از خاطرات سفرتان آلبومی زیبا بسازید

به گزارش بهترین مقاله، سفر به شهرهای مختلف در دنیا و بازدید از جاذبه های گردشگری آن ها، می تواند سفری خاطره انگیز و بیادماندنی باشد و معمولا وقتی که سفرتان به انتها می رسد و به خانه باز می گشت، عکس های بسیاری در دوربین عکاسی که همراه خود برده بودید، وجود دارند که می بایست دیده شوند و خاطرات لذت بخش را به یادتان بیاورند، بنابراین بهتر است اجازه ندهید این عکس ها در دوربین بمانند و نادیده گرفته شوند. بهتر است ساخت آلبوم عکس خاطرات سفر را آغاز نموده و بهترین عکس ها از لحظه های محبوب سفرتان در آن قرار دهید. در این نوشتار، نکات مهمی را در خصوص درست کردن آلبوم عکس خاطرات سفر در اختیار شما می گذاریم تا بتوانید با این کار، خاطرات لذت بخش سفر خود را زنده نگاه دارید و لذت آن لحظات خاطره انگیز را با دیگران سهیم شوید.

از خاطرات سفرتان آلبومی زیبا بسازید

در قسمت عطف آلبوم یک تیتر مناسب قرار دهید

با قرار دادن یک تیتر مناسب در قسمت عطف آلبوم عکس خود، باعث شوید این آلبوم زیباتر و پیدا کردن آن در میان آلبوم های دیگر آسان تر گردد. برای ساخت آلبوم عکس خاطرات سفر توصیه می گردد از اسم شهری که به آن سفر نموده اید و سالی که این بازدید را انجام داده اید، استفاده کنید. برای مثال بنویسید : دوبرونیک 2019 و سپس هر آلبوم عکس دیگری برای هر سفر دیگری درست می کنید، از همین قانون پیروی کنید تا آلبوم ها به صورت یکسان نامگذاری شوند و از هم قابل تشخیص باشند. به این روش، آلبوم های شما به مجموعه ای از آلبوم های مجزا و در عین حال مشابه تبدیل می شوند.

چیزهای دیگری علاوه بر عکس در آن ها قرار دهید

شما می توانید در تزئین صفحات آلبوم عکس خود، از چیزهای دیگری غیر از عکس نیز استفاده نمایید، برای مثال نقاشی ها یا برچسب های کوچکی که نماد آن شهر یا کشور را نشان می دهند. از این گونه برچسب ها و نقاشی ها برای شهرهای مشهوری مانند لندن، پاریس و رم وجود دارند، اما برای شهرهای دیگر می توانید خودتان خلاقیت به خرج دهید و نمادهای کوچکی تهیه کنید. برای مثال، اگر آلبوم عکس شما مربوط به سفرتان به شهر آمستردام در هلند است، می توانید از تصویر یک دوچرخه استفاده نمایید، برای شهر ناپل تصویر یک پیتزا را به کار ببرید و برای شهر برلین، پرچم آلمان را در کنار سایرین برای ساخت آلبوم عکس قرار دهید.

از رنگ های هماهنگ استفاده کنید

سعی کنید برای رنگ ها در آلبوم عکس خود ترتیب خاصی قائل شوید و آن ها را با هم هماهنگ کنید. برای تم هر صفحه یا بخش از آلبوم عکس خود می توانید از رنگ های مخصوص به آن شهر خاص یا آن منطقه از شهر استفاده کنید، برای مثال اگر در یکی از عکس ها، صندوق پستی قرمز رنگ دیده می گردد، آن عکس را در کنار عکس دیگری که اتاقک های قرمز رنگ تلفن عمومی یا اتوبوس های دو طبقه قرمز رنگ مشهور لندن در آن وجود دارند، قرار دهید یا تصاویری که مربوط به دریای آبی، آسمان آبی و یا چترهای سایبان آبی رنگ در سواحل هستند، در کنار هم بچینید. این ایده می تواند شما را برای ساخت آلبوم عکس خاطرات سفر کمک کند.

یک نقشه هم اضافه کنید

شما می توانید لوکیشنی که در آن عکس انداخته اید را در گوگل مپ Google Maps پیدا کنید و سپس نقشه آن قسمت را پرینت بگیرید و در آلبوم عکس خود قرار دهید. این یک روش عالی برای نشان دادن جهت سفر و صندلی دقیق آن نقطه ای است که به آن سفر نموده اید.

چندین حقیقت جالب در خصوص آن شهر را ذکر کنید

در مشهورترین جاذبه های گردشگری شهر مورد نظر عکس بگیرید و سپس زمانی که قصد دارید عکس آن نقطه را در آلبوم عکس خود قرار دهید، یک حقیقت جالب در خصوص آن را در کنار عکس ذکر کنید. برای مثال، می توانید در کنار عکسی از برج ایفل بنویسید: آیا می دانستید برج ایفل پر بازدیدترین جاذبه گردشگری غیر رایگان در دنیا است؟!

عکس غذایی که خورده اید را به آلبوم اضافه کنید

حداقل دو صفحه کامل از آلبوم خود را به عکس هایی از غذاهای محلی مربوط به شهری که به آن سفر نموده اید، اختصاص دهید. می توانید تصویری از یک غذای خاص را در آلبوم قرار دهید و سپس توصیفی کوتاه در خصوص این که آیا آن را دوست داشته یا دوست نداشته اید و از چه چیز آن خوشتان یا بدتان آمده، بنویسید. این بخش از آلبوم به عنوان یک یادآوری برای سفرهای آینده خودتان و یک توصیه مفید برای دوستان و آشنایانتان به یادگار خواهد ماند.

پس زمینه آلبوم خود را با دقت انتخاب کنید

پس زمینه ای برای صفحات مختلف آلبوم خود در نظر بگیرید که به آن شهری که بدان سفر نموده اید، مربوط باشد. این پس زمینه می تواند نقشه مربوط به آن نقطه یا پرچم آن کشور و یا تصویری باشد که شما را به یاد آن مکان می اندازد. برای مثال، اگر در حال ساخت آلبوم عکس برای سفر خود به لندن هستید، می توانید مانند تصویر زیر، از پرچم انگلستان برای پس زمینه آن استفاده کنید.

یک جلد فوق العاده برای آلبوم خود خلق کنید

می توانید تصویری از افق شهر مورد نظرتان را به عنوان جلد آلبوم خود انتخاب کنید. این تصویر می تواند از زاویه های مختلف گرفته شده باشد. همچنین می توانید تصویری از یکی از نمادهای آن شهر را به عنوان جلد آلبوم برگزینید.

روی ویژگی های جالب و عجیب شهر تاکید کنید

بعضی از شهرها دارای ویژگی های عجیب و نامعمول هستند و داستان ها و افسانه های خاصی در خصوص بخش های مختلف آن ها وجود دارند، بنابراین اگر در طول سفر خود، از این ویژگی ها و داستان ها آگاهی یافتید، می توانید در آلبوم عکس خود روی آن ها تاکید کنید. سعی کنید در طول سفر، به عمق نکات مهم در خصوص یک شهر وارد شوید و سپس داستان آن را بازگو نمایید.

از دو صفحه میانی آلبوم به بهترین نحو استفاده کنید

صفحه میانی آلبوم به شما این امکان را می دهد که عکس مورد نظر خود را در قطعی بزرگتر پرینت بگیرید و آن را به آسانی در آن بخش از آلبوم قرار دهید. این صفحه برای عکس های زیبایی که به طور افقی گرفته شده اند، ایده آل است و می توانید در ساخت آلبوم عکس خاطرات سفر از آن استفاده کنید.

آلبوم خود را به یک کتاب راهنمای سفر تبدیل کنید

دوستان و آشنایان شما از اینکه یک راهنمای سفر در آلبوم شما ببینند، بسیار خرسند خواهند شد. آدرس کافه ها و رستوران های محبوب خود را در آلبوم ذکر نموده و نکات مهم در خصوص هزینه حمل و نقل یا تغذیه در آن شهر یا منطقه را ثبت نمایید. آنگاه می توانید آلبوم را در اختیار آن هایی که قصد بازدید از آن شهر یا منطقه را دارند، قرار دهید.

کلمات و عبارات جالب به آن اضافه کنید

همانطور که در بخش های قبلی نیز ذکر شد، می توانید به آلبوم خود، متن هم اضافه کنید. مثلا می توانید از عبارات جالب و آسان زبان محلی که از آن ها خوشتان آمده یا کلماتی که آن ها برای سلام و احوالپرسی به کار می برند، در آلبوم استفاده کنید یا توضیحات جالب و توصیف های کوتاه در خصوص مکان های مختلف یا غذاها و فرهنگ مردم آن منطقه در کنار هر عکس قرار دهید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 368

به "از خاطرات سفرتان آلبومی زیبا بسازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خاطرات سفرتان آلبومی زیبا بسازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید