ارائه خدمات درمانی به بیماران کشور عمان در کرمان

به گزارش بهترین مقاله، عضو کمیسیون گردشگری استان کرمان گفت: با انجام هماهنگی های لازم این توانایی را داریم که بیماران عمانی را در کرمان برای ارایه خدمات جراحی پذیرش کنیم.

ارائه خدمات درمانی به بیماران کشور عمان در کرمان

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از کرمان, به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان، نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان با جمعی از پزشکان استان برگزار و چگونگی استفاده از توانمندی های بخش بهداشت و درمان استان به منظور جذب گردشگر سلامت از کشورهای همسایه، آنالیز شد.

سیدمحمدابراهیم علوی در این نشست گفت: استان کرمان اگرچه پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در زمینه توریسم سلامت دارد اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد.

عضو هیئت نمایندگان اتاق کرمان ادامه داد: هماهنگی بین پزشکان و بیمارستان های کرمان برای فعالیت در حوزه های گردشگری سلامت، گیاهان دارویی و طب سنتی لازم است تا از این طریق بتوان درآمدهای خوبی را برای استان کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه دو سال پیش تفاهمنامه ای در خصوص توریسم سلامت بین وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی کشور منعقد شد، اضافه کرد: در کرمان تاکنون به صورت جدی به این موضوع پرداخته نشده است.

علوی گفت: برای ترویج گردشگری سلامت باید امکانات اقامتی، تخصص های مختلف و بیمارستان ها معرفی و اطلاعات کامل از هرگونه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب جزوه و بروشور برای معرفی بیشتر تهیه گردد.

عضو کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان بیان نمود: چگونگی شناسایی، تبلیغ و پذیرش بیماران از کشورهای مختلف، ارتباط با بیمارستان ها برای در اولویت قرار دادن توریست های سلامت، ارایه خدمات یکسان با سایر استان های کشور، فعالیت آژانس های خدمات گردشگری برای ارتباط بین گردشگر و بیمارستان ها و پزشکان از سایر مواردی است که باید در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی در رابطه با جذب توریست گردشگر سلامت از کشور عمان اضافه کرد: اخیرا هیات های تجاری بزرگی از عمان به کشور آمده اند و به استان های تهران، یزد، اصفهان و کرمان سفر و همکاری در بحث سلامت را در دو مورد مطرح نموده اند.

علوی گفت: عمانی ها تمایل دارند سرمایه گذارانی از ایران برای احداث کلینیک و بیمارستان به عمان سفر نمایند و در این زمینه امکانات و شرایط خوبی نیز برای همکاری وجود دارد و از سوی دیگر اتاق مشترک ایران و عمان می تواند در قالب یک برنامه زمان بندی تعیین پزشکانی را برای همکاری با بیمارستان های خصوصی عمان معرفی کند.

عضو کمیسیون گردشگری استان کرمان توضیح داد: همچنین می توانیم با انجام هماهنگی های لازم، بیماران عمانی را در کرمان برای ارایه خدمات جراحی پذیرش کنیم.

وی پیشنهاد برگزاری همایش یک روزه برای انتقال تجربیات حوزه گردشگری سلامت با حضور پزشکان استان و اساتید این بخش را عنوان کرد.

نماینده دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت: ارایه خدمات پزشکی در استان متنوع و متعدد است و هیچ مشکل و محدودیتی برای فعالیت در حوزه گردشگری سلامت وجود ندارد.

افشین اسدی بیان نمود: در این حوزه باید بر روی فراهم کردن خدمات رفاهی و مناسب سازی بخش های لازم کار کنیم و دانشگاه کوشش می نماید در این رابطه هر کمکی که احتیاج باشد انجام دهد.

وی گفت: توسعه تخت های بیمارستانی، راه اندازی بخش های رادیولوژی، رادیوتراپی و آنکولوژی را در برنامه داریم اما برنامه ریزی برای جذب گردشگر سلامت بر عهده سازمان میراث فرهنگی است.

در ادامه این نشست رئیس بیمارستان مهرگان کرمان با اشاره به توسعه طرح هتلینگ در این بیمارستان گفت: برای این طرح با کمبود فضای فیزیکی و زمین روبرو هستیم که این مشکل به دست سازمان میراث فرهنگی حل می گردد.

وی بیان نمود: در این طرح 12 سوییت اسکان همراه بیمار در طبقه آخر این بیمارستان ایجاد می گردد که می تواند در زمینه جذب توریست سلامت بسیار موثر باشد.

کرامت یوسفی با بیان اینکه استان کرمان به عنوان یک استان برتر جهانگردی ظرفیت های لازم برای درآمدزایی در حوزه توریسم سلامت را دارد، توضیح داد: در استان کرمان با حدود سه میلیون نفر جمعیت، 264 تخت بیمارستانی در بیمارستان های خصوصی داریم در حالی که این آمار در استان یزد با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر، 960 تخت است.

رئیس بیمارستان مهرگان کرمان با بیان اینکه هیچ مسئله ای در زمینه ارایه خدمات درمانی و حضور پزشکان متخصص نداریم، بیان نمود: در زمینه گردشگری سلامت باید علاوه بر عمان در خصوص جذب توریست از کشورهای همسایه مانند پاکستان، تاجیکستان و گرجستان نیز برنامه ریزی داشته باشیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 427

به "ارائه خدمات درمانی به بیماران کشور عمان در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات درمانی به بیماران کشور عمان در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید