت 9 صبح تا 12 شب به خیابان صفوی، نرسیده به بلوار وحدت بروید.

مرکز خرید مروارید

اگر می خواهید در یکی دیگر از مراکز خرید لوکس مشهد بازار گردی کنید، باید به بلوار جانباز بروید. مرکز خرید مروارید یکی از بازارهای لوکس مشهد است که در برج اداری تجاری مروارید گوهرشاد قرار گرفته است. این پاساژ معماری جذاب و خیره کننده ای دارد. در مغازه های این مرکز خرید، برندهای معتبری چون السی وایکیکی و مانگو به فروش می رسند.

برای خرید لباس، وسایل تزئینی، دکوراسیون و لوازم خانگی باید به طبقه اول و همکف از این برج بروید. در مرکز خرید مروارید امکانات تفریحی مختلفی مثل ترامپولین پارک، بازی های مجازی، رستوران بچه ها و رستوران شاندیز وجود دارد. ساعت خرید از این پاساژ از 9 صبح تا 10 شب است.

منبع: چمدان
انتشار: 7 خرداد 1400 بروزرسانی: 7 خرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1645

به "تجربه بازارگردی در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه بازارگردی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید