بنا هایی 2500 ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده اند

به گزارش بهترین مقاله، حضور تاریخ همواره در آتن احساس می گردد. از آگورای باستانی تا پارتنون، گذشته هرگز دور از دسترس مردم آتن نبوده و نیست؛ حتی در یک ایستگاه شلوغ مترو. در ایستگاه متروی موناستیراکی در مرکز شهر آتن، درست شمال آکروپولیس، یک سایت باستان شناسی فعال در کنار راه آهن شلوغ قابل مشاهده است.

بنا هایی 2500 ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده اند

به گزارش فرادید، در جریان ساخت ایستگاه متروی موناستیراکی، چندین یافته باستان شناسی کشف شد که قدمت آن ها به قرن هشتم قبل از میلاد تا قرن نوزدهم میلادی می رسد. این یافته ها پرده از گذشته باستانی شهر برمی دارند و اطلاعات ما را در خصوص توسعه شهر در طول زمان کامل می نمایند.

این سایت باستان شناسی سه بخش اصلی دارد: بستر رودخانه اِریدانوس (رودخانه باستانی هادس) و نمایش یکی از ساختمان های کاوش شده.

رودخانه اریدانوس نقش مهمی در طراحی شهری این منطقه ایفا نموده است. این رود از دامنه های پایینی کوه لیکابتوس سرازیر می گردد، از آتن می گذرد و به رودخانه ایلیسوس می ریزد. در دوره کلاسیک پسین (قرن 5-4 قبل از میلاد)، بستر رودخانه از دو طرف به وسیله بلوک های بزرگ و دو مسیر طرفینی محدود می شد که خط ساختمانی سازه های مجاور را تعیین می کرد.

در زمان امپراتور هادریان (117-138)، رودخانه اریدانوس با طاق آجری پوشیده شده و به فاضلاب تبدیل شده بود. دیوار حائل بزرگی در ضلع شمالی رودخانه برای پشتیبانی از یک ایوان یا خیابان عریض ساخته شد و خط ساختمان چند متر عقب رفت.

در مسیر خط 3 ایستگاه نیز، از کنار بعضی ساختمان های باستانی عبور می کنید. ویرانه ها عمدتاً ساختمان های خصوصی مانند کارگاه ها و انبار ها هستند و قدمت شان بر اساس یافته های مختلفی از جمله مجسمه های مرمری، بخش های معماری، کف های موزاییک، نقاشی های دیواری، گچ بری های تزئینی، گلدان ها، سکه ها، آثار فلزی و استخوانی سنجیده می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1402 بروزرسانی: 3 مرداد 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2282

به "بنا هایی 2500 ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنا هایی 2500 ساله که از دل ایستگاه مترو بیرون زده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید