بادبادکی که از بادهای مریخی برق فراوری می نماید

به گزارش بهترین مقاله، محققان هلندی طرحی برای تامین برق در مریخ ارائه نموده اند که از بادبادکی به مساحت 530 فوت مربع برای فراوری برق از بادهای این سیاره استفاده می نماید.

بادبادکی که از بادهای مریخی برق فراوری می نماید

با توجه به آنکه ناسا تصمیم دارد تا 2030 میلادی فضانوردان را به مریخ بفرستد، ایده اقامت طولانی آنها روی سیاره سرخ به واقعیت نزدیک تر می گردد. به همین دلیل محققان روی روش های نوآورانه برای تأمین انرژی چنین اقامتگاه هایی هستند.

به همین دلیل پژوهشگران دانشگاه فناوری دلفت در هلند پیشنهاد نموده اند با استفاده از بادبادک هایی عظیم و سبک بادهای مریخی را مهار و به انرژی مورد احتیاج برای فضانوردان ساکن در آنجا تبدیل کرد.

بادبادک از طریق یک کابل به دوکی متصل است. همزمان با بیشتر شدن ارتفاع بادبادک، کابل از دور قرقره باز می گردد، دوک را می چرخاند و به این ترتیب برق فراوری می گردد.

بادبادک های مشابهی برای فراوری برق از انرژی بادی روی زمین توسعه یافته اند. اما طرح پیشنهادی جدید عظیم تر است به طوری که مساحت سطح آن به 530 فوت مربع می رسد.

توربین های بادی و باتری ها سنگین هستند و به همین دلیل حمل ونقل آنها همراه موشک به مریخ کار سختی است. از سوی دیگر سرعت بادهای مریخی بیشتر از زمین و به طور متوسط 10 تا 20 مایل بر ساعت است.

محققان دراین باره نوشته اند: بادبادک به یک کابلی که دور یک دوک پیچیده شده، متصل خواهد بود. یک سیستم رباتیک بادبادک را رها می نماید تا به ارتفاع بالاتری برود و در مرحله بعد چرخش دوک به فراوری انرژی منجر می گردد.

البته بخشی از این انرژی صرف بازگرداندن و ارسال دوباره بادبادک می گردد. همچنین برای رفع کردن نوسان فراوری انرژی و ایجاد توازن در تغییرات فصلی، از سلول های خورشیدی به مساحت 750 فوت مکعب و یک باتری لیتیوم یونی استفاده می گردد. این محققان ادعا می نمایند این سیستم می تواند سالانه 127 مگاوات ساعت برق فراوری کند که معادل 75 بشکه نفت است.

این طرح در مسابقه ای ارائه شده که سازمان فضایی اروپا برگزار نموده بود.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1671

به "بادبادکی که از بادهای مریخی برق فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بادبادکی که از بادهای مریخی برق فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید