بهشت بیضی؛ بازگشت پس از 15 سال بازسازی به کتابخانه ملی فرانسه (تور فرانسه ارزان)

به گزارش بهترین مقاله، کل کتابخانه، از جمله اتاق مطالعه باشکوه و محبوب آن به نام بهشت بیضی (The Oval Paradise) بروزرسانی شده و به نسخه معاصرتری از سبک هنرهای زیبا تبدیل شده است.

بهشت بیضی؛ بازگشت پس از 15 سال بازسازی به کتابخانه ملی فرانسه (تور فرانسه ارزان)

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

خبرنگاران - کتابخانه ملی فرانسه (Bibliothèque Nationale de France) عنوان یکی از زیباترین کتابخانه های دنیا را به خود اختصاص داده است. ساختمان فعلی این کتابخانه در قرن نوزدهم به وسیله معمار هانری لابروست (Henri Labrouste) ساخته شده است و یک سبک معماری هنرهای زیبا (Beaux-Arts) را به رخ می کشد.

کتابخانه ملی فرانسه طی 15 سال گذشته روند بازسازی خود را به وسیله استودیو فرانسوی برونو گودا آرشیتکت (Bruno Gaudin Architectes) شاهد بوده است. پس از این دوره بازسازی، کتابخانه ملی فرانسه فضاهای تازه و مسیرهای عمومی تازه را ارائه می نماید.

بازگشایی کتابخانه ملی فرانسه

به گفته استودیو برونو گودا آرشیتکت، پس از 15 سال کار، ما به ساختمانی باز می گردیم که تغییرات قابل توجهی را تجربه نموده است تا جوابگوی چالش های معاصر استقبال از مردم، بازگشایی آن به شهر، و به اشتراک گذاری و گفتگو با نسل های جوان باشد. این ساختمان اکنون هویتی تازه و پر نور یافته است.

کل کتابخانه، از جمله اتاق مطالعه باشکوه و محبوب آن به نام بهشت بیضی (The Oval Paradise) بروزرسانی شده و به نسخه معاصرتری از سبک هنرهای زیبا تبدیل شده است. یک ورودی تازه به این فضا معرفی شده که دسترسی به کتابخانه را برای عموم فراهم می نماید. یک راه پله مارپیچ باشکوه از جنس آلومینیوم نیز به عنوان بخشی از مسیر تازه و بهبود یافته برای بازدیدکنندگان جلب توجه می نماید. قفسه بندی و چراغ های آینه ای در بهشت بیضی بکار گرفته شده اند. حدود 200 هزار کتاب در این قسمت برای مطالعه عموم مردم در دسترس هستند.

قسمت های خاصی از اتاق مطالعه قبلا از دید عموم پنهان بود، اما اکنون باز شده و مردم می توانند نگاهی به آنها بیندازند. این قسمت ها به زیبایی ترکیب بیشماری از سبک های معماری که کتابخانه در خود جای داده است را به نمایش می گذارند.

بال شرقی و غربی کتابخانه به وسیله یک راهرو شیشه ای بزرگ به هم متصل شده اند که چشم اندازهایی قبلا دیده نشده از کتابخانه را ارائه می نماید. گالری شیشه ای چشم انداز ای رو به بام کتابخانه و آسمان همراه با چشم اندازی از گنبدهای تالار لابروست ارائه می نماید. کف های شیشه ای شفاف اجازه می دهند تا نور به سمت پایین نفوذ نموده و حالت عمود زیبای ساختار مدور راه پله را برجسته می نماید.

موزه ای به مساحت 1200 متر مربع یکی دیگر از موارد افزوده شده به کتابخانه ملی فرانسه است که شامل بسیاری از اتاق های مهم کتابخانه، به استثنای گالری مازارین (Mazarin Gallery) است که در آن نقاشی های دیواری باروک به تازگی ترمیم شده نگهداری می گردد. در این موزه بسیاری از آثار جالب توجه و مهم مانند کتاب ها، نقاشی ها، عکس ها، لباس ها، یک مجموعه شطرنج شارلمانی و تخت داگوبرت از جنس برنز در معرض دید بازدیدگنندگان خواهند بود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 دی 1401 بروزرسانی: 23 دی 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2201

به "بهشت بیضی؛ بازگشت پس از 15 سال بازسازی به کتابخانه ملی فرانسه (تور فرانسه ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهشت بیضی؛ بازگشت پس از 15 سال بازسازی به کتابخانه ملی فرانسه (تور فرانسه ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید