واکنش سازمان ملل به خشونت علیه مهاجران غیرقانونی در مرز لهستان

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی،کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM) با انتشار بیانیه ای مشترک اعلام کردند که روز گذشته در پی بروز تنش بین نیروهای امنیتی لهستان با حدود 4 هزار مهاجر غیرقانونی که قصد داشتند از طریق گذرگاه مرزی بروزگی وارد این کشور شوند، خشونت روی داده است.

واکنش سازمان ملل به خشونت علیه مهاجران غیرقانونی در مرز لهستان

این دو سازمان بین المللی با صدور بیانیه ای مشترک تاکید کردند که مدت ها است نگران این موضوع هستند.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه سازمان ها پس از برخورد با مهاجران غیرقانونی با دولت های بلاروس و لهستان وارد تماس شده اند، آمده است که کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت نگران گزارش های دریافت شده در خصوص اعمال خشونت علیه مهاجران هستند.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه ارائه وعده های دروغین و گمراه کننده به مهاجران غیرقانونی با سوء استفاده از استیصال آنها غیرقابل قبول است، از دولت های بلاروس و لهستان خواسته شده است تا از تلفات بیشتر در منطقه مرزی جلوگیری کرده و با مهاجران رفتاری انسانی داشته باشند.

گفتنی است دیروز مهاجران غیرقانونی که می خواستند از بلاروس به سمت مرز لهستان بروند، تلاش کردند برای عبور از مرز، سیم خاردار را رد کنند. در درگیری نیروهای امنیتی لهستان با مهاجران 7 نفر از آنها جان باختند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1902

به "واکنش سازمان ملل به خشونت علیه مهاجران غیرقانونی در مرز لهستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان ملل به خشونت علیه مهاجران غیرقانونی در مرز لهستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید