باغ سنگی سیرجان ، تا حالا باغ سنگی دیده ای؟

به گزارش بهترین مقاله، باغ سنگی سیرجان 200 درخت خشکیده با میوه های سنگی دارد. مراقب باشید آسیبی به درخت ها نزنید. یادگاری بنویسید؟ معلوم است که نه! هرگز این اشتباه را نکنید.

باغ سنگی سیرجان ، تا حالا باغ سنگی دیده ای؟

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

همه اش که نمی گردد باغ، زردآلو و آلبالو داشته باشد. برخی وقت ها میوه یک باغ می تواند سنگ باشد. شوخی می کنیم؟ معلوم است که اینطور نیست. باغ سنگی سیرجان یک باغ حیرت انگیز است. از همان هایی که تا حالا ندیده اید. باغی هشت ضلعی وسط بیابان خدا. میوه های این باغ، سنگ هستند. درخت ها هم شاخه های خشکیده. عجیب است. مگر نه؟ با ما همراه باشید تا داستان جذاب باغ سنگی درویش خان را بخوانید.

فیلم باغ سنگی سیرجان برنده جایزه خرس نقره ای

میرزا درویش خان کسی است که باغ سنگی را ساخته است. او پیرمردی کر و لال بود. در سال های بعد از اصلاحات ارضی، تصمیم گرفت باغ را بسازد. درویش خان بنا به دلایل شخصی با این موضوع موافق نبود. او با ساختن باغ سنگی به اصلاحات ارضی اعتراض کرد. زبان دیگری برای اعتراض نداشت. آن هم چه اعتراضی! باغ سنگی شاهکار هنری است. حتی فیلمش را هم ساخته اند. فیلم، برنده جایزه خرس نقره ای برلین شده است. باغ سنگی اکنون در فهرست میراث ملی ثبت شده. از آن سر جهان گردشگران می آیند تا هنر تکان دهنده میرزا درویش را ببینند.

خدا میرزا درویش خان را رحمت کند

داستان کاشتن اولین درخت جالب است. می گویند میرزا درویش خان خواب نما شد. حیران از خواب پرید. همان موقع شهاب سنگی دید که از آسمان به زمین افتاد. دقیقاً همان جایی که باغ سنگی را ساخت. درویش خان شتابان سمت شهاب سنگ رفت. سنگ هنوز داغ بود. صبر کرد تا خنک گردد. آن را برداشت و به درختی خشکیده آویزان کرد. اعتقاد داشت این راه را خدا نشانش داده. راهی که تا به حال کسی نرفته و وظیفه اوست اثری ماندگار خلق کند. اینگونه بود که باغ سنگی به دنیا آمد.

اکنون چندین سال است که درویش خان از جهان رفته است. ولی باغ سنگی اش هنوز پابرجااست. گروه گروه آدم از همه جای جهان به باغ سنگی می آیند. عروس و تنها پسر درویش خان در خانه خودشان از آنها پذیرایی می نمایند. آنها هم با باغ و عصای فلزی درویش خان عکس یادگاری می گیرند. باغ سنگی برای خارجی ها هم، خیلی جذاب است. می آیند و در سکوت، محو زیبایی باغ می شوند. لابد آنها بهتر زبان خاموش میرزا درویش خان را متوجه می شوند.

نکات مهم در بازدید از باغ سنگی سیرجان

باغ سنگی 200 درخت خشکیده با میوه های سنگی دارد. مراقب باشید آسیبی به درخت ها نزنید. یادگاری بنویسید؟ معلوم است که نه! هرگز این اشتباه را نکنید. می توانید برای مدت کوتاهی در خانه پسر و عروس درویش خان مهمان شوید. وسایل درویش خان در اتاقی در این خانه نگهداری می شوند. می توانید با هماهنگی صاحب خانه، آنها را ببینید. در همه وسایل بازمانده از درویش خان، روح هنر موج می زند.

در باغ، هر درخت و میوه سنگی اش داستان خود را دارد. مثلاً درختی را می بینید که سنگی گرد و صیقلی از آن آویزان است. این درخت را درویش خان وقتی کاشت که نوه بزرگش سرباز شده بود. در واقع هر درخت، نشان دهنده اتفاقی در زندگی درویش خان است. مقبره درویش خان هم در باغ محبوبش واقع شده است. با فاتحه ای روح اش را شاد کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 675

به "باغ سنگی سیرجان ، تا حالا باغ سنگی دیده ای؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "باغ سنگی سیرجان ، تا حالا باغ سنگی دیده ای؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ سنگی سیرجان ، تا حالا باغ سنگی دیده ای؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید