آتشفشان خاموش مکزیک؛مکانی برای صعود گردشگران !

به گزارش بهترین مقاله، این آتشفشان در محله La Libertad شهر پوئبلا مکزیک واقع شده و قرن ها مردم محلی آنرا به اشتباه به عنوان کوچک ترین آتشفشان جهان می شناختند. در حقیقت Cuexcomate یک چشمه آب گرم خاموش و یا حتی یک آتشقشان گلی (Cuexcomate کلمه ای Nahautl به معنای ظرف گلی می باشد) است که به نظر می رسد از انفجار ماگما و آب سولفوری Popocatépetl، آتشفشان فعال و دومین قله بلند مکزیک در سال 1064 ایجاد شده باشد.

آتشفشان خاموش مکزیک؛مکانی برای صعود گردشگران !

در بالای این آتشفشان خاموش حفره ای قیف مانندی وجود دارد که در واقع میان تهی است و سوراخی یه پهنای 23 فوت در نوک آن وجود دارد. به وسیله این سوراخ و به یاری پلکان فلزی مارپیچی که در این محل نصب شده، گردشگران می توانند وارد این سازه طبیعی شوند.

بیرون این قیف، لوحی وجود دارد که در سال 1970 نصب شده و در حقیقت اظهارات یک بازدید نماینده در سال 1585 را به نمایش درمی آورد. این فرد Cuexcomate را چنین توصیف می نماید:

تخته سنگی بسیار عظیم با ارتفاعی محدود که روی نوک آن دهانی عظیم وجود دارد به گونه ای که فکر می کنید این تخته سنگ، شکل گرفته تا چاهی را در خود نگه دارد. داخل آن بسیار عمیق است و در انتهای آن بوی بد آب راکد استشمام می گردد.

روی این لوح همچنین آمده که زمانی این قیف به عنوان محلی برای تقدیم قربانی به خدایان بومی به کار می رفته، کمی بعدتر از آن به عنوان محلی برای ریختن اجساد قربانیان خودکشی استفاده می شده زیرا محلی ها در شهر پوئبلا بر این باور بودند که این افراد سزاوار دفن شدن نیستند. شاید بخاطر همین داستان های ترسناک است که مردمی که اطراف چشمه آبگرم زندگی می نمایند به عنوان فرزندان ناف شیطان شناخته می شوند.

Cuexcomate که زمانی تنها نشان و عارضه موجود در این محل بوده، امروز با ساختمان های مختلفی احاطه شده، اما این موضوع چیزی از جذابیت آن برای گردشگران کم نکرده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 989

به "آتشفشان خاموش مکزیک؛مکانی برای صعود گردشگران !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشفشان خاموش مکزیک؛مکانی برای صعود گردشگران !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید