فعالیت سفارت ایران در باکو در جریان است

به گزارش بهترین مقاله، طبق اطلاعیه منتشر شده از طرف سفارت ایران در باکو در پی خبری مبنی تعطیلی فعالیت دیپلماتیک در این شهر، تمامی همکاران رسمی و محلی سفارت طبق روال معمول بر سر کار خود حاضر و مشغول انجام وظایف خود هستند.

فعالیت سفارت ایران در باکو در جریان است

به گزارش تسنیم، روابط عمومی سفارت کشورمان در باکو در پی انتشار فیلمی مبنی بر این که کارمندان سفارت ایران در جمهوری آذربایجان در حال ترک ساختمان محل سفارت هستند، بیانیه داد: آن دو شخصی که در تصویر مشاهده می شوند، رانندگان و کارمندان محلی (باکویی) سفارت هستند که برای تحویل مکاتبات اداری از ساختمان کنسولی به ساختمان اصلی سفارت آمده و در حال بازگشت به ساختمان کنسولی که در چند کیلومتری ساختمان اصلی سفارت واقع شده است، بودند.

بعلاوه در این بیانه آمده است: تمامی همکاران رسمی و محلی سفارت طبق روال معمول بر سر کار خود حاضر و مشغول انجام وظایف خود هستند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در حاشیه عیادت از مجروحان حادثه حمله به سفارت آذربایجان در ایران، در مورد خبری مبنی بر تخلیه سفارت آذربایجان در روز های آینده گفت: سفارت و اقامتگاه دیپلمات های آذربایجان در یک مجموعه به هم پیوسته واقع شده است. اتفاقی که امروز اتفاق افتاده به هرحال خانواده ها را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: مناسبات دو کشور در شرایط طبیعی خودش واقع شده است، اما برای انتقال پیکر دیپلماتی که فوت شده و بعلاوه بازگرداندن آرامش روانی به محیط کارکنان سفارت، ما در تهران به وسیله همکارانمان با آقای سفیر و بعلاوه خود من با وزیر امور خارجه آذربایجان در تماس هستیم و امیدواریم که برترین و مناسبت ترین تصمیم اتخاذ گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2211

به "فعالیت سفارت ایران در باکو در جریان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سفارت ایران در باکو در جریان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید