ضرورت انجام تحقیقات پیش از اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

به گزارش بهترین مقاله، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل کسری منابع اقتصادی، صندوق نوآوری و شکوفایی باید از میان شرکت های دانش بنیان بهترین شرکت ها را مورد حمایت همیشگی خود قرار دهد.

ضرورت انجام تحقیقات پیش از اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان

محمدرضا منصوری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته از شرکت های دانش بنیان حمایت خوبی داشته باشد و ما شرکت های دانش بنیان بسیاری را می شناسیم که با حمایت این صندوق پیشرفت نموده اند زیرا اگر صندوق نوآوری و شکوفایی از هر 10 شرکت دانش بنیان، دو تا سه شرکت را هم مورد حمایت قرار داده باشد، موثر بوده است اما به دلیل کسری منابع مالی، صندوق نوآوری و شکوفایی باید از میان شرکت های دانش بنیان بهترین شرکت ها را مورد حمایت همیشگی خود قرار دهد.

منصوری با اشاره به کسری های بودجه رایج در دولت ها به دلیل مسائل مالی، گفت: البته مطلوب آن است که همه شرکت ها مورد حمایت قرار گیرند چرا که احتیاج کشور به این شرکت ها در شرایط فعلی بیشتر از گذشته خود را نشان داده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه از مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی خواست در اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان، تحقیقات کاملی را شروع نمایند تا رابطه، جای خود را به ضابطه ندهد و حقی در این میان تضییع نگردد.

وی همچنین در توصیه ای به شرکت های دانش بنیان، گفت: این شرکت ها نباید دست از کوشش بردارند، البته ما قبول داریم که کار آنها، سختی هایی هم دارد اما آنچه مسلم است اینکه این شرکت ها باید حفظ شوند، چرا که بالاخره از بین این استعدادها، علومی رشد می نماید که می تواند کشور را متحول کند.

منصوری در ادامه نقش شرکت های دانش بنیان در خنثی کردن تحریم ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: به طور قطع علوم جدید در هر جامعه ای نشان داده که می تواند بهره وری را افزایش دهد و باعث پیشرفت کشورها گردد، بنابراین تنها راه نجات کشور استفاده از تکنولوژی های نوظهور است.

وی اضافه نمود: باید به شرکت های دانش بنیان بیش از پیش توجه داشته باشیم و از حقوق آن ها به خوبی حمایت کنیم، زمانی شرکت های دانش بنیان ما پیشرفت می نمایند که قانون حق انتشار به خوبی در کشور رعایت گردد تا از این طریق، علوم و دستاوردهای آن ها به راحتی به سرقت نرود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا فعالیت شرکت های دانش بنیان طی سال های اخیر رضایت بخش بوده یا خیر، گفت: با توجه به اینکه مراکز علمی ما در کشور گسترش پیدا نموده، باید گفت رشد این شرکت ها هم، چشمگیر بوده است، این شرکت ها در بسیاری از زمینه ها به خوبی پیشرفت نموده اند ولی این پیشرفت کافی نیست.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 323

به "ضرورت انجام تحقیقات پیش از اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت انجام تحقیقات پیش از اعطای تسهیلات به شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید